شرایط صعود نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در شرایطی هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های ایرانی به پایان رسید که هر 4 نماینده کشورمان در هفته آخر دور گروهی برای کسب مجوز صعود تلاش می کنند.

پرسپولیس؛ تلاش برای دومی

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با وجود درخشش در لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند به خوبی آمادگی خود را نشان دهند. سرخپوشان بعد از هدر دادن فرصت بالانشینی مقابل الریان در تهران، برابر الهلال نیز نتوانست از فرصت های خود استفاده کند و به همین دلیل در رده سوم گروه خود باقی ماند. حالا سرخپوشان یک بازی سرنوشت ساز در تهران مقابل الوحده امارات دارند که محکوم به پیروزی هستند. سرخپوشان باید بازی خود را ببرند اما در هر صورت صدرنشین نخواهند شد. آنها فقط امیدوار هستند که الریان برابر الهلال به برتری نرسد تا با کسب 3 امتیاز عنوان دوم این گروه را به خود اختصاص دهد. شاگردان برانکو در صورت صعود با لخویای قطر به عنوان صدرنشین گروه B در مرحله یک هشتم نهایی روبرو می شوند.

استقلال تهران؛ به دنبال صدرنشینی

در شرایطی که تیم منصوریان می توانست با برتری خانگی مقابل الاهلی تا حدودی خیال خود را بابت صدرنشینی در گروه A راحت کند، این اتفاق رخ نداد و استقلال با 8 امتیاز و به دلیل بازی رودررو در  رده دوم قرار دارد. حالا صعود آبی پوشان تقریبا قطعی شده چون این تیم نسبت به 2 تیم لوکوموتیو و التعاون از نظر بازی رودررو شرایط بهتری دارد. تنها در شرایطی صعود استقلال به خطر می افتد که این تیم با شکست دور از انتظار با اختلاف 4 گل مقابل التعاون در هفته آخر مواجه شود که بعید است. به هر حال آبی پوشان باید برای شکست نماینده عربستان به میدان بروند تا شانس خود را برای صدرنشینی حفظ کنند.

استقلال خوزستان؛ یک تساوی تا صعود

قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران که اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند، با گل دقایق پایانی سلمان بحرانی به صعود امیدوارتر شد. استقلال خوزستان رده دومی خود در گروه B لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کرد و می تواند هفته آخر با یک پیروزی یا تساوی خانگی مقابل الجزیره امارات قعرنشین این گروه به عنوان تیم دوم صعود کند. در این گروه صدرنشینی لخویا تضمین شده است و شاگردان پورموسوی نیز شانس زیادی برای صعود دارند تا احتمالا با الهلال در دور بعدی روبرو شوند.

ذوب آهن؛ محکوم به برد

در گروه C تنها العین توانسته صعود خود را قطعی کند و جنگ صعود برای الاهلی و ذوب آهن در روز آخر وجود خواهد  داشت. تنها تفاوت 2 تیم این است که نماینده عربستان با یک تساوی در بازی خانگی خود در قطر می تواند به دور بعدی برسد اما شاگردان مجتبی حسینی باید به برتری برسند. این دوئل حساس در هفته آخر حکم مرگ و زندگی را برای نماینده ایران دارد و ذوب آهن محکوم به برد الاهلی عربستان است.