کفاشیان: مهم نیست چه کسی در رأس فدراسیون است

علی کفاشیان در حاشیه جلسه کمیته فنی فوتسال که امروز برگزار شد اظهار داشت: AFC جایزه‌ای را برای اصغر حسن‌زاده که به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده است، ارسال کرده بود که امروز این جایزه را به او اهدا خواهیم کرد. البته برنامه‌هایی داریم که از همه بازیکنان تیم ملی فوتسال تقدیر کنیم و به آنها پاداش بدهیم.

وی در مورد اینکه چرا لیگ برتر فوتسال در دوره گذشته تا حد زیادی تنش و جنجال داشت، گفت: در مجموع لیگ خوبی داشتیم و رقابت‌ها بسیار نزدیک بود تا جایی که تا روز آخر نمی‌دانستیم چه تیمی قهرمان می‌شود و 4 کاپ قهرمانی فراهم کردیم. بعضا این حساسیت‌ها باعث می‌شود تا ناآرامی‌هایی به وجود بیاید اما تدابیری را در سازمان لیگ اندیشیدیم تا سال آینده لیگ بهتری را برگزار کنیم. ضمن اینکه لیگ برتر در دوره جدید از 6 تیر ماه آغاز می‌شود. البته سال آینده سال شلوغی برای فوتسال در رده بین‌المللی است. هر چند که تاج در اجلاس اخیر فیفا دفاع خوبی از این رشته به عمل آورد.در حال حاضر ما 2 هزار و 400 مسابقه فوتسال را در ایران انجام می‌دهیم ضمن اینکه در حال اقداماتی هستیم که به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی لطمه‌ای وارد نشود.

کفاشیان در مورد اینکه چرا فوتبال ایران در رنکینگ AFCتا این حد نزول کرده و در رده هشتم قرار دارد، گفت: تیم ملی ما سال‌های سال است که در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد و مشکلی از این بابت نداریم اما دو اتفاق باعث شده تا رنکینگ باشگاهی ما نزول کند. اول اینکه باشگاه‌های ما با معضلات مالی زیادی روبرو هستند و تا مشکل حق پخش حل نشود هر سال ضعیف‌تر هم می‌شوند. حریفان آسیایی نیز بودجه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند و همین رقابت اقتصادی نابرابر باعث ضعف باشگاه‌های ما شده است.

نائب‌رئیس فدراسیون فوتبال افزود: از سوی دیگر هر چقدر باشگاه‌های آنها قوی‌تر شود تیم‌های ملی‌ آنها قوی‌تر می‌شود و معتقدم باید بنیه اقتصادی باشگاه‌هایمان را قوی کنیم. اتفاق دوم این است که امتیازات تیم‌های ملی کم شده و به امتیاز تیم‌های باشگاهی اضافه شده و امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند مثل تیم ملی در آسیا در رده اول قرار بگیرند.

کفاشیان در مورد اینکه چرا در انتخابات شورای فیفا شرکت نکرد، گفت: چون دور اول را به هم زدند، به عنوان اعتراض در دور دوم شرکت نکردم. دلیلی نداشت انتخابات دفعه اول به هم بخورد هر چند که حمایت داخلی قوی‌ نیز صورت نگرفت. این در حالی است که نامزدهای چینی و کره‌ای از حمایت‌های دولتی کشورهای خود برخوردار بودند.

نائب رئیس AFC در مورد اینکه آیا وزارت ورزش از او حمایت نکرد یا فدراسیون فوتبال، گفت: ما و فدراسیون یکی هستیم ولی آن اراده را ندیدم که در انتخابات شورای فیفا شرکت کنم. البته نمی‌گویم وزارت حمایت نکرد اما حمایت‌های داخلی نشد. شاید هم چنین موضوعی جزو اهداف قرار نداشت تا حمایت کنند و حتما در چین و کره این موضوع هدف است که حمایت می‌کنند. شاید ما ابزار لازم را نداریم. در صورتی که ایران این لیاقت را دارد که در فیفا هم باشد. همانطور که در AFC هستم و می‌توانستیم در فیفا هم باشیم. باید احساس می‌کردم حمایت می‌شوم و چون این احساس به من دست نداد در انتخابات شرکت نکردم.

نائب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه به نظر می‌رسد تاج از تصمیمات اصلی او را کنار گذاشته است، گفت: تصمیمات را با هم می‌گیریم و هماهنگ هستیم. هر چند که هر کدام گوشه کار را گرفته‌ایم. همانطور که 8 سال و نیم مدیریت با من بود الان هم مدیریت و راهبردی با تاج است و حالا من کمتر کار می‌کنم و استراحت می‌کنم و قرار شده تاج مصاحبه‌ها را انجام دهد چون تازه‌نفس وجوان است!

وی افزود:‌ ولی من همه جوره کمک می‌کنم و مطمئن باشید همان سیستم با همان مدیریت پیش می‌رود. همانطور که او نایب رئیس من بود حالا من نایب‌رئیس تاج هستم و همان انسجام در فدراسیون وجود دارد. در واقع مهم نیست چه کسی در رأس باشد. مهم این است که فوتبال در رأس باشد.

کفاشیان در مورد اینکه چه خواسته‌ای از رئیس‌جمهور بعدی دارد، گفت: الان مدیریت در ورزش فعال و پویا است چون توانمندی وزیر بالاست و جامعه ورزش ما باید از این موقعیت استفاده کنند. شاید الان حواس همه به انتخابات باشد اما ما باید از حداکثر توانمندی وزیر ورزش استفاده کنیم. تجربه زیادی در ورزش دارم و معتقدم چنین مدیری می‌تواند ورزش را به خوبی پیش ببرد به شرط اینکه او را وارد کارهای جزئی نکنیم و از موقعیتش در دولت استفاده کنیم.

نائب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه از کی‌روش خبری دارد یا خیر، گفت: نمی‌دانم اما او کارها را رصد می‌کند.

وی در مورد اینکه او از دور کارها را رصد می‌کند، گفت: خبر ندارم از تاج بپرسید.