میزبانی تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تغییر می کند؟

 سرمربی استقلال پیش از مصاف با لوکوموتیو ازبکستان پیشنهادش را همراه با تهدیدی جدی تر خطاب به مسئولان فدراسیون عنوان کرد. منصوریان پیشتر و  پس از دیدار با التعاون که البته با پیروزی تیمش همراه بود عنوان کرده بود: از فدراسیون فوتبال یک خواهش دارم. با برانکو، پورموسوی و حسینی صحبت نکردم و به همین دلیل از طرف استقلال از فدراسیون می خواهم که دیگر عمان کشور ثالث ما نباشد زیرا در صورت صعود از گروه شرایط آب و هوایی برای ما سخت است و ما می خواهیم که ازبکستان، تاجیکستان یا ترکمنستان میزبان ما باشند. عمان با عربستان مرز زمینی دارد و خیلی راحت هواداران به ورزشگاه می آیند و ما در آنجا میزبان نیستیم. حتی امارات و هیچ کشوری را در حوزه خلیج فارس نمی خواهیم که میزبان استقلال باشد.

 

پس از گذشت یک ماه از درخواست سرمربی آبی پوشان هنوز اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است و مهدی تاج که پیشتر وعده ی رفع مشکلات میزبانی تیم های ایرانی در برابر سعودی ها را  داده بود در این زمینه به توفیقی دست نیافته است و البته با توجه به شرایط سیاسی حاکم بین دو کشور دورنمای خوبی هم در این زمینه وجود ندارد. با توجه به این تفاسیر علیرضا منصوریان با لحنی تندتر در این باره و پیش از دیدار با لوکوموتیو گفته است: من به مدیرعامل باشگاه هم گفته‌ام اگر صعود کنیم به هیچ عنوان در مقابل تیم‌های عربستانی به کشور عمان نخواهیم رفت هم به دلیل آب و هوا و هم به دلیل موقعیت این کشور و مواردی که قبلا نیز گفته ام. 

 

حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال در این خصوص خواهد توانست خواسته ی تیم استقلال (و احتمالا دیگر تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ) را بر آورده کند یا اتفاقات دیگری در این خصوص در ماه آینده رخ خواهد داد؟