نیمکت های لیگ برتر در انتظار تغییرات

با پایان لیگ شانزدهم تغییر و تحولات در نیمکت های تیم های لیگ برتری اتفاقی اجتناب ناپذیر است. هر چند در جریان لیگ شانزدهم نیمکت ها کمتر دستخوش تغییر شد ولی به نظر می رسد نقل و انتقالات داغی در انتظار نیمکت های لیگ برتری است. برخی از تیم ها در لیگ شانزدهم با وجود مخارج زیاد به خواسته ی خود نرسیدند و برای بازگشت به رتبه ی مورد نظر خود نیاز به تغییرات عمده در کادرفنی دارند.

پرسپولیس و استقلال؛ چشمک به ثبات

سرخابی ها موفق ترین تیم های لیگ برتر در فصلی که گذشت بودند. پرسپولیس در لیگ برتر به قهرمانی با شکوهی رسید و تیم جوان منصوریان با درخشش در آسیا، جوانگرایی و برد جذاب در دربی توانست هواداران را راضی کند تا برانکو و منصوریان از همین حالا برای فصل آینده برنامه ریزی کنند. ثبات در تیم سرخابی ها با تصمیمات درستی که برای این دو باشگاه اتخاذ شده باعث شد تا استقلال بعد از دو فصل بی تغییر پا به لیگ برتر بگذارد و پرسپولیس نیز با برانکو در سومین فصل، اهداف مهمی را دنبال کند.

تراکتورسازی؛ مشکلات تغییرات ایجاد می کند؟

تراکتورسازی در ابتدای فصل اجازه ی خرید ندارد تا یک دردسر بزرگ پیش پای این تیم باشد. پذیرفتن تیمی که همین حالا نیز با مشکل کمبود یار دست و پنجه نرم میکند مطمئنا کار بزرگی است و باید دید آیا امیر قلعه نویی این مسئولیت را قبول می کند یا خیر. البته پر هوادار بودن تراکتورسازی و پیشینه ی این تیم در لیگ برتر باعث شده تا  این تیم گزینه ی جذابی برای  سرمربیان باشد اما بعید است که قلعه نویی در جمع تبریزی ها باقی بماند .

ذوب آهن اصفهان؛ حمایت از حسینی ادامه دارد؟

مجتبی حسینی در هفته های میانی نیم فصل اول جانشین یحیی گل محمدی شد اما نتوانست نتایج خوبی با وجود عملکرد درخشان در نیم فصل اول کسب کند. با این وجود اما سعید آذری مدیرعامل ذوبی ها در تمامی اظهار نظرات خود به حمایت از حسینی پرداخته و او را سرمربی ذوب آهن در فصل آینده می داند. صعود از لیگ قهرمانان و کسب رتبه چهارمی لیگ برتر اتفاقی است که می تواند تا اندازه زیادی آینده ی حسینی را در میان سبزپوشان اصفهانی بیمه کند.

سپاهان اصفهان؛ کرانچار می خواهد بماند

هر چند قرارداد کرانچار تا پایان فصل است اما نتایج خوب این مربی باعث شده تا هواداران اصفهانی تمدید قرارداد با او را مطالبه کنند. سرمربی حال حاضر سپاهان بعد از برتری برابر تراکتورسازی در باره لزوم مشخص شدن آینده خود در اصفهان صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد تا در این تیم باقی بماند اما با این وجود هنوز تصمیم نهایی درباره ی او اتخاذ نشده و نام امیرقلعه نویی به عنوان نامزد جدی سرمربیگری به گوش می رسد.

پیکان؛ جلالی قربانی رویای آسیایی؟

مجید جلالی در بازگشت پیکان به لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرد. سرمربی تازه وارد پیکان در بازگشت خودروسازان توانست در کنار حفظ این تیم در لیگ برتر، پیکانی ها را تبدیل به مدعی کسب عنوان سهمیه آسیایی کند اما با این وجود هنوز سرنوشت جلالی در این تیم مشخص نیست و شاید مدیران این باشگاه بخواهند برای رسیدن به رویای آسیایی، تغییراتی را روی نیمکت این تیم اتخاذ کنند. البته در هفته گذشته طرفین پالس های مثبتی به هم ارسال کرده اند .

