تشکر کاپیتان پرسپولیس از علی کریمی/ درخواست از هواداران برای بازی با الریان

سیدجلال حسینی در خصوص گلایه‌هایش از باشگاه نفت تهران بابت پرداخت نشدن مطالبات‌شان، شرایط تیم پرسپولیس پیش از بازی با الریان قطر، شانس قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ برتر و بحث تمدید قرارداد با پرسپولیس صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

روز گذشته تیم نفت در شرایط بسیار بدی مقابل سایپا حاضر شد که حتی این موضوع صدای علی دایی و بازیکنان نفت را درآورد. از طرفی دیگر برخی بازیکنان مثل خود شما از این تیم هنوز طلب دارید.

واقعاً مانده‌ام که این چه نوع تیمداری است؟ مگر می‌شود اینطور تیمداری کرد؟ روی صحبت من به سازمان لیگ است که چطور به چنین تیمی با این شرایط اجازه می‌دهند که در لیگ برتر کار کند؟! سال گذشته ما شرایطی به مراتب به بدتر از شرایط فعلی تیم نفت داشتیم و اردو هم نمی‌رفتیم حتی خیلی از بازی‌ها با اتومبیل شخصی خودمان به استادیوم می‌رفتیم. این اشتباه سازمان لیگ است که به این تیم‌ها اجازه فعالیت می‌دهد باید مشخص شود با چه شرایطی نفت فروخته شده و چطور اجازه دادند این تیم اینطور تیم‌داری کند. پول سال گذشته ما را ندادند و پول بازیکنان فعلی را هم نداده‌اند. هیچ‌کس هم حرف نمی‌زند و پیگیر این مسائل نیست هم کسانی که تیم را فروختند و هم کسانی تیم را خریدند مقصر هستند. مگر می‌شود این همه حق‌خوری کرد و بعد اینطور در لیگ حاضر شوند؟ ما واقعاً نمی‌دانیم باید به کجا شکایت کنیم هیچ‌کس هم نیست که حرف ما را بشنود ما باید به کجا شکایت کنیم تا به حق و حقوق خودمان برسیم؟ شما ببینید که فیفا چطور با این شرایط برخورد می‌کند اما اگر این شرایط در ایران وجود داشت مشکلی به وجود نمی‌آمد. متأسفانه آقایان سواستفاده می‌کنند و از نجابت بازیکنان بهره می‌برند. باید طلب ما را بدهند چرا که ما برای این تیم زحمت کشیدیم از طرفی باید بگویم که آنها سال گذشته و امسال اینگونه تیم‌داری کردند و مشخص نیست که سال آینده هم چطور می‌خواهند تیم‌داری کنند. وقتی بازیکنی مشکل لباس،‌ آب، محل تمرین و مسائل دیگر دارد چطور می‌تواند با تمرکز فوتبال بازی کند؟ 

به نظرت تکلیف چیست و در این شرایط چطور می‌توانید به پول‌تان برسید؟

باور کنید من از همه شکایت می‌کنم، از مسئولان باشگاه و حتی سازمان لیگ شکایت می‌کنم. کمیته انضباطی باید نسبت به این قضیه ورود کند و اجازه ندهد حق بازیکنان پایمال شود. من متأسف هستم که بازیکنان سال قبل و امسال ساکت و آرام نشستند باید جلسه‌ای گذاشته شود و این مسائل مورد بررسی قرار گیرد. مگر می‌شود اینقدر راحت آقایان هر کاری می‌خواهند انجام دهند؟ این طور باشد که هرج و مرج می‌شود. متأسفانه با رابطه تیم فروخته می‌شود و این مسائل هم پیش می‌آید. رابطه همه چیز را خراب می‌کند و این مسائل به سیستم فوتبال ما ضربه می‌زند.

صحبت از این شده که امروز با پرسپولیس قراردادت را تمدید خواهید کرد. چه شد که به این توافق رسیدی؟

من مدت‌ها بود که با آقایان طاهری و ترکاشوند در این باره صحبت کردم و حتی از چند ماه قبل هم با برانکو جلسه‌ای داشتم و از من خواست که قراردادم را تمدید کنم ما درباره همه چیز به توافق رسیدیم اما یک سری مشکلات از قبل وجود داشت که باید رفع می‌شد سالی که پرسپولیس  بودم حرف‌های زیادی مطرح شد و منتظر فرصتی بودم که بتوانم خیلی حرف‌ها بزنم هنوز هم دنبال مدارکی هستم این مسائل از قبل وجود داشت و من پیگیر آنها بودم اما درباره تمدید قرارداد باید بگویم صحبت‌های نهایی را انجام دادیم و امروز قرارداد 2 ساله‌ام را با پرسپولیس امضا کنم.

