گزینه جانشینی انریکه در بارسلونا مشخص می شود

طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت، سران باشگاه بارسلونا امروز (دوشنبه) در مورد جانشین لوئیس انریکه تصمیم‌گیری می‌کنند و البته تا زمانی که صلاح ندانند، نام گزینه جدید را اعلام نخواهند کرد. این‌طور به نظر می‌رسد که سران باشگاه در نظر دارند که هرگونه تصمیم‌گیری در مورد سرمربی جدید تیم‌شان را تا زمانی که تیم عملاً شانسی برای قهرمانی در هیچ یک از تورنمنت‌ها نداشته باشد به تعویق بیندازند.

هرچند که این کاری غیرممکن است‌؛ چراکه بارسا روز 27 می‌ (6 خرداد) در فینال جام‌حذفی اسپانیا به میدان خواهد رفت. شاگردان انریکه با تقبل باخت مقابل یوونتوس از کورس قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند اما مقامات باشگاه می‌خواهند مطمئن باشند که زمانی در مورد سرمربی جدید تیم تصمیم‌گیری کنند که این تصمیم کمترین تأثیر را روی عملکرد تیم داشته باشد و درعین حال نگران آن هستند که این انتخاب زمانی انجام شود که آسیبی به برنامه‌ریزی‌های تیم برای فصل آینده وارد شود. از همین‌رو تا زمانی که بارسا کوچکترین شانسی برای قهرمانی در لالیگا داشته باشد، تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ و اعلام نخواهد شد.

از همین رو سران باشگاه کاتالان به خوبی می‌دانند که روزهای اخیر روزهای سرنوشت‌سازی در این راستاست. زیرا قرار بر این است که در همین روزها جانشین لوئیس انریکه مشخص شود.

سران باشگاه چندین گزینه را برای جانشینی لوئیس انریکه مد نظر دارند که از جدی‌ترین گزینه‌ها می‌توان از ارنستو والورده، اونسوئه (دستیار انریکه)، رونالد کومان و خورخه سمپائولی نام برد، هرچند که سمپائولی گزینه اصلی هدایت تیم ملی آرژانتین است و نام مربی‌ای همچون لوران بلان هم برای هدایت کاتالان‌ها در فصل آینده به چشم می‌خورد. تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه برعهده جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه و روبرت فرناندس، جوردی مستره، آلبرت سولر و رائول سانئیی، مدیران ارشد باشگاه است.

البته یک بحث تصمیم‌گیری در مورد جانشین انریکه است و بحث دیگر اعلام رسمی نام سرمربی آتی باشگاه. سران باشگاه کاتالان ممکن است بعد از تصمیم‌گیری نهایی، مذاکرات‌شان را با سرمربی برگزیده در مورد پروژه ورزشی مد نظر او ادامه دهند ولی نام این مربی همچنان ناشناس بماند. آنچه مسلم است این است که سران باشگاه مربی جدید تیم را بلافاصله بعد از انتخاب معرفی نخواهند کرد و منتظر زمان ایده‌آلی می‌مانند که در آن زمان نام جانشین انریکه را اعلام کنند.