استقلال خوزستان؛ علامت سوال اطراف تیم بی پول

قهرمان لیگ پانزدهم در لیگ شانزدهم بیش از هر چیزی تسلیم بی پولی ها بود و در این میان پورموسوی برای حفظ این تیم زحمات زیادی را متحمل شد اما با این وجود تکلیف نیمکت این تیم نیز نا مشخص است. مطمئنا با ادامه مشکلات مالی کمتر بازیکنی حاضر به امضای قرارداد با این تیم می شود و این موضوع می تواند سرمربیان را از این تیم فراری دهد.البته موضوع پورموسوی با دیگران متفاوت است و احتمالا صعود آسیایی باعث ادامه کار و حتی جلب منابع جدید مالی خواهد بود .

نفت تهران؛ ابهام محض

صحبتهای علی دایی در هفته های اخیر نشان می دهد که بحران در نفت تهران تا چه اندازه است. شرایط نفتی ها به شکلی است که مطمئنا کمتر کسی با ادامه این شرایط حاضر به سکانداری آن است و قطعا علی دایی نیز حاضر به تمدید قرارداد با این تیم نخواهد بود. تغییرات در نیمکت نفت تهران قطعی به نظر می رسد و باید منتظر حضور یک تیم فنی جدید در جمع قرمزهای تهرانی بود.

گسترش فولاد؛ جدایی فراز 

گسترش فولاد در دو سال گذشته با حضور کمالوند نمایش های قابل قبولی داشته  اما به نظر دوره کاری او در تیم زرد و آبی تبریزی به اتمام رسیده است . فراز احتمالا به آبادان خواهد رفت تا گسترش با یک مربی جدید کار را آغاز کند . مربی ای که باید به فکر کاهش هزینه ها و جوانگرایی در گسترش باشد .

فولاد خوزستان؛موسوی می آید ؟

نعیم سعداوی مربی محبوب سکوهای غدیر بود اما شرایط برای او در فصل اول سرمربی گری خیلی خوب رقم نخورد. شروع بد او هر چند با اوج گیری همراه شد اما نتایج در نیم فصل دوم بر خلاف میل و انتظار رقم خورد تا در هفته های پایانی لیگ شاهد مصاحبه و اوج گیری تنش ها میان سعداوی و مدیران باشگاه باشیم. به نظر می رسد باید در روزهای پس از پایان لیگ کوروش موسوی سرمربی سابق فولاد نوین جای سعداوی را بگیرد.

پدیده مشهد؛ تمدید با مهاجری 

رضا مهاجری در پدیده نمایش های قابل قبولی داشت و توانست نتایج خوبی کسب کند. پدیده با مهاجری تغییر هویت داده و حالا یکی از پایه ثابت های لیگ برتر محسوب می شود . این تیم با رضا مهاجری ادامه خواهد داد .

صنعت نفت آبادان؛ خداحافظی زودهنگام فیروز کریمی

فیروز کریمی در نیم فصل با حاشیه های زیادی به نیمکت صنعت نفت آبادان رسید و پس از طی یک نیم فصل پر حاشیه و حفظ این تیم در لیگ برتر، قطعا در پایان فصل آبادان را ترک خواهد کرد تا تغییرات در این تیم نهایی و قطعی باشد. گفته می شود فراز کمالوند گزینه اصلی هدایت نفتی ها برای فصل آینده است .

سایپا؛ شاگرد فرکی می آید ؟

بنا بر گفته ی مدیران باشگاه، حسین فرکی همچنان گزینه اول این باشگاه است اما سایپایی ها از قلعه نویی و دایی نیز برنامه خواهند گرفت تا برای فصل آینده نتایج بهتری کسب کنند. سایپا با حسین فرکی نتوانست انتظارات را برآورده کند و هنوز بقای این تیم در لیگ برتر مشخص نیست. علی دایی گزینه اصلی هدایت سایپا برای فصل بعد است .

صبای قم، سیاه جامگان؛ ماندن در گروی بقا

تکلیف نیمکت های صبای قم و سیاه جامگان بعد از مشخص شدن وضعیت تیم باقی مانده در لیگ مشخص می شود. مرفاوی و میثاقیان در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کردند اما مطمئنا بقا و یا سقوط هر یک از این تیم ها می تواند در نهایی شدن وضعیت نیمکت این تیم ها تاثیر داشته باشد.