تمجید مجید کامپیوتر از برانکو و طارمی

مجید جلالی درباره بهترین بازیکنان فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: بدون شک مهدی طارمی در این فصل بهترین بازیکن لیگ فوتبال ایران بوده است. البته نباید به موقعیت های از دست رفته بازیکنان نگاه کنیم بلکه باید به عواملی از جمله هوش پاس دقت کنیم.

وی افزود: شما به تیم ملی نگاه کنید در تیم ملی فوتبال ایران از طارمی به عنوان بازیکن پشت مهاجم اصلی استفاده می شود زیرا این بازیکن با هوش بالای خود می‌تواند موقعیت‌های بسیار زیادی برای هم تیمی های خود فراهم کند.

جلالی افزود: طارمی در هر بازی بیش از ۵ موقعیت گل برای هم تیمی های خود فراهم می‌کند و خود را در موقعیت قرار می دهد در حالی که در مسابقات لیگ فوتبال کشورمان بسیاری از مهاجمان این تعداد موقعیت را در چند بازی به دست می‌آورند.

سرمربی پیکان درباره شرایط پرسپولیس و علل قهرمانی این تیم گفت: برانکو روشی را برای پرسپولیس آورد که قبلاً در فوتبال ما استفاده نشده بود. شما مشاهده کنید که همه بازیکنان میانه میدان پرسپولیس بازیکنان فانتزی هستند و تنها کمال کامیابی نیا بازیکن درگیر شونده و فیزیکی است. اما این که از بازیکنانی مثل احمدزاده، مسلمان، رفیعی و سایر هافبک های فانتزی در یک زمان استفاده شود کاریست که برانکو انجام داد و در پرسپولیس نتیجه گرفت. به نظر من باید در پایان هر دوره لیگ مربیان موفق در برابر سایر همکاران خود قرار بگیرند و همکاران آنها درباره علت کارهای آنها از این مربیان سوال پرسیده و دلیل موفقیتش آن را تجزیه و تحلیل کنند.

جلالی درباره اهمیت اعتماد به مربیان تصریح کرد: چندی پیش در کانون مربیان تجزیه و تحلیلی انجام دادیم و آمار جالبی بدست آوردیم مطابق این آمار زمان مربیگری یک مربی در لیگ برتر ایران تنها ۱۷ و نیم هفته است و اگر برانکو هم تنها ۱۷ هفته فرصت داشت قطعاً نمی توانست چنین نتایج درخشانی با پرسپولیس به دست آورد. زیرا در 6 هفته نخست فصل قبل هم نتایج خوبی به دست نیاورده بود. به نظر من کسانی که در چنین موقعیتی شرایط فنی وی را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که سرمربی پرسپولیس در درازمدت نتیجه می دهد به همان اندازه تاثیر دارند که سایر عوامل قهرمانی این تیم موثر هستند.

سرمربی پیکان اذعان داشت: به نظر من در ده دوازده سال اخیر ماه به اندازه ۳۰ سال در بسیاری از عوامل فوتبال خود پیشرفت کرده ایم. اما در خیلی از موارد کاری انجام نداده ایم برای مثال بیش از ۹۰ درصد بازیکنان و مربیان لیگ برتر از سال های قبل از تیم‌های خود طلب دارند و هر سال 6 درصد قرارداد ما توسط فدراسیون گرفته می‌شود و از آن به عنوان حق ورودی مسابقات نام برده می‌شود. اما در ازای این پول برای بازیکنان جوان و مربیان جوان چه کاری انجام شده است این مسائل تاثیر زیادی در کیفیت رقابت‌ها دارد شما به بازیکنان خارجی نگاه کنید وقتی برای طلب بازیکنان تصمیم گیری نمی‌شود آنها از طریق فیفا عمل می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود که باشگاه‌های ما با شکایت این بازیکنان با کسب امتیاز مواجه شوند در حالی که خودمان باید جلوی این مسائل را بگیریم.

جلالی در خاتمه درباره عملکرد خود در سایپا و پیکان خاطرنشان کرد: طی دو سالی که من در سایپا بودم،  سه بار در هیئت مدیره این باشگاه استعفا دادم که استعفای من قبول نشد زیرا شرایط واقعا برای ادامه کار نامساعد بود. اما امسال شرایط در پیکان فرق دارد. زیرا پیکان چند بار به لیگ برتر صعود کرده بود ولی مجددا راهی لیگ یک شده بود. به همین دلیل بود که ترس از سقوط در تیم دیده می‌شد اما برای اولین بار تیمی را که به تازگی راهی لیگ برتر شده است مدعی صعود به لیگ قهرمانان آسیا ساختیم البته این را باید بگویم که من در سال‌های اخیر متوجه شده ام که اگر در کنار زمین داد و فریاد می کنیم حق مان خورده می‌شود و همین مسائل بر ما فشار آورد و موجب شد که چند باری در کنار زمین عصبانی شوند