واکنش عجیب آقای گل به اعتراض هواداران پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی در ورزشگاه آزادی مقابل الریان قطر به تساوی بدون گل رسید که مهدی طارمی، مهاجم گلزن پرسپولیس در این دیدار علاوه بر به هدر دادن چند فرصت گلزنی یک ضربه پنالتی‌ را نیز از دست داد. ضربه پنالتی‌ که طارمی آن را به شکل چیپ زد و توپ از بالای دروازه‌ به بیرون رفت.

پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی خیل عظیمی از هواداران پرسپولیس نسبت به این عملکرد مهدی طارمی واکنش نشان دادند و او را در ورزشگاه "بی‌غیرت" خطاب کردند.  اما دلیل این اعتراضات هواداران تیم فوتبال پرسپولیس به بهترین مهاجم  حال‌ حاضر تیمشان چه بود؟

در فوتبال دنیا همیشه شاهد این مساله هستیم که بهترین مهاجمان دنیا هم در زدن ضربات پنالتی‌ ناموفق بودند. از دست دادن پنالتی‌ یک امر طبیعی برای بازیکن محسوب می‌شود، اما نکته ای که باعث ناراحتی شدید هواداران شد نحوه زدن پنالتی‌ بود. طارمی در حالی ضربه پنالتی‌ را به صورت چیپ زد که پرسپولیس به شدت به گلزنی مقابل الریان نیاز داشت. شاید بهتر بود این مهاجم جوان به جای این که خود بزرگ‌بین باشد و می‌تواند در هر شرایطی ضربات نمایشی به توپ وارد کند با یک بغل پای ساده دروازه‌ الریان را باز می‌کرد.

با این حال مهم‌ترین دلیل ناراحتی هواداران از طارمی همین نحوه زدن ضربه پنالتی‌ بود. شاید اگر او پنالتی‌ را به صورت عادی می زد و توپ هم به گل تبدیل نمی‌شد کسی مهاجم پرسپولیس را مورد انتقاد قرار نمی‌داد.

پس از این که تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست از این فرصت استفاده کند و در نهایت بازی به تساوی کشیده شد شانس صعود این تیم از این گروه بسیار پایین آمد. پس از این دیدار  برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری درباره نحوه زدن ضربه پنالتی توسط مهدی طارمی، از هواداران عذرخواهی کرد و گفت‌ تا زمانی که او  سرمربی پرسپولیس است دیگر طارمی در این تیم پنالتی‌ نخواهد زد.

این که مهدی طارمی پنالتی‌ را از دست داد برای هر بازیکنی اتفاق می افتد، اما این که چرا پس از  خراب کردن دادن پنالتی‌ به طور رسمی و در جمع خبرنگاران از هواداران پرسپولیس عذرخواهی نکرد نکته جالبی است زیرا همه انتظار داشتند مهاجم جوان تیمشان به خاطر سهل انگاری که مرتکب شده است عذرخواهی کند نه این که سرمربی تیمش در نشست خبری به خبرنگاران بگوید: "ببخشید"!

البته در پایان بازی هم شاهد رفتار نامناسب طارمی بودیم. هواداران خشمگین پرسپولیس  که شانس صعود را برای تیمشان بسیار کم می دیدند با اعتراض‌هایی به مهدی طارمی نسبت به از دست دادن پنالتی‌ واکنش نشان دادند، اما این بازیکن هم با نشان دادن علامت "هیس" به آنها به نوعی به هواداران تیم فوتبال پرسپولیس توهین کرد. شاید اگر چنین واکنشی از خود نشان نمی‌داد کمتر انتقادی نسبت به او وارد بود.

با همه این احوال انتظار می‌رود باشگاه پرسپولیس در رابطه با توهینی که طارمی در پایان بازی به هواداران داشته است واکنش نشان دهد تا به نوعی این مساله برای بازیکنان باب نشود که هر وقت دلشان خواست برای هواداران دست بزنند و هر وقت که دوست نداشتند به آنها علامت "هیس" نشان بدهند.

مهدی طارمی در این فصل بازیکن موثری برای پرسپولیس بوده و تاکنون روی ۵۰ درصد گل‌های این فصل تیمش (در لیگ و آسیا) نقش مستقیم داشته است. در سال‌های قبل بازیکنان زیادی در پرسپولیس نبوده‌اند که تا این حد در روند رو به جلوی تیم موثر باشند و طارمی بدون آمار قابل دفاعی دارد. او به احتمال زیاد برای دومین فصل متوالی آقای گل لیگ برتر می‌شود. کاری که کمتر مهاجمی در تاریخ فوتبال ایران توانسته آن را انجام دهد. اما ذکر نکته‌ای مهم خالی از لطف نیست. کریستیانو رونالدو با آن همه ابهت و آمار گلزنی فوق‌العاده در رئال مادرید که بهترین گلزن تاریخ این باشگاه هم هست، در این فصل بارها از سوی هواداران رئال هو شد اما هیچ بار با گذاشتن انگشت روی بینی‌اش پاسخ آنها را اینگونه نداد!

فوتبالیست جوان بوشهری پرسپولیس با عملکرد خوب خود می‌تواند به راحتی جای خود را در دل پرسپولیسی‌ها باز کند و برای سال‌ها خاطرات خوشی برای آنها بسازد. حتی خراب کردن پنالتی هم اتفاقی است که هواداران روزی از آن می‌گذرند اما "هیس" گفتن به هوادارانی که نقش اصلی را در ستاره شدن بازیکنان داشته‌اند، کم‌لطفی محض و پشت پا زدن به شانس خود برای محبوبیت بین هواداران است.