نورافکن به بازی با العین می رسد؟

پس از حذف تیم جوانان از مسابقات جام جهانی در کره‌جنوبی این پرسش پیش آمد که امید نورافکن کاپیتان تیم جوانان و مهره کلیدی استقلال بلافاصله به امارات پرواز می کند و به اردوی استقلال در این کشور برای دیدار با العین امارات اضافه خواهد شد یا نه؟

 

نورافکن به هر حال کاپیتان تیم جوانان است و مهره مهمی برای استقلال به حساب می آید به ویژه آنکه این نماینده ایران برای حذف العین تنها باید بتواند دروازه اش را بسته نگه دارد و گلی دریافت نکند.اختلاف ساعت شهر اینچئون کره جنوبی با امارات 5 ساعت است. بازی تیم جوانان ایران ساعت17 (به وقت اینچئون) با پرتغال برگزار شده و تا ساعت 19 به طول انجامیده است. نورافکن حتی اگر ساعت 12 شب به وقت کره - اگر پروازی موجود باشد- به سمت امارات برد تقریبا ساعت 5 صبح به وقت کره (12 شب به وقت امارات) در این کشور روی زمین می نشیند. 

 

با وجود این محاسبات فرضی اما باید گفت نورافکن در بهترین حالت ساعت 2 صبح (به وقت امارات) می تواند در هتل استقلال استراحت کند در حالی که ساعت ها از وقت خواب او گذشته و خواب وی احتمالا کل یکشنبه را تحت تاثیر قرار می دهد اما مشکل باز هم اینجا تمام نمی شود. موضوع اصلی این است که طبق محاسبات پزشکان و کارشناس ها بابت هر یک ساعت اختلاف زمانی بین مبدا و مقصد یک روز تمام زمان لازم است تا بدن به شرایط مطلوب و آماده خود برگردد.

در واقع نورافکن اگر همه این کارها را هم انجام دهد و خیلی زود به اردوی استقلال برسد باز هم نمی تواند برای استقلال مفید باشد چرا که او زمانی برای استقلال به میدان می رود که تا دو روز قبلش همان زمان (ساعت12 شب به وقت امارات و ساعت 5 صبح به وقت کره جنوبی) در کشور کره در خواب عمیق بوده است. هر جور که محاسبه کنید امید نورافکن نمی تواند به استقلال کمک زیادی در بازی با العین کند چرا که یک بازیکن را نمی توان در ساعت عمق خوابش به میدان مسابقه بزرگی چون العین فرستاد اگر هم استقلال چنین کند ریسک بسیار بزرگی انجام داده است.