طارمی رکورد آقای گل پرسپولیس را شکست

سه گل طارمی در بازی امروز پرسپولیس و الوحده، پایان دو دهه یکه تازی فرشاد پیوس در پرسپولیس بود. پیوس که بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است، سال 1373 در یک فصل توانست 22 گل در مجموع مسابقات بزند و صاحب یک رکورد بزرگ شود. رکوردی که در سال‌های آینده با وجود افزایش تیم‌های لیگ و تعداد مسابقات دست نخورده باقی ماند. در سال‌های بعد دایی و خلیلی با پیراهن پرسپولیس آقای گل هم شدند اما هیچ کس نتوانست حتی نزدیک رکورد پیوس شود.

طارمی با 18 گل در لیگ برتر و 3 گل در لیگ قهرمانان آسیا، این فصل 21 گله بود و فقط یک گل دیگر لازم داشت تا به پیوس برسد. اتفاقی که در بازی با الوحده رقم خورد و او گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه این تیم کرد. گل دوم طارمی، هم او را به جمع صدرنشین‌های جدول گلزنان لیگ قهرمانان فرستاد و هم به رکورد پیوس پایان داد. اکنون طارمی با 24 گل زده در یک فصل بالاتر از پیوس قرار دارد و مهاجم افسانه‌ای پرسپولیس، حداقل یکی از رکوردهایش را از دست داده است. هر چند بعید است هیچ وقت رکورد تعداد گل‌های زده پیوس با پیراهن پرسپولیس شکسته شود.
شب رویایی پرسپولیس در آزادی برای طارمی رویایی‌تر از همه بود. او رکورد پیوس را زده و حالا فرصت دارد در دو بازی مرحله یک هشتم نهایی، رکوردش را دست نیافتنی‌تر کند. رکوردی که شاید شکستن آن مثل رکورد پیوس سالیان زیادی طول بکشد.
همچنین مهدی طارمی تنها بازیکن ایرانی است که در ۱۰ فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا موفق به هت تریک شده است.هیچ بازیکن تیمهای ایرانی در مرحله گروهی آسیا موفق به زدن ۶ گل نشده بود.