انتقاد بهداد سلیمی از وضعیت رشته وزنه برداری

بهداد سلیمی با بیان اینکه وضعیت کنونی رشته وزنه برداری به هیچ عنوان مطلوب و امیدوارکننده نیست، گفت: همچنان درگیر مصدومیت زانو هستم و امیدوارم این مسئله بزودی با درمان ویژه و فیزیوتراپی به حداقل برسد و بتوانم در مسابقات جهانی حضور یابم.

وی با توجه به شرایط سنی خود و اهمیت رقابتهای پیش رو گفت: شرایط به گونه ای است که نمی توان یکسال به درمان و دوری از میدان بپردازم. مصدومیتم به گونه‌ای است که طبق گفته پزشکان حدود سه ماه بعد از المپیک که تمرین نکردم باعث ضعف عضلات زانو و متعاقب آن فشار به مفصلم شده است. من برای رفع این مشکل باید همچنان تمرین کنم و دوری از میدان برای من اصلا مفید نیست.

مرد طلایی وزنه‌برداری جهان و المپیک با انتقاد از بی توجهی به این رشته گفت: متاسفانه مسئولان، المپیک به المپیک یاد ما می‌افتند. متاسفانه وزنه‌برداری بعد از المپیک رها شد و تبعاتش را هم همه دیدند. چرا باید قهرمانانی مثل سهراب مرادی و کیانوش رستمی به اردوی تیم ملی نیایند و با توجه به این شرایط قید تمرین را بزنند. امیدوارم وزیر ورزش بتواند شرایط را بهبود بخشد شاهد تغییرات خوبی باشیم.

بهداد در پاسخ به این سئوال که چقدر برای حضور در رقابتهای جهانی آمادگی دارد، گفت: مطمئنا اگر به آمادگی صد درصدی نرسم هیچگاه در رقابتهای جهانی شرکت نمی‌کنم.ضمن اینکه حریفان دسته فوق سنگین نسبت به سال‌های گذشته بسیار سرسخت‌تر شده اند و رکوردها نسبت به قبل بالاتر رفته است. در نتیجه من هم باید به شرایطی برسم تا بتوانم در مسابقات جهانی به نتایج خوبی برسم.

سلیمی در پایان در خصوص احتمال خداحافظی از وزنه‌برداری نیز گفت:‌ فعلا هیچ چیز بطور قطعی مشخص نیست، اما با این وضعیت بعید هم نیست که از این عرصه خداحافظی کنم.