خرید‌های شکست خورده منصوریان برای استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران این‌ روزها درگیر حاشیه جدیدی شده است که مربو به هافبک دفاعی جوان این تیم یعنی فرشید باقری است که به دنبال دریافت رضایت‌نامه‌اش از این باشگاه در تمرینات تیمش حاضر نمی‌شود.

 

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که باقری مورد توجه برانکو بوده و به همین دلیل قصد دارد به تیم رقیب بپیوندد. به هر صورت تکلیف این بازیکن هرچه باشد سرپوشی روی عملکرد نه‌چندان قابل قبولش در طول فصل نخواهد بود و باید نام او را هم در جمع خرید‌های شکست‌خورده منصوریان در فصل جاری قرار دهیم. به همین بهانه نگاهی به سایر خرید‌های استقلال در این فصل انداختیم که مثل باقری عاقب خوبی در این تیم نداشتند:

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان

یکی از خرید‌های پر سروصدای استقلال در فصل نقل و انتقالات بود که مورد توجه پرسپولیس هم قرار داشت. این بازیکن برای گذراندن خدمت سربازی خود از پرسپولیس به ملوان پیوست ولی پس از اتمام خدمتش سر از استقلال درآورد. باشگاه پرسپولیس مدعی داشتن قرارداد با این بازیکن بود ولی این ادعا هرگز اثبات نشد تا قرارداد این مدافع ماهشهری با آبی‌پوشان امضا شود.

 

کنعانی‌زادگان 2 بازی 90 دقیقه‌ای در ابتدای فصل برای استقلال انجام داد ولی عملکرد ضعیف‌ او و اشتباهات فراوانش صدای هواداران را درآورده بود تا اینکه دچار یک مصدومیت 8 هفته‌ای شد تا نامش از فهرست استقلال خارج شود.

 

بختیار رحمانی

هافبک کرمانشاهی استقلال هم یکی دیگر از خرید‌های پر سرو صدای آبی‌پوشان بود. رحمانی که فصل گذشته در دیدار تراکتورسازی - استقلال تهران در جام حذفی بازی پر اشتباهی از خودش به نمایش گذاشت و باعث ایجاد حرف و حدیث‌هایی شد در نیم فصل لیگ پانزدهم قصد داشت آبی‌پوش شود ولی اضافه خدمت به او اجازه جدایی از تراکتورسازی را نداد تا در پایان فصل شاگرد منصوریان شود.

 

رحمانی در استقلال هرگز رنگ و بویی از آن هافبک خلاق و گره‌گشای فولاد و حتی تراکتورسازی نبود و بازی‌های ضعیفش باعث شد کم کم به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شود تا نیم فصل مجبور شود از این تیم جدا شده و به فولاد برگردد.

 

آرش افشین

مهاجم خوزستانی که در چند برهه مختلف مورد توجه استقلال قرار داشت در نهایت وقتی به این تیم آمد که از دوران اوجش فاصله زیادی داشت. افشین فصل ناموفقی در ملوان سپری کرده بود و از همان روز اول یکی از خرید‌های پر انتقاد منصوریان محسوب می‌شد. این بازیکن هم کم کم نیمکت‌نشین شد تا در نقل و انتقالات نیم‌فصل راهی تیم همنام خوزستانی شود.

 

میعاد یزدانی

وینگر جوان استقلال که از سپیدرود رشت به این تیم پیوست تنها در 4 دیدار ابتدایی آبی‌پوشان برای دقایقی به میدان رفت و دیگر به او فرصت بازی نرسید. البته یزدانی جزو خرید‌های ارزان استقلال محسوب می‌شود و قرارداد 120 میلیونی او با توجه به اینکه تنها 24 سال دارد شاید خیلی برای آبی‌پوشان منفی نباشد.

 

فرشید باقری

این بازیکن هم در فهرست اولیه پرسپولیس قرار داشت ولی در نهایت آبی‌پوش شد. قربانی عاقبت بهتری نسبت به سایر نفرات این فهرست در استقلال داشت و در بازی‌های مختلف استقلال برای این تیم به میدان رفت ولی عملکرد نه چندان خوب او در کنار درخشش امید ابراهیمی و امید نورافکن در پست هافبک دفاعی باعث شد اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت دنبال کند و پیشنهاد پرسپولیس به این شکل این بازیکن را هوایی کند.

 

سایرین

علاوه بر این بازیکنان، تمدید قرارداد با امین حاج‌محمدی آنهم با مبلغی عجیب باعث اعتراضات زیادی به مجموعه استقلال شد. این بازیکنان در مجموع حدود 4 میلیارد تومان خرج روی دست استقلال گذاشتند که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

 

در فصل نقل و انتقالات این شائبه مطرح شده بود که منصوریان بیش از اینکه به فکر رفع نیازهای تیمش باشد به دنبال پیروز شدن جنگ‌های نقل و انتقالاتی با پرسپولیس است و بازیکنانی را می‌خرد که مورد نظر برانکو بوده است. در هر صورت منصوریان تجربه حضور در تیم‌های بزرگ را نداشته و قطعاً به مرور زمان انتخاب‌های پخته‌تری خواهد داشت.

 

البته در این مطلب قصد داشتیم به خرید‌های شکست خورده منصوریان بپردازیم و لازم به ذکر است که استقلال در فصل جاری خرید‌های موفقی مثل کاوه رضایی - فرشید اسماعیلی - مجتبی حق‌دوست - علی قربانی و... هم داشته است.