۱۰ وزن پیشنهادی اتحادیه جهانی کشتی مشخص شد

اتحادیه جهانی کشتی در جدیدترین تصمیم خود اعلام کرد قصد دارد از این پس رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی را در ۱۰ وزن یکسان برگزار کند.

اتحادیه جهانی کشتی به دنبال تغییر برخی از قوانین، اعلام کرد از این پس قصد دارد رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی را در ۱۰ وزن به صورت یکسان برگزار کند.

البته این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و قرار است به احتمال فراوان در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی فرانسه که مردادماه سال جاری در پاریس برگزار می‌شود، کمیسیون فنی این اتحادیه و کمیته‌ داوران  در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

قرار است این ۱۰ وزن به صورت آزمایشی در چند تورنمنت به مرحله اجرا در بیاید تا در صورت رضایت‌مندی و پس از تصویب، از سال ۲۰۱۸ میلادی به مرحله اجرا در بیاید.  

۱۰ وزن پیشنهادی اتحادیه جهانی کشتی به ترتیب زیر است:

۱. وزن ۵۹ کیلوگرم (۵۹ - ۵۴)

۲. وزن ۶۲ کیلوگرم

۳. وزن ۶۵ کیلوگرم

۴. وزن ۷۰ کیلوگرم

۵. وزن ۷۵ کیلوگرم

۶. وزن ۸۰ کیلوگرم

۷. وزن ۸۶ کیلوگرم

۸. وزن ۹۲ کیلوگرم

۹. وزن ۱۰۰ کیلوگرم

۱۰. وزن ۱۳۰ کیلوگرم

البته احتمال این که در برخی از این اوزان پس از اجرای آزمایشی تغییراتی صورت گیرد وجود دارد، اما تصمیم قطعی اتحادیه جهانی کشتی در اجرای ۱۰ وزن کشتی آزاد و فرنگی به صورت یکسان است.

در حال حاضر رقابت‌های کشتی آزاد در هشت وزن ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شد و در کشتی فرنگی نیز کشتی‌گیران در هشت وزن ۵۹، ۶۶، ۷۱، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم به روی تشک می‌روند.