شماره هشت محبوب آبی پوشان به استقلال بر می گردد؟

مجتبی جباری اعلام آمادگی کرده که به استقلال بیاید اما در همین بدو ورود او مشکلی دارد که به حکم فیفا مربوط می شود، همان حکم که استقلال را از نقل و انتقالات زمستانی محروم کرده و در نهایت جوان هایی را به جای کهنه کارهایی مثل تیموریان و همین جپاروف به کار گرفت که استقلال را از نیمه دوم جدول تا نایب قهرمانی بالا کشیدند و حتی در آسیا هم منجر به صعود استقلال در مرحله گروهی شدند.

اگر حکم فیفا نبود آندرانیک تیموریان و البته جپاروف به استقلال می آمدند اما آیا با این دو استقلال در جایگاه کنونی قرار می گرفت و دربی را می برد؟ پاسخ بسیاری از مردم و مربیان و کارشناسان می تواند منفی باشد.

جباری در همان سال های آخر هم که در استقلال بود به گواه آمار تنها نیم فصل مفید برای استقلال داشت و فریدون زندی، کرار و جانواریو و ... بعضا جور او را در استقلال می کشیدند. حالا از آن سال ها چهار یا پنج سال دیگر هم گذشته و جباری در تیم قطری هم نتوانست امسال بیشتر از چند بازی فیکس باشد او بیشتر فصل را مصدوم بود.

در این سو علیرضا منصوریان با وجود تاکید مستقیم مرد محبوبی چون جباری برای بازگشت هرگز این حرف را تایید نکرده و واکنشی نسبت به آن نشان نداده است. این سکوت اتفاق برعکس همیشه می تواند علامت رضایت نباشد چون در غیر این صورت منصوریان می توانست در همه مصاحبه های بعد از اظهار نظر جباری بگوید: «استقلال خانه جباری است».

سکوت منصوریان به معنی مخالفت هم نیست اما معنایش این است که جباری در اولویت استقلال قرار ندارد و اولویت اول جپاروف است که توسط منصوریان حتی تهدید هم شد آنجا که این سرمربی اعلام کرد که «اگر به استقلال نیاید بد می بیند».

جباری را خیلی از هواداران استقلال دوست دارند، خاطرات خوب این بازیکن در برخی دربی ها از یاد هواداران نمی رود اما واقعیت این است که از نظر آماری هم استقلال تنها وقتی توانست خودش را به چهار تیم برتر آسیا برساند که جباری از این تیم رفته بود و در همه سال های حضور این بازیکن در استقلال هرگز استقلال نتوانست از مرحله اول حذفی بالاتر برود.

در واقع منصوریان در حال حساب کردن روی جوان های خودش است، روی اسماعیلی ها، کریمی ها و حتی خرید شجاعیان و شاید هم جپاروف. سرمربی استقلال حداقل فعلا تصمیمی برای برگرداندن جباری به استقلال ندارد یا اینکه حداقل برای موفقیت روی او حساب نمی کند مگر اینکه برای خداحافظی وی با پیراهن استقلال قرار بر این شود که وی را به استقلال برگردانند و تا آن روز منصوریان می خواهد اول تیمش را ببندد بعد به این مسائل فکر کند.

منصوریان در صورت برگرداندن مجتبی جباری یک مشکل دیگر هم در تیمش خواهد داشت و آن انتخاب کاپیتان است مخصوصا اگر جباری بازگشت خوبی داشته باشد و در تیم به میدان برود.