وضعیت مبهم سه تیم لیگ برتری برای فصل آینده

لیگ هفدهم از تاریخ 30 تیرماه و زودتر از سال های گذشته آغاز خواهد شد ؛ چرا تیم ملی ایران با کسب یک تساوی برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی به رقابت های جام جهانی 2018 راه پیدا خواهد کرد و شروع زودهنگام لیگ هفدهم می تواند زمان بیشتری را در اختیار کارلوس کی روش برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور قدرتمندتر در جام جهانی قرار دهد. از طرفی سال منتهی به جام جهانی نیز برای بازیکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا با درخشش در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند و در مهم ترین رویداد ورزشی جهان شرکت داشته باشد.

با این حال و علیرغم اینکه مدعیان لیگ هفدهم فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده اند، هنوز تیم هایی وجود دارند که شرایط مبهمی را پشت سر می گذارند و تکلیف مربی و بازیکنان آنها مشخص نشده است.

 

نفت تهران

نفت تهران به واسطه قهرمانی در جام حذفی یکی از نماینده های فوتبال ایران در رقابت های سال آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود؛ علی دایی سرمربی فصل گذشته این تیم با پایان فصل به سایپا پیوسته و بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار این تیم راه خروجی باشگاه را در پیش خواهند گرفت. با این حال هنوز تکلیف سرمربی فصل آینده نفتی ها مشخص نشده و همین موضوع می تواند چالش بزرگی برای سرمربی باشد که برای بستن تیم مورد نظر خود زمان کمی در اختیار خواهد داشت.

 

ذوب آهن

ذوب آهن در دیدارهای ابتدایی نیم فصل اول مجتبی حسینی را جایگزین یحیی گل محمدی کرد ولی در ادامه نتوانست به اهدافی که مدنظرش بود دست یابد؛ آنها در لیگ چهارم شدند ولی نتوانستند جواز حضور در رقابت های آسیایی را کسب کنند و در رقابت های لیگ قهرمانان فصل جاری نیز با سه شکست، 2 پیروزی و یک تساوی از صعود به مرحله بعدی بازماندند تا تنها نماینده ایران باشند که از صعود به جمع 16 تیم برتر آسیا بازماندند. طب صحبت های سعید آذری قرار است طی جلسه ای که این هفته برگزار می شود، هیئت مدیره باشگاه در مورد ادامه همکاری با حسینی یا انتخاب گزینه های دیگر تصمیم گیری کند ولی در حال حاضر همه چیز تحت الشعاع این تصمیم قرار دارد که هنوز گرفته نشده.

 

استقلال خوزستان

سیروس پورموسوی پیش از دیدار برگشت برابر الهلال به عنوان مربی فصل بعدی فولادخوزستان معرفی شده و زمزمه های خروج بسیاری از ستاره های این تیم نظیر حسن بیت سعید شنیده می شود. آبی پوشان خوزستانی که فصل را با مشکلات مالی پرشماری پشت سر گذاشتند با توجه به شکست 2 بر 1 مقابل الهلال در آستانه حذف از رقابت های آسیایی قرار گرفته اند. خطر کنار رفتن از رقابت های آسیایی، خروج سیروس پورموسوی و ستاره های تیم دغدغه های اصلی هواداران خوزستانی طی این روزها است که آینده نامعلومی را پیش روی تیم خود می بینند.