کدام دروازه بان به دستکش طلایی لیگ برتر نزدیک است+جدول

دو دروازه بان ملی پوش فوتبال ایران این روزها در صدر جدول بهترین گلرهای حاضر در لیگ برتر قرار دارند. بیرانوند و اخباری، در حالی رحمتی و مظاهری را پشت سر خود می بینند در رقابتی سایه به سایه به دنبال کسب عنوان بهترین گلر شانزدهم هستند.

با بررسی دروازه بان های حاضر در لیگ شانزدهم همراه باشید:

جدول اول 

 

دروازه بان هایی که در بیش از پنجاه درصد بازی های تیم های شان به میدان رفته اند.

 

 

 

اول – علیرضا بیرانوند، پرسپولیس

 

گلر سرخ پوشان با عملکرد بسیار خوب خود در رقابت های لیگ شانزدهم، اصلی ترین شانس رسیدن به عنوان بهترین دروازه بان لیگ است. بیرانوند که در 22 بازی برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است توانسته در 16 دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد. او در این دیدارها تنها 8 بار دروازه خود را باز شده دیده است، دروازه بانی که در دو بازی اخیر موفق به ثبت کلین شیت شده است.

 

دوم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی

 

گلر جوان تراکتوری ها نیز یکی از بهترین دروازه بان های لیگ شانزدهم است، اخباری پس از دیدار پرحاشیه در قم، در بازی هفته بیست و هفتم موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و تعداد کلین شیت های خود را به عدد 13 برساند. او که تاکنون یک بار نیز توانسته ضربه پنالتی مهار کند یکی از معدود دروازه بان هایی است که در تمام بازی های لیگ شانزدهم به میدان رفته است.

 

سوم – سیدمهدی رحمتی، استقلال 

 

دروازه بان باتجربه استقلالی ها در لیگ شانزدهم هشت بازی این تیم را از دست داد و در 19 دیداری که برای آبی پوشان به میدان رفت 7 بار موفق شد کلین شیت کند، رحمتی که پس از چهار دیدار غیبت، در دو بازی اخیر برای استقلالی ها به میدان رفته است، او در دیدار اخیر در برابر صبا نیز یک بار دروازه خود را باز شده تا در مجموع 18 بار اسیر مهاجمان حریف شده باشد. 

 

چهارم – رشید مظاهری، ذوب آهن 

 

دروازه بان ملی پوش ذوبی ها نیز دو دیدار این تیم در لیگ شانزدهم را از دست داده است، مظاهری که در بازی اخیر، دروازه خود را باز شده دید تاکنون در 25 بازی برای اصفهانی ها به میدان رفته و در 10 بازی مانع از باز شدن دروازه اش شد تا در لیگ شانزدهم نیز یکی از دروازه بان هایی باشد که بیشترین کلین شیت را به ثبت رسانده است، مظاهری تا بازی های هفته بیست و هفتم 22 بار اسیر مهاجمان حریف شده است. 

 

چهارم – فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد

 

بهترین گلر فصل گذشته لیگ برتر، در  بازی های لیگ شانزدهم موفق نشد عملکرد درخشان خود را تکرار کند، خسوس در 23 بازی برای گسترشی ها به میدان رفته و 8 بار موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد، خسوس که در لیگ قبلی یکی از کم گل خورده ترین دروازه بان های لیگ بود در بازی های امسال 20 بار اسیر حریفان شده است. 

 

جدول دوم 

 

دروازه بان هایی که در کمتر از نیمی از بازی های لیگ برای تیم های شان به میدان رفتند و این روزها به عنوان دروازه بان اصلی در ترکیب اصلی حضور پیدا می کنند.

 

 

 

 

اول – محسن فروزان، صبا 

 

گلر قمی ها در تعطیلات نیم فصل راهی صبا شد اما در مدت زمان کم حضور خود در این تیم توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد، فروزان در 11 بازی برای صبا به میدان رفت و در 7 بازی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد، فروزان در این تعداد بازی 6 گل پذیرفته است. 

 

جدول سوم

 

دروازه بان هایی که تعداد بازی کمی در میدان حضور داشتند و اکنون به دروازه بان دوم نیمکت نشین هستند.

 

 

 

شرح جدول

 

دروازه بان های حاضر در لیگ، به ازای هر گل خورده نیم امتیاز منفی دریافت می کنند، آنها با هر کلین شیت نیم امتیاز و با هر مهار ضربه  پنالتی یک امتیاز مثبت دریافت می کنند.