بوناچیچ سرمربی گسترش فولاد شد

گسترش فولاد تبریز که در لیگ های پانزدهم و شانزدهم تغییراتی در خود نمی دید به یک باره و پس از پایان رقابت های فصل شانزدهم لیگ برتر، تغییرات زیادی حول به وجود آورد و نفرات جدیدی را در حوزه مدیریت  و هدایت تیم به کار گمارد.

چند پس از معرفی هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل این تیم، امروز لوکا بوناچیچ نیز به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد تا به هدایت گسترشی ها در لیگ هفدهم بپردازد.

پس از خروج فراز کمالوند از کادرفنی تبریزی ها، در چند روز گذشته از نام های مختلفی برای به دست گرفتن سکان هدایت گسترش فولاد نام برده می شد و در نهایت سرمربی کروات به عنوان نام نهایی، پس از توافق با مدیران این تیم، قرارداد خود را به امضا درآورد.

لوکا بوناچیچ 62 ساله از پرسابقه ترین مربیان خارجی شاغل در ایران است که سال ها در تیم های مختلف به مربیگری پرداخت. او اولین بار در سال 1383 روی نیمکت تیم فولاد خوزستان نشست به هدایت این تیم پرداخت. پس از آن وی روی نیمکت تیم استقلال اهواز نشست و دوره ناکامی را پشت سر گذاشت.

 

سپاهان اصفهان مقصد بعدی لوکا بود، او در سال 1385 روی نیمکت این تیم نشست و دو فصل با اصفهانی ها در لیگ حضور یافت و پرافتخارترین دوران مربیگری وی را نیز می توان در این دوره دانست، لوکا در این دوره توانست به همراه سپاهانی ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و به عنوان نایب قهرمانی برسد و پس از ان نیز در جام باشگاه های جهان حضور پیدا کند.

مس کرمان(سه دوره)، گسترش فولاد، سپاهان(دوره دوم)، ذوب آهن، النصر دوبی، الشیحانیه و الاهلی قطر نیز تیم های دیگری بودند که لوکا بوناچیچ در آنها به مربیگری پرداخت.

دو دوره قهرمانی جام حذفی به همراه سپاهان و نایب قهرمانی جام حذفی به همراه مس کرمان، افتخارات لوکا بوناچیچ در دوران حضور وی در فوتبال ایران محسوب می شود.

او دو دوره نیز در کرواسی توانست به همراه هایدوک اشپیلت به عنوان نایب قهرمانی لیگ این کشور برسد.