سرخابی ها دستور فدراسیون فوتبال را نادیده می گیرند؟

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران رسما اعلام کرده که باشگاه های بدهکار بین المللی حق گرفتن بازیکنان خارجی را ندارند اما هم پرسپولیس و هم استقلال مذاکرات جدی خود را برای جذب بازیکنان خارجی آغاز کرده اند.

سوای اینکه آیا این دو باشگاه تهرانی در این مذاکرات به نتیجه می رسند یا نه باید گفت آنها توجهی به این دستور رئیس فدراسیون فوتبال ندارند و مسیر خودشان را می روند.

پرسپولیس خواهان گادوین منشا است و این را نه باشگاه پرسپولیس و نه منشا هیچ کدام تکذیب نکرده اند. در آن سو استقلال هم با جلالدین ماشاروف ازبک مذاکره داشته و البته این مذاکرات هیچ کدام تبدیل به نوشته و ثبت نشده است. با این وجود اما این دو تیم نمی توانند این بازیکنان را در دفاتر رسمی سازمان لیگ ثبت و مال خود کنند.

در واقع باید گفت این شرایط به شدت به سود سپاهان و ذوب آهن است که بدهی های بین المللی زیادی ندارند و می توانند امثال منشا و ماشاروف ها را به سادگی مال خود کنند.

شاید هم پرسپولیس و استقلال هر دو به عدم ضمانت اجرایی احکام و قوانین فدراسیون فوتبال ایران دل خوش کرده اند، چیزی که البته اصلا بعید نیست.

این همه در حالی رخ داده که مهدی تاج دوباره دیروز اعلام کرد که باشگاه های بدهکار به هیچ وجه نمی توانند بازیکن خارجی بگیرند.