دلخوری پرسپولیس از تصمیم فدراسیون / احتمال لغو یک مصوبه

مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت باشگاه‌های بدهکاری که در مراجع بین‌المللی پرونده دارند، مشکلات زیادی برای این تیم‌ها از جمله پرسپولیس به وجود آورده است. در شرایط قانونی به خاطر اصرار فدراسیون فوتبال در اجرای این مصوبه پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند قرارداد گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای جدید خود را ثبت کنند، مگر اینکه تمام پرونده‌های باز آنها در فیفا مختومه شود.

در شرایط کنونی اما شنیده می‌شود مدیران باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت نقل و انتقالات خود از فیفا استعلام گرفته‌اند و در صورتی که ممنوعیتی از طرف فیفا متوجه آنها نباشد، این احتمال وجود دارد که با قانون تصویبی فدراسیون فوتبال مخالفت کنند.

نکته قابل تامل اینجاست که مدیران باشگاه پرسپولیس به خاطر عدم دریافت پول بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی به شدت از عملکرد مدیریت فدراسیون و سازمان لیگ گلایه دارند چرا که اگر این منابع مالی در اختیارشان قرار می‌گرفت قطعا می‌توانستند بخشی از بدهی‌های بین‌المللی خود را هم پرداخت کنند اما مدیران ارشد فوتبال ایران نه تنها پول آنها را نمی‌دهند بلکه از جذب بازیکن خارجی هم محروم‌شان کرده‌اند.

گفته می‌شود گزارش این اتفاق‌ها به سمع و نظر مسعود سلطانی‌فر هم رسیده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک وزیر ورزش به این بحران داخلی به وجود آمده ورود خواهد کرد. به همین ترتیب این احتمال وجود دارد اجرای مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت باشگاه‌های داخلی از جذب بازیکنان خارجی با دخالت مقامات وزارت ورزش لغو شود.

هر چند بعید به نظر می‌رسد که این خبر در شرایط کنونی توسط فدراسیون و سازمان لیگ تایید شود اما مدیران فوتبال ایران به خوبی می‌دانند که آنها نتوانسته‌اند پول باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی،‌تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی را به آنها بدهند و در نهایت نمی‌توانند به باشگاه‌هایی که حقوق آنها از طرف خودشان پرداخت نشده، ایرادی بگیرند.

اخیرا هم کارشناسان حقوقی در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده‌اند مصوبه هیئت رئیسه در رابطه با محروم کردن باشگاه‌ها از جذب بازیکن خارجی جدید غیر قانونی و خلاف مقررات است. از همین رو به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک حاشیه‌های بیشتری به خاطر این جنجال در فوتبال ایران شاهد خواهیم بود.