واکنش پیروانی به اولین پیروزی تیم جوانان در جام جهانی

امیرحسین پیروانی در نشست خبری پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر کاستاریکا در جام جهانی گفت: بازی اول همیشه سخت است در چنین تورنمنت هایی. ما دیدار سختی برابر کاستاریکا داشتیم. هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم کارمان سخت بود.

وی افزود: در بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کردم که مراقب فضاهای خالی باشند تا بتوانیم نتیجه بگیریم. خوشبختانه بازیکنان خواسته ما را اجرا کردند و توانستیم به اولین پیروزی برسیم.

پیروانی در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت فیفا که ایران بعد از ۴۰ سال توانست به گل و یک پیروزی برسد چه احساسی دارید گفت: تیم ما بعد از ۱۶ سال توانست به جام جهانی صعود کند. ما جوانان خوب و مستعدی در فوتبال ایران داریم. تیم نوجوانان ایران هم به جام جهانی صعود کرده است. تیم بزرگسالان هم گزینه اصلی صعود به جام جهانی است.

وی افزود: این نشان می دهد که فوتبال در ایران بسیار پیشرفت کرده است. درست است که اولین پیروزی تیم جوانان در جام جهانی است اما این بار آخر نخواهد بود و بازهم پیروزی های ایران تکرار خواهد شد.

پیروانی در مورد آنالیزش از تیم زامبیا گفت: گروه آنالیز ما دیدار زامبیا را فیلمبرداری کرده اند و قطعا آنالیز خواهیم کرد. اما در دقایق کوتاهی که بازی زامبیا برابر پرتغال را دیدم تیم زامبیا را تیمی خوب و قدرتمند دیدم که قطعا بازی ما با این تیم می تواند تعیین کننده برای صعود باشد. پرتغال هم تیم خوبی بود که چند موقعیت داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: قطعا بازی ایران و زامبیا دیدار خوبی خواهد شد چرا که دو تیم با دو روش متفاوت با یکدیگر رقابت خواهند کرد.