قلعه‌نویی:چند بازیکن به یادگار می‌گذارم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تراکتورسازی - نفت تهران، گفت: یک تشکر ویژه از همه دوستان دارم که در این یک سال و خرده‌ای، ما را تحمل کردند. تعصب آنها بیشتر از ما بود. ما فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کردیم که آنها همراه ما بودند که باید از آنها تشکر کنم. وقتی در اصفهان بودم و آن ورزشگاه قشنگ را دیدم، گفتم چه اشکالی داشت که ورزشگاه تبریز هم این‌طور می‌شد. آن استادیوم به آن قشنگی و استادیوم یادگار امام (ره) این شکل. مردم تبریز هم مانند مردم اصفهان لیاقت بهترین‌ها را دارند.

سرمربی پیشین تیم‌های استقلال و سپاهان تصریح کرد: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با این شرایط، تلاش کردند و تراکتورسازی را به اینجا رساندند. اگر غیرت آنها و خواست خدا نبود، ما الان اینجا نبودیم. ما در ابتدای فصل ورزشگاه نداشتیم، وقتی هم ورزشگاه داشتیم، هواداران‌مان محروم بودند. خیلی از بحث‌های درون خانوادگی را نمی‌خواهیم در اینجا مطرح کنم، اما از بازیکنان که مردانه ایستاندند و تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

 

وی در خصوص بازی فردا هم گفت: بازی فردا برای ما یک بازی حساس به حساب می‌آید، شاید برای نفت اینگونه نباشد، اما برای ما واقعاً حساس است. در 4،5 ماه گذشته 4،5 بازیکن‌مان به خاطر مصدومیت با افت کیفیت مواجه شدند، اما آنها تلاش می‌کنند خودشان را به بازی‌ها برسانند و ما بازی خوبی انجام بدهیم تا هواداران‌مان راضی باشند. هر نتیجه‌ای رقم بخورد، چیزی‌ از ارزش بچه‌های من کم نمی‌شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: من خودم را مدیون این بازیکنان می‌دانم. برخی از بازیکنان امسال ما مانند خالد شفیعی، مهدی کیانی، محمد ایران پوریان و محمد ابراهیمی مال خود تراکتورسازی بودند و برخی‌ها هم مانند محمد نوری از بیرون آمدند و بزرگی کردند.

سرمربی تیم تراکتورسازی در تمجید از حریف فردای تیمش نیز خاطرنشان کرد: نفت تهران کادر فنی خوبی دارد. حضور در فینال جام حذفی، نشان از کیفیت آنها دارد. ما بازی سختی داریم، اما امیدوارم با حمایت و حضور هواداران‌ 3 امتیاز بازی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در این تیم چند بازیکن جوان را به فوتبال ایران معرفی کرده است، یادآور شد: باز هم تاکید می‌کنم که من خودم را مدیون بازیکنانم می‌دانم. خوشحالم که مانند جاهای دیگر که در آنها حضور داشتم، اینجا هم چند بازیکن به یادگار می‌گذارم. این‌ها آینده تراکتورسازی را بیمه می‌کنند، البته به شرط اینکه مثل گذشته‌ها این بازیکنان جوان را راحت از دست ندهند. دو سال پیش که در تراکتورسازی بودم، علیرضا نقی‌زاده را کشف کردم، اما او را راحت از دست دادیم. در این چند وقت خیلی مسائل را دیدیم، اما در خود ریختیم و نخواستیم بازتاب زیادی داشته باشد.

قلعه‌نویی در مورد اتفاقات دیدار معروف تراکتورسازی - نفت تهران، در لیگ چهاردهم، گفت: آن هم جزو تاریخ است و تمام شده است. قشنگی فوتبال به همین است. فوتبال برد و باخت دارد، اما باید از آن هم لذت ببریم.

 

او در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش گفت: شرایط برای ما سخت شد. در ابتدا زمین نداشتیم و در نیم‌فصل هم که بازیکنان‌مان را از دست دادیم. امیدوارم در این 2 بازی (آخرین بازی لیگ برتر و فینال جام حذفی) با قدرت جلو برویم و ببینیم خدا چه می‌خواهد.

سرمربی تیم تراکتورسازی در خصوص شایعاتی مبنی بر جدایی او از این تیم در پایان فصل جاری، اظهار داشت: 10 روز دیگر هم در تراکتورسازی هستم و با تمام وجود کار می‌کنم. من نه با کسی صحبت کردم و نه کسی با من صحبت کرده است. این شایعات در فصل نقل‌وانتقالات همیشه وجود دارد و یک بازی رسانه‌ای است که می‌خواهد به تیم ما ضربه بزند. چند روز پیش سعید آقایی و خالد شفیعی پیش من آمدند و گفتند دارند آبروی ما را می‌برند. تا روزی که اینجا هستیم با تمام قوا کار می‌کنیم تا بعداً ببینیم خدا چه می‌خواهد. قبلاً هم گفتم که هر کسی آرزو دارد که در تبریز کار کند. در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کردیم. خاطرات تلخی از بعضی از افراد دارم، اما مردم همیشه به من لطف داشتند و هر جا من را دیدند، ابراز لطف و علاقه کردند. از تمام مردم آذربایجان تشکر می‌کنم. ما فعلاً هستیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

