دلتنگی گواردیولا برای لالیگا و بوندس لیگا

پپ گواردیولا که نخستین فصل حضور خود در لیگ انگلیس را تجربه می کند در جدیدترین اظهاراتش عنوان کرده تیم های بزرگ برای حفظ سطح بالای بازی خود به محیطی که فشار زیادی روی بازیکنان و مربی باشد نیاز دارند. 

سرمربی پیشین بارسلونا و بایرن مونیخ به نقل از fourfourtwo به خبرنگاران گفته:

بازیکنان گاهی اوقات زمانی که فشار زیادی احساس کنند چون در صورت ناکامی با انتقاد زیادی مواجه خواهند شد و همچنین متوجه شوند نمی توانند شکست بخورند یک قدم رو به جلو بر می دارند و به نوعی به باور پیدا می کنند که چاره ای جز پیروزی ندارند. اگر می خواهید به باشگاه و تیمی قوی تر تبدیل شوید نباید در خانه امتیاز از دست بدهید. تفاوت ما با تیم های بزرگی که در خانه عملکرد خوبی داشتند در کیفیت بازیکنان نیست بلکه ذهنیت تیم فرق دارد. 

دلم یک مقدار برای فشار کار در اسپانیا و به خصوص آلمان تنگ شده است. آنجا فشار روی بازیکنان، مربی و همه اعضای باشگاه بیشتر است. اینجا محیط آرام تر است. به طور مثال ما از لیگ قهرمانان حذف شدیم و سه بازی سخت پشت سر مقابل لیورپول، آرسنال و چلسی انجام دادیم و در هیچ کدام پیروز نشدیم اما در بازی خانگی مقابل هال سیتی هواداران باز از ما حمایت کردند. این اتفاق در ایتالیا و یا اسپانیا رخ نمی دهد.