واکنش بازیکن استقلال به رویارویی با قلعه نویی
فرشید اسماعیلی  گفت که پرسپولیس بعد از چند سال کنار هم بازی کردن موفق شد امسال قهرمان شود و استقلال هم فصل بعد می تواند همین شرایط را داشته باشد.
در مورد بازی با تراکتورسازی صحبت کن. قبول داری این بازی برای استقلال خیلی مهم است؟
 
صد در صد مهم است. قهرمان مشخص شده است و هر دو تیم برای نایب قهرمانی تلاش می کنند و برای این که ما سهمیه آسیایی بگیریم نیاز به پیروزی برابر این تیم داریم.
 
در مورد رویارویی با امیرقلعه نویی صحبت کن. این موضوع بازی را حساس نمی کند؟
 
امیر خان سال ها در استقلال مربیگری کرده است و جام های زیادی را بدست آورده است ما به ایشان کاملا احترام می گذاریم ولی دوست داریم در این بازی نتیجه بگیریم تا بتوانیم کسب نایب قهرمانی خود را تا حد زیادی قطعی کنیم.
فکر می کنی این بازی با توجه به جو تبریز راحت است؟
نه راحت نیست و من هم قبول دارم ولی به هرحال ما به حواشی کاری نداریم و می رویم که فوتبال بازی کنیم. هیچ وقت اسیر این حواشی نمی شویم. برای چه ماباید با تراکتورسازی بجنگیم؟ ما می رویم که فوتبال بازی کنیم و نتیجه هم دست خداست. باید بتوانیم از این بازی سربلند خارج شویم.
 
این که می گویند از لیگ روسیه پیشنهاد داری درست است؟
 
فعلا وقت این صحبت ها نیست و من تمام تمرکزم روی موفقیت استقلال است. با این حال بعد از فصل راحت تر می شود در مورد این مسائل صحبت کرد. البته من این را هم بگویم که یک سال دیگر با استقلال قرار دارم ولی بندی در قراردادم وجود دارد که بتوانم در صورت دریافت پیشنهاد خارجی از استقلال جدا شوم. همه چیز را به پایان فصل موکول کرده ام تا بعدا به صورت مفصل در مورد قراردادم تصمیم گیری کنم.
 
دوست داری برای مدت طولانی در استقلال بمانی؟
 
بله دوست دارم و هر بازیکنانی دوست دارد برای سال ها در استقلال و پرسپولیس بازی کند. با این حال من هم برای خودم هدف گذاری هایی دارم که باید به آن برسم. استقلال یک تیم بزرگ است که بازی کردن در آن برای من افتخار است اما به هرحال در اروپا شرایط برای پیشرفت بیشتر مهیا است و باید  در پایان فصل همه چیز را سبک و سنگین نکنم. هواداران مطمئن باشند تا زمانی که در ایران هستم حتی به جدایی فکر هم نمی کنم.
چرا این فصل استقلال نتوانست قهرمان شود؟
من فکر می کنم دوران به اوج رسیدن ما خیلی دیر شروع شد چراکه اول فصل بازیکنان زیادی به جمع ما اضافه شده بودند. اما هرچه که گذشت ما بهتر شدیم و در نیم فصل دوم روزهای بسیار خوبی را تجربه کردیم. 
در مورد فصل بعد چه نظری داری؟
نتایج فصل بعد ما بهتر از این فصل می شود چون ما هرچه بیشتر کنار هم بازی کنیم بیشتر هماهنگ می شویم. پرسپولیسی ها سال های زیادی کنار هم بازی کرده بودند و شما دیدید که امسال نتیجه آن را دیدند. استقلال هم در نیم فصل اول خوب نبود ولی آرام آرام خوب شدیم و توانستیم به رتبه دوم جدول رده بندی برسیم. مطمئنا فصل آینده سال بلوغ استقلال است و می توانیم در کورس رقابت باشیم.