خوش بینی جالب ملی پوش بارسلونا به بازی با یوونتوس و ال کلاسیکو

جرارد پیکه معتقد است که بارسلونا می‌تواند بازگشت تاریخی‌اش برابر پاری‌سن‌ژرمن را چهارشنبه این هفته مقایل یوونتوس هم تکرار کند.

بارسا هفته پیش در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه یوونتوس با نتیحه 3 بر صفر تن به شکست داد که جبران آن بسیار سخت به نظر می‌رسد به خصوص که بانوی پیر دارنده قوی‌ترین خط دفاعی این دوره از رقابت‌ها هم محسوب می‌شود. بارسا در بازی برگشت در ورزشگاه نوکمپ باید 4 گل بزند تا صعود کند یا نتیجه بازی رفت را به سود خود تکرار کند تا در ضربات پنالتی شانسی برای صعود داشته باشد.

پیکه معتقد است که تیمش نه تنها یوونتوس را در بازی برگشت شکست می‌دهد بلکه هفته آینده در ال‌کلاسیکوی خارج از خانه هم می‌تواند بر رئال مادرید غلبه کند.

پیکه در این خصوص به شبکه TV3 کاتالونیا گفت: ما باخت 4 بر صفرمان برابر پاری‌سن‌ژرمن (در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی) را جبران کردیم و در سال‌های اخیر هم توانسته‌ایم رئال را در برنابئو مغلوب کنیم. بنابراین من مطمئنم که این بار هم می‌توانیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنیم هم ال‌‌کلاسیکو را ببریم. اگر یوونتوس را حذف کنیم برای بازی برابر رئال مادرید هم روحیه مضاعفی خواهیم گرفت و آماده‌ایم که ال‌کلاسیکو را هم ببریم. ما از پس هر دو کار برمی‌آییم.

مدافع میانی کاتالان‌ها ادامه داد: ما در بهترین وضعیت ممکن قرار نداریم اما چیزهایی که برای محقق کردن هدف‌مان لازم است را داریم. من مطمئنم که می‌توانیم هر دو بازی را ببریم.

بارسلونا هفته پیش در تورین با سیستم 3-4-3 به میدان رفت و شب گذشته (شنبه) در بازی مقابل سوسیه‌داد دوباره به سیستم 3-3-4 برگشت و پیروزی دشواری کسب کرد.

پیکه درباره تفاوت تأثیرگذاری این دو سیستم بر بازی کاتالان‌ها عنوان کرد: خیلی فرق نمی‌کند. هر کدام از این سیستم‌ها یک راه حل هستند اما ما در خط دفاعی چه سه بازیکن داشته باشیم چه 4 بازیکن، راحت هستیم. نکته خوب این است که برای رویارویی با هر حریفی می‌توانیم از یک سیستم استفاده کنیم.