واکنش رئیس سازمان لیگ اسپانیا به دعوای راموس و پیکه

خاویر تباس در اظهارنظر صادقانه که البته شاید بعدها برایش گران تمام شود اعتراف کرد که از باخت رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی خانگی یکشنبه شب برابر بارسلونا ناراحت شده است.

تباس گفت: به عنوان یکی از هواداران رئال مادرید، مسلماً من از باخت این تیم ناراحتم. من لیونل مسی را بهترین‌ بازیکن تاریخ می‌دانم و بازی‌هایی بهتر از این هم از او دیده‌ام.

مشاجره سرخیو راموس و جرارد پیکه پس از اخراج کاپیتان کهکشانی‌ها به دلیل تکل خشنش روی پای لیونل مسی، همچنین کری‌خوانی‌ همیشگی آنها در فضای مجازی موضوع دیگری بود که تباس به آن اشاره داشت اما تأکید کرد که خیلی نگرانش نیست.

وی افزود: اختلاف راموس - پیکه یکی از چیزهایی است که در فوتبال زیاد می‌بینیم. در فوتبال تنش هست، استرس هست و هر بازیکنی می‌خواهد از اعتبار تیمش دفاع کند. پیکه و راموس اما زمانی که در تیم ملی کنار هم قرار می‌گیرند همه اختلافات‌شان را فراموش می‌‌کنند. در توئیتر، پیکه باید دوستانه‌تر رفتار کند اما موذیگری می‌کند. سرخیو شخصیتی احساسی دارد و پرشورتر است. من هر دوی آنها را دوست دارم.

تباس 54 ساله سپس درباره لزوم استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی برای کاهش ضریب اشتباهات داوران در لالیگا گفت: هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته‌ایم. اگر در آینده‌ای نزدیک شروع به استفاده از این تکنولوژی نکنیم، مورد تمسخر واقع می‌‌شویم چون تمام دنیا این تکنولوژی را امتحان کرده‌اند جز ما.

برخی رسانه‌ها معتقدند که سرخیو راموس به خاطر واکنشی که به اخراجش در ال‌کلاسیکو نشان داد باید بیش از یک جلسه محروم شود اما تباس با این موضوع مخالف است.

وی اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم که لازم باشد راموس به خاطر ژستش برای پیکه محروم شود. بازیکنان برخی لحظات تحت تأثیر جو و التهاب بازی قرار می‌گیرند و این دشمنی که میان آنها وجود دارد هم سالم است.

در نهایت رئیس سازمان لیگ اسپانیا درباره نحوه خوشحالی لیونل مسی پس از زدن گل سوم بارسلونا در ال‌کلاسیکو (درآوردن پیراهنش و گرفتن آن مقابل چشمان هواداران رئال مادرید) صحبت کرد و گفت حرکت مهاجم آرژانتینی بارسلونا ممکن بود برایش خطرساز شود.

تباس گفت: من نمی‌گویم مسی با احساسات هواداران رئال مادرید بازی نکرد. بازخوردی که شیوه شادی پس از گل مسی داشت، پرتاب بطری و ابراز خشم بود نه تشویق.