 

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان همچنین در انتقاد از برنامه سازمان لیگ برای دیدارهای لیگ برتر گفت: در لیگ شانزدهم فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. در برخی مواقع تعطیلی‌ها کیفیت بازی‌ها را گرفت، اما در هفته‌های پایانی که که بازی‌ها به صورت مداوم برگزار می‌شد، کیفیت تیم‌ها بالا رفت. باید از سازمان لیگ هم تشکر کنیم. سعید فتاحی و دوستان‌شان زحمات زیادی می‌کشند، البته ما از برخی موارد آسیب دیدم. پس از دیدار هفته‌ گذشته‌مان مقابل سپاهان، ساعت 4:30 صبح به تهران رسیدیم. فکر می‌کنم تیم‌های شهرستانی آسیب بیشتری از این موضوع دیدند. فکر می‌کنم ارزش امتیاز تیم‌های شهرستانی بیشتر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس است، چون این تیم‌ها زحمت زیادی می‌کشند و برای رسیدن به یک شهر، حداقل 3،4 پرواز نیاز دارد. این سختی‌ها در لیگ برتر وجود داشت، اما امیدوارم پرواز مستقیم بین همه شهرها باشد تا کار ما هم راحت تر شود. تیم‌های پایتخت حداقل با دو پرواز خودشان را به شهرهای مختلف می‌رسانند، اما شهرستانی‌ها مجبورند حداقل 3، 4 پرواز در هفته داشته باشند. 

 

قلعه‌نویی در مورد رویارویی دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران در فینال جام حذفی، گفت: ما فعلاً تمام تمرکزمان را روی بازی فردا گذاشته‌ایم و همانند دیدار فینال حذفی به آن نگاه می‌کنیم.

وی با تعجب از کمتر شدن استقبال هواداران از دیدارهای این تیم، تصریح کرد: هواداران تراکتورسازی بهترین هواداران دنیا هستند، اما اینکه چه شده که از شور و شوق افتادند برای من هم جای سوال دارد، البته فکر می‌کنم رفتارهای انجام شده، باعث شده که ذهنیت‌هایی برای آنها ایجاد شود، اما به عنوان برادر کوچک‌تر آنها که دو سال میهمان‌شان بودم، می‌گویم که صاحبان اصلی تراکتورسازی، مردم هستند. مردم خیلی چیزها را می‌دانند. وقتی مسائلی رخ می‌دهد، باید آنها همچنان به حمایت‌شان ادامه بدهند. همه تمام‌ تیم‌های بزرگ دنیا مثل منچسر یونایتد، شرایط خوبی ندارند، اما همیشه از سوی هواداران حمایت می‌شوند. 

 

قلعه‌نویی ادامه داد: گروهی به اسم «تی‌تی‌ها» وجود دارد که بعد از بازی با صبا، سه روز مرتب به ما روحیه دادند. آنها در آن شرایط بد، به ما کمک کردند و باعث شدند که دو نتیجه خوب بگیریم. هوادار همیشه باید در کنار تیم ها باشد، وگرنه در بردها همه هستند. از هواداران خواهش می‌کنم که تیم را تنها نگذارند.

وی درمورد غایبان تراکتورسازی در دیدار مقابل نفت تهران، گفت: 5، 6 بازیکن ما مصدوم هستند، اما با این حال کم نمی‌گذارند و برای ما به میدان می‌روند. ما به اینکه بازیکن محروم نداشته باشیم، عادت نکردیم. ادینیو هم یکی دو روز است گه به تمرینات ما اضافه شده و شاید بتواند برای دقایقی به ما کمک کند، آن هم شاید.

سرمربی تیم تراکتورسازی با اشاره به برنامه این تیم پس از دیدار فردا مقابل نفت تهران، برای فینال جام حذفی، تصریح کرد: طبیعتاً جمعه ریکاوری داریم. شنبه به سالن وزنه می‌رویم و از یکشنبه تمرینات گروهی‌مان را آغاز خواهیم کرد. می‌خواهیم یک روز اردو در تبریز داشته باشیم و به دنبال این هستیم که ظهر سه‌شنبه خودمان را به خرمشهر برسانیم.

قلعه‌نویی در پایان اظهار داشت: جا دارد از مسئولان هتل پارس تبریز تشکر کنم. ما مدیون آنها هستیم، چون هیچ هتلی این‌ کارها را نمی‌کند. با اینکه ما در این مدت هیچ پرداختی نداشتیم، اما بار تراکتورسازی را به دوش کشیدند. از شهردار تبریز و دکتر دبیری هم تشکر می‌کنم، چون آنها یار و یاور تراکتورسازی در این مدت بودند.