رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

در شبی که سرمربی بارسلونا نیمکت تیمش را ترک کرد، لیونل مسی یکی از عوامل بازگشت بارسلونا از شکست یه پیروزی شد اما در نهایت جام لالیگا برای سی و سومین بار به رئال مادرید رسید.

تیم رئال مادرید با برتری 2 بر صفر در خانه مالاگا برای سی و سومین بار قهرمان لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) شد.

 در 2 بازی پایانی همزمان این فصل لالیگا، ابتدا رئال مادرید 2 بر صفر مالاگای میزبان را شکست داد. رونالدو در دقیقه 2 و بنزما در دقیقه 55 برای رئال گل زدند تا این تیم که برای قهرمانی تنها به یک امتیاز نیاز داشت، 93 امتیازی شذه و برای اولین بار از فصل 2012-2011 و در مجموع برای سی و سومین بار قهرمان لالیگا شود.

 در بازی همزمان، بارسلونا با وجود تبدیل شکست 2 بر صفر به برتری 4 بر 2 در بازی خانگی مقابل ایبار، دستش از جام کوتاه ماند.

 ابتدای اینویی در دقایق 7 و 61 ایبار را پیش انداخت اما پس از گل به خودی ژونکا به سود بارسلونا در دقیقه 63 و هدر رفتن پنالتی مسی در دقیقه 70، روند بازی عوض شد و بارسلونا با  گل‌های سوارز در دقیقه 73 و مسی  در دقایق 75 ( از روی نقطه پنالتی) و 90  به برتری 4 بر 2 رسید. 

 ضمن اینکه کاپا از ایبار در دقیقه 75 از بازی اخراج شد.

این اتفاق در شب خداحافظی لوئیس انریکه از نیمکت مربیگری بارسلونا که با تشویق و تمجید خاص هواداران بارسا همراه شد، تیم آبی و اناری‌پوش را با 90 امتیاز در رده دوم جدول قرار داد.

 در پایان فصل جاری لالیگا، اتلتیکومادرید و سویا به همراه رئال مادرید و بارسلونا به فصل آینده لیگ قهرمانان راه یافتند، ویارئال و سوسیه‌داد راهی لیگ اروپا شدند و در پایان جدول هم از هفته قبل سقوط اسپورتینگ خیخون، اوساسونا و گرانادا قطعی شده بود.