 این مدارکی که از آن صحبت می‌کنی، چیست؟

باید بگویم آن سالی که در پرسپولیس بازی می‌کردم مشکلاتی به وجود آمد؛ آن زمان سیاسی که مدیرعامل پرسپولیس بود سخنگویی داشت که او مصاحبه کرد و گفت که من همه پول‌هایم را گرفته‌ام و رفته‌ام و این در حالی است که این طور نبود و این صحبت‌ها کذب بود من حتی از آن سال از پرسپولیس طلب دارم اما هیچ‌گاه درباره آن حرف نزده‌ام واقعاً باید واقعیت‌ها نشان داده شود من حتی به پرسپولیس  کمک‌هایی هم کردم اما همه چیز علیه من شد.

 قرار بود بازیکنان کمک‌هایی به باشگاه داشته باشند و در بحث کسر امتیاز احتمالی پرسپولیس دچار مشکل نشود. آیا این موضوع انجام شد؟

هنوز این اتفاق نیفتاده اما قرار است خود باشگاه از روی قرارداد بازیکنان مبلغی که تعیین شده را بردارد.

 روز گذشته تراکتورسازی مقابل صبای قم شکست خورد و این موضوع نشان می‌دهد که باید پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر دانست.

این حرف‌های که می‌زنم شاید کلیشه‌ای باشد اما ما چه زمانی که می‌باختیم و چه زمانی که برنده می‌شدیم همواره می‌گفتم که باید بازی به بازی جلو برویم. ما زمانی که در آبادان باختیم هجمه زیادی به ما وارد شد آن هم در حالی که مستحق باخت نبودیم. در آن بازی 90 به 10 مالکیت توپ دست ما بود باید بگویم تیم‌‌‌های استقلال و تراکتورسازی هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند در حال حاضر ما فقط به بازی با الریان قطر فکر می‌کنیم و باید پس از عبور از این تیم با تمرکز بالا وارد لیگ شویم که البته سخت‌ترین کار ممکن است. ما باید با ماشین‌سازی تبریز بازی کنیم که برای بقا می‌جنگند و بازی بسیار سختی داریم. چرا که آنها هر لحظه برای حریف می‌توانند خطرناک باشند.

البته روز گذشته علی کریمی در یک پست که در صفحه شخصی خود منتشر کرد قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت.

من باید از آقای کریمی به شدت و به صورت ویژه تشکر کنم چرا که او بارها در اردوهای ما حاضر شد و حتی با بازیکنان ناهار هم خورد و به بچه‌ها روحیه داد. چند بار هم مهرداد میناوند، رضا شاهرودی و... به اردوی تیم آمدند و به بازیکنان روحیه دادند که این موضوع بسیار بازیکنان را دلگرم کرد. ما تلاش می‌کنیم تا آنها را خوشحال کنیم چرا که خوشحالی علی کریمی از هر چیزی مهم‌تر است.

باید روز دوشنبه با الریان قطر بازی کنید. نظرت در خصوص این بازی چیست؟

ما بازی سختی داریم چرا که این تیم همانند سایر تیم‌های عربی هزینه‌های بسیار زیادی کرده است اما ما دوشنبه در تهران و مقابل تماشاگران خودی بازی می‌کنیم. این بازی دیگر بحث رنگ‌ها نیست و یک بازی ملی است که باید همه به هم کمک کنند. خود من هر کمکی از دستم بربیاید برای سه نماینده دیگر ایران در آسیا انجام می‌دهم امیدوارم هواداران به استادیوم بیایند آن استادیوم که پُر شود قطری‌ها می‌ترسند.

صحبت از این است که جام قهرمانی شاید در هفته بیست و نهم و در تهران مقابل هواداران خودی به پرسپولیس داده شود. فکر می‌کنی چنین موضوعی شدنی است؟

من در این جایگاه نیستم که بخواهم در مورد این مسائل صحبت کنم. این وظیفه بزرگان است که و تنها وظیفه‌ای که ما داریم این است که لحظه به لحظه بجنگیم تا هواداران‌مان خوشحال شوند. در این باره مسئولان باید تصمیم بگیرند و من کاره‌ای نیستم.