توضیح فرشید اسماعیلی در مورد اخراج عجیب!

فرشید اسماعیلی در مورد اخراج عجیب، پیروزی استقلال برابر العین و البته شرایط صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت های جذابی کرد که در ادامه آن را می خوانید:


در مورد اخراج عجیبت صحبت کن. فکر می‌کنی کارت قرمز مستقیم حق تو بود؟


واقعا خودم شوکه شدم. بازیکن حریف با استوک و دست به سر من کوبید و این موضوعی است که در صحنه‌های تلویزیونی کاملا مشخص است. بعد از آن من سمت او رفتم و بدون اینکه کوچکترین برخی با او داشته باشم دیدم داور کارت قرمز مستقیم نشان داده است. اصلا حتی فکرش را هم نمی‌کردم که چنین اتفاقی بیفتد.


در آن صحنه که داور کارت قرمز نشان داد چه حسی داشتی؟


همانطور که گفتم واقعا شوکه شده بودم. شما دیدید که بازیکن العین روی خسرو حیدری خطا کرده بود و من پشت ضربه ایستادم تا توپ را سانتر کنم که به یک باره دیدم داور کارت قرمز مستقیم به من نشان داد. من تا حالا در عمر فوتبالم حتی رنگ کارت قرمز را هم ندیده بودم و این مساله واقعا برایم عجیب بود و اصلا نمی‌توانم آن را هضم کنم.


واکنش تو به تصمیم داور چه بود؟


اصلا من می‌گویم که خطا کردم و حرفی هم در این موضوع نیست ولی دیگر کارت قرمز چرا؟! به هرحال من فکر می‌کنم کارشناس‌های داوری باید در این باره نظر بدهند که آنها گفته‌اند من اصلا خطایی مرتکب نشده ام. ما بازیکن هستیم و اصلا نباید نسبت به این گونه مسائل واکنش نشان بدهیم. 


از اینکه در بازی برگشت حضور نداری ناراحتی؟


ناراحتی که قطعا وجود دارد ولی خدا را شکر که بازی را بردیم و این موضوع ناراحتی من را کم می‌کند. 


قبول داری خطای هند بازیکن العین باتوجه به شرایطی که توپ به دست او برخورد کرد بسیار عجیب است؟


من که خودم صحنه را ندیدم چون داشتم زمین بازی را ترک می‌کردم  و به یکباره وقتی صدای تماشاگران را شنیدم برگشتم و پنالتی کاوه رضایی را دیدم. بعدا که صحنه را از تلویزیون تماشا کردم واقعا فکر می‌کنم این پنالتی کار خدا بود. خدا می‌خواست پیش هواداران شرمنده نباشیم و این بازی را پیروز شویم. 


شاید یک خوش شانسی برای استقلال این باشد که این تیم آنقدر بازیکن خوب دارد که می‌توانند جای تو را پر کنند، این موضوع را قبول داری؟


صددرصد حرف شما درست است. تیم استقلال طوری شکل گرفته که به هیچ بازیکنی وابسته نیست و در تمام پست‌ها ما بازیکن خوب داریم. خود شما دیدید که در بازی با العین هم 4، 5 بازیکن اصلی خود را نداشتیم ولی پیروز شدیم و این موضوعی است که برای ما بسیار لذتبخش است. مطمئنا در بازی برگشت با العین هم بازیکنانی هستند که جای من را پر کنند.


باتوجه به اینکه از امسال تیم‌های غرب و شرق آسیا تا فینال با هم روبه‌رو نمی‌شوند فکر می‌کنی استقلال شرایط فینالیست شدن را دارد؟


من همیشه با خودم می‌گویم که وقتی العین فصل پیش به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان صعود کرده چرا ما نتوانیم. ما که چیزی از این تیم کم نداریم و فکر می‌کنم صعود از مرحله یک هشتم نهایی کلید حضور ما در فینال لیگ قهرمانان آسیاست چراکه العین تیم بسیار قدرتمندی است.