تصمیمی که برانکو درباره طارمی گرفت

از دو روز گذشته تا به حال، قطعا مطالب زیادی در مورد رابطه برانکو ایوانکویچ و مهدی طارمی خواندید و شنیدید؛ اینکه با توجه به از دست دادن ضربه پنالتی حساس بازی با الریان توسط این بازیکن و همچنین اظهارات پس از آن بازی توسط برانکو که گفته بود هرگز طارمی حق ندارد پنالتی بزند، شماره 9 پرسپولیس توانست در روز بازی با ماشین سازی، مجوز زدن پنالتی را داشته باشد. 

 

اکثر نگاه ها نسبت به این داستان، منفی است اما بگذارید از یک منظر دیگر و از زاویه ای جدید به ماجرا نگاه کنیم. در روز بازی با ماشین سازی، داور به درست یا اشتباه، به سود پرسپولیس اعلام پنالتی می کند. سروش رفیعی به سمت توپ می رود اما قبل از او، کمال کامیابی نیاست که توپ را برداشته و آماده زدن ضربه پنالتی می کند. در این لحظه، سیدجلال حسینی حدود 30 متر دوید و از نیمدایره پشت محوطه جریمه تیم خودی، به نیمکت پرسپولیس رسید و از برانکو درخواست کرد طارمی زننده این ضربه پنالتی باشد. 

 

نیازی هم به توضیح نبود؛ طارمی بعد از هفته پراسترس و تنشی که داشت، تنبیه شده بود واز سوی دیگر بهترین فرصت بود تا به گل برسد و در جدول آقای گل ها پیشرفت کند. او با این گل می توانست پرسپولیس را از نتیجه متزلزل یک بر صفر در خانه حریف نجات دهد و زمینه آشتی با هواداران را بسازد. 

 

برانکو با دلخوری، به کاپیتان تیمش اعتماد کرد و در همین لحظه، سیدجلال دوباره به سمت محوطه جریمه حریف دوید تا به طارمی بگوید باید ضربه پنالتی را بزند. طارمی که از شنیدن این خبر خوشحال شده بود، توپ را گرفت و با یک بغل پای ساده و نرم، کار را تمام کرد. ضربه ای که او را دوباره به صدر جدول آقای گل های لیگ برگرداندن در کنار ساسان انصاری نشاند. همچنین مشخص بود طارمی دیگر تنبیه شده و دنبال اتفاقات دیگر از جمله «چیپ زدن» پنالتی ها نیست. 

 

با این همه اتفاق مثبتی که در زمان ضربه پنالتی برای پرسپولیس، برانکو و طارمی رخ داد، باز هم عده ای می گویند برانکو کار درستی نکرد که پنالتی را در اختیار طارمی داد تا بزند و این در حالی است که اگر به جزئیات این داستان توجه کنیم، باید گفت برانکو در روز بازی با ماشین سازی، تصمیم عاقلانه ای گرفت اما پیش از آن و در کنفرانس خبری بازی با الریان، حرف های احساسی به زبان آورد: «دیگر طارمی در تیم من پنالتی نمی زند.» 

 

کاش برانکو آن روز، این جمله را به زبان نمی آورد وگرنه تصمیم که گرفته بود، کاملا درست بود و نه تنها طارمی را در جدول گلزنان حفظ کرد، بلکه مثل یک پدر، فرزندش را بخشید و او را در سه هفته باقی مانده از لیگ، در کورس آقای گلی نگه داشت. از سوی دیگر، درخواست کاپیتان سیدجلال حسینی را اجابت کرد و در واقع، با وجود یک واسطه پذیرفت که طارمی پنالتی بزند. برانکو با همین رفتارهای ساده که گاهی مورد انتقاد هواداران فوتبال قرار می گیرد، حس همدلی را در تیمش ایجاد کرده است.