دست رد ژاوی به سینه بارسلونا

شبکه رادیویی کادناسر کاتالونیا  مدعی شد که ژاوی هرناندس پیشنهاد مسئولان باشگاه بارسلونا برای هدایت تیم دوم این باشگاه، بارسلونای B را رد کرده است.

هدایت تیم دوم باشگاه بارسلونا در حال حاضر برعهده جرارد لوپس، یکی دیگر از بازیکنان سابق باشگاه بارسلوناست، اما ظاهراً باشگاه بارسلونا اعتقاد چندانی به او ندارد. کادناسر ادعا کرده لوئیس انریکه، سرمربی تیم اصلی کاتالان‌ها که رابطه چندان صمیمانه‌ای با لوپس ندارد، پیشنهاد کرده است که ژاوی هرناندس بارسلونا B‌ را برعهده بگیرد هرچند کاپیتان سابق قهرمان فصل گذشته لالیگا گفته است که هنوز زمان ورودش به عرصه مربیگری فرا نرسیده، ‌ضمن اینکه او از زندگی و شرایطی که در قطر دارد، راضی است.

ادعای دیگر کادناسر حکایت از آن دارد که در صورت موفقیت بارسلونا B برای صعود به دسته دوم فوتبال اسپانیا، قرارداد جرارد لوپس که از حمایت کامل خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه برخوردار است، برای یک سال دیگر تمدید می‌شود. این در حالی است که تیم دوم باشگاه بارسلونا در حال حاضر در صدر جدول گروه سوم از دسته سوم فوتبال باشگاهی اسپانیا قرار دارد.

ژاوی هنوز مدرک مربیگری‌اش را اخذ نکرده است، اما تابستان امسال این فرصت را خواهد داشت که دوره مربیگری‌اش را به پایان برساند. علاوه بر این او هنوز یک سال دیگر با السد قطر قرارداد دارد و به عنوان یکی از سفیران تبلیغاتی قطر برای جام جهانی که پنج سال دیگر در این کشور برگزار خواهد شد، شناخته می‌شود. برخی از شایعات حتی از احتمال مربیگری او در تیم ملی قطر برای جام جهانی 2022 حکایت دارند.