برانکو: طارمی در تمرینات خوب پنالتی می‌زند

برانکو ایوانکوویچ بعد از تساوی تیمش مقابل لخویا اظهار داشت: اولین بازی ما مقابل لخویا تمام شد و ۹۰ دقیقه دیگر در انتظار ماست. صمیمانه به بازیکنانم تبریک می‌گویم که ۹۰ دقیقه تمرکز داشتند، فعال بودند و می‌خواستند برنده شوند. بردی که واقعاً استحقاق آن را داشتند.

وی ادامه داد: می‌توانستیم مسئله صعودمان به مرحله بعد را همین جا حل کنیم. ۷ شانس مسلم گلزنی خلق کردیم، پنالتی را بیرون زدیم و به نظرم بازی را در اختیار داشتیم. آن هم مقابل قهرمان قطر، اما با این حال افتخار می‌کنم به بازیکنانم که در بازی تمرکز داشتند. به جز یک توپ که به تیر دروازه خورد و از فاصله ۲۵ متری ارسالی روی دروازه داشتند، موقعیتی به حریف ندادیم. ما ۹۰ دقیقه دیگر پیش رو داریم و شانس‌مان کمتر از لخویا نخواهد بود. این نتیجه مسلماً بهتر از تساوی یک - یک است و باید با تمرکز بالا به فکر صعود باشیم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام که لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر از لیگ داخلی‌مان است و به همین دلیل معتقدم که حتی باید از موقعیت‌های نیم‌بند هم استفاده کرد. مسلماً در بازی برگشت هم موقعیت‌های زیادی خواهیم داشت و به نظرم گل هم می‌زنیم. مسئله بعدی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، نبود هواداران‌مان است که به نظرم این ظلم به فوتبال است. نبود هواداران ما خوب نبود، چون پشت ما به آنها گرم است و یار دوازدهم ما هستند. ما امروز نفر دوازدهم خود را نداشتیم.

برانکو در خصوص اینکه چرا به قول خود عمل نکرد و بازهم پنالتی را به طارمی داد تا شانس صعود پرسپولیس کم شود و فصل آینده با وجود منشا، علیپور و طارمی چگونه از آنها استفاده خواهد کرد، گفت: هرکسی حق دارد نظر بدهد. طبیعی است که ما در تمام خطوط خودمان را تقویت خواهیم کرد و به دنبال بهبود تیم هستیم. همینطور رقابت را بین بازیکنان حفظ خواهیم کرد و هرکسی بهتر باشد و گل بزند، بازی می‌کند.

وی در خصوص اینکه پنالتی زن اول تیمش چه کسی است، اظهار داشت: پنالتی را در تیم ما مهدی طارمی می‌زند و نفر دوم هم سیدجلال حسینی است. آن زمان که پنالتی داشته باشیم تصمیم می‌گیرند که چه کسی پنالتی بزند و هرکسی روحیه بهتری داشته باشد پنالتی می‌زند. تفاوت این پنالتی با بازی با الریان این بود که مهدی امروز محکم به توپ ضربه زد. مسلماً بازهم پنالتی از دست می‌رود، اما همانطور که اشاره کردم ما ۷ موقعیت داشتیم که گل نکردیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه حرف‌های او متناقض است و چرا یک بار می‌گوید دیگر به طارمی پنالتی نمی‌دهد، اما اکنون می‌گوید پنالتی‌زن اول او همین بازیکن است، خاطرنشان کرد: بله، به طارمی دوباره گفتم پنالتی بزند، چون در تمرینات خوب پنالتی می‌زند و گلزنی می‌کند. به همین دلیل به او گفتیم که پنالتی بزند.

برانکو در واکنش به این مسئله که طارمی پیش از زدن ضربه پنالتی از سیدجلال حسینی خواست پنالتی بزند که او هم قبول نکرد و گویا هیچکدام تمرکز پنالتی زدن نداشتند و آیا بازیکن دیگری نبود که پنالتی بزند، گفت: نه، پنالتی‌زن نداشتیم. آن دو نفر برای پنالتی زدن تعیین شده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال عجیب یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه منصوریان اعلام کرده پرسپولیس تیم دوم پایتخت است پس از اخطار ناظر AFC در خصوص سؤال خارج از بازی، گفت: شما خیلی جوان هستید. نمی‌دانم این سؤال را چرا اینجا مطرح می‌کنید. ما امروز با استقلال بازی نکردیم و با لخویا بازی داشتیم. اگر سؤال فنی ندارید، چه نیازی به پرسیدن این سؤال‌هاست؟