شرط دو ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

خبر پرداخت ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان استقلال این امیدواری را به وجود آورد که بازیکنان پای میز تمدید قرارداد بنشینند اما ظاهرا پرداختی‌ها کامل نیست و هنوز مشکلاتی در این راه وجود دارد. پس از آنکه سید رضا افتخاری اعلام کرد ۸۰ درصد قراردادهای استقلالی‌ها را پرداخت کرده این خبر به قدری اثر گذار بود که حتی در اردوی پرسپولیسی که قهرمان لیگ برتر شده بود اعتصابی سه روزه به راه انداخت. بازیکنان پرسپولیس که قهرمان شده بودند توقع داشتند که بیشتر از استقلالی‌ها دریافتی داشته باشند اما خیلی زود خبر رسید که با وجود پرداخت ۸۰ درصدی به زعم افتخاری بازیکنان این تیم همچنان پای تمدید قراردادها نمی‌نشینند که این موضوع حساسیت برانگیز شد.  بسیاری از بازیکنان استقلال به جای پرداختی معمولی چک گرفته‌اند آن هم نه چک روز بلکه چکی به تاریخ اواسط خرداد ماه و به این ترتیب اعلام کرده‌اند تا نقد شدن چک صبر می‌کنند و بعد پای قرارداد می‌نشینند.

البته پرداخت این مبلغ استقلالی‌ها را نگران کرده و نگرانی آنها هم دلیل دارد. در واقع با توجه به اینکه مبلغ چک‌ها تقریبا برابر با ۳۰ درصد قرارداد است بازیکنان نگران هستند که این چک‌ها نقد نشود و به این ترتیب هنوز برای تمدید قرارداد ترجیح می‌دهند جلو نروند.

تمدید قرارداد بازیکنان استقلال که ۱۱ بازیکن بدون قرارداد دارد کار را کمی برای مدیران سخت کرده و همچنان این گره محکم است و باز نشده آن هم در حالی که منصوریان به شدت نگران تمدید قرارداد برخی بازیکنان مثل کاوه رضایی، نورافکن و امید ابراهیمی است.

پرداخت 30 درصد از قرارداد بازیکنان استقلال این بار اردوی تیم رقیب را به هم ریخت و بهانه‌ای شد برای اعتصاب بازیکنانی که مدعی بودند و سینه ستبر کردند و پز عنوان قهرمانی دادند و با همین ادعا گلایه کردند که چرا تیم قهرمان باید کمتر از استقلال بگیرد.

حرف‌های تند و تیز دروازه‌بان پرسپولیس که انگار بیشتر از بقیه بازیکنان این تیم نسبت به پرداختی‌های بازیکنان استقلال حساس شده بود باعث شد تا بازیکنان استقلال هم پاسخ آنها را در رسانه‌ها بدهند و جابر انصاری مهاجم استقلال هم بدون پرده و خیلی رک در پاسخ گفت: «به پرسپولیسی‌ها ربطی ندارد.» اما این فقط یک طرف ماجرا بود و نگرانی بعضی از بازیکنان استقلال که احساس می‌کردند مسوولان این تیم وعده سر خرمن به آنها داده‌اند بیانگر این بود که ماجرای پرداخت 30 در صدی قرارداد بازیکنان استقلال هم بو دار است و شاید اواسط خردادماه بازیکنان استقلال هم با بازیکنان تیم رقیب هم صدا شوند.

استقلالی‌ها چک گرفته‌اند و حدود یک ماه دیگر مشخص می‌شود که این 30 درصد نقد خواهد شد یا چک‌های آنها به واسطه نبود پول در حساب باشگاه برگشت می‌خورد!

 نکته اینجا است که بازیکنانی مثل کاوه رضایی و امید ابراهیمی هم منتظر تاریخ این چک‌ها می‌مانند و در فصل نقل و انتقالات استقلال را منتظر خود نگه می‌دارند.

به نوعی باید گفت که پاس شدن چک استقلالی‌ها شاید شرط نخست تمدید قرارداد باشد. 13 بازیکن استقلال قراردادشان با این تیم به پایان خواهد رسید.

مدتی پیش اعلام شد که پس از پایان فصل، قرارداد 13 بازیکن استقلال تمام شده و آنها بازیکن آزاد محسوب می‌شوند. امید ابراهیمی، بهنام برزای، جابر انصاری، سیدمجید حسینی، کاوه رضایی، لئوناردو پادوانی، وریا غفوری، یعقوب کریمی، امید نورافکن، مجتبی حقدوست، علیرضا سیار، رابسون و ارشیا بابازاده جزو این بازیکنان هستند.

حدود یکی دو هفته پیش علیرضا منصوریان لیستی به مدیران باشگاه استقلال داد و از آنها خواست که اقدامات لازم برای تمدید قرارداد 11 بازیکن صورت بگیرد. در این لیست، بازیکنانی چون رابسون، برزای، انصاری، رضایی، ابراهیمی، نورافکن، حسینی، کریمی، غفوری، حقدوست و پادوانی قرار دارند که منصوریان خواستار تمدید قراردادشان شده است.

سرمربی استقلال قصد دارد استخوا‌نبندی فصل جاری خود را حفظ کند. اگر چه منصوریان این فهرست را به باشگاه داده اما اولویت‌بندی کرده که چه بازیکنانی در فهرست اصلی او قرار دارند.

 از جمله مهم‌ترین بازیکنان می‌توان به رابسون، رضایی، ابراهیمی و نورافکن اشاره کرد. رابسون به صورت قرضی از باهیا برزیل به استقلال پیوسته و مدیران باشگاه استقلال به طرف برزیلی پیشنهاد قرارداد سه ساله برای انتقال دایمی رابسون داده‌اند اما رضایی و ابراهیمی دست رد به سینه مسوولان باشگاه زده‌ و اعلام کرده‌اند که پس از پایان فصل مذاکرات را انجام می‌دهند. نورافکن هم به زودی قراردادش را با استقلال تمدید می‌کند و مشکلی بابت او وجود ندارد.

کاوه و امید سال‌ها است در این لیگ فوتبال بازی می‌کنند و می‌دانند برای رسیدن به پول خود و بستن قرارداد جدید باید به فکر وصول طلب‌های قبلی باشند. نگاهی که به لحاظ فوتبالی‌ها حرفه‌ای است و بازیکن را به خواسته‌اش می‌رساند.

باشگاه استقلال هم برای اینکه بتواند بازیکنان مدنظر منصوریان را راضی نگه دارد باید هرطور شده 30 درصد قرارداد آنها که به صورت چک دست بازیکنان است را اواسط خردادماه به آنها پرداخت کند اما برای رسیدن به این مهم هنوز منبع‌های درآمدی استقلال که یکی از آنها سامانه هواداری است چندان پولی ندارد که بتواند در نهایت رضایت بازیکنان را جلب کند.

با توجه به شرایط موجود باید دید که سرنوشت چک‌های بازیکنان استقلال که در اردوی رقیب سرو صدای زیادی به پا کرد چه می‌شود و آیا افتخاری که صندلی ریاست خود را این روزها لغزان می‌بیند، می‌تواند پایان خوشی برای ریاست خود در استقلال رقم بزند.