پشت پرده جدایی خلعتبری از سایپا
مهاجم پا به سن گذاشته سایپا از جمع بازیکنان این تیم جدا شد.
 محمدرضا خلعتبری به تازگی اقدام به رسانه ای کردن ماجرای جدایی خود از باشگاه سایپا کرده است. 
این بازیکن که شبیه به مارکوپولو در هر فصل حداقل یک تیم عوض می کند و سال قبل نیز یک نیم فصل برای گسترش بازی کرد و در نیم فصل بعدی به سایپا پیوسته بود، با حضور علی دایی مجبور به ترک کمپ نارنجی پوشان شد. 
دلیل اصلی این اقدام، اتفاقاتی است که در گذشته رخ داد. در فصل سیزدهم که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود، محمد رویانیان مدیرعامل وقت باشگاه با هر ترفندی که بود، محمدرضا خلعتبری را از لیگ امارات به ایران آورد و پرسپولیسی کرد. اتفاقی که باعث شد باشگاه پرسپولیس به خاطر تخلف در تغییر تاریخ نقل و انتقال این بازیکن، جریمه سنگینی را به فیفا بپردازد. اما حضور خلعتبری در پرسپولیس هیچ منفعتی برای این تیم نداشت و این بازیکن که در نقش ستاره به تیم آمده بود، یک بازیکن کاملا معمولی نشان داد تا دایی، خیلی زود او را نیمکت نشین کند. 
ادامه یافتن نیمکت نشینی های این بازیکن سبب شد او به سرعت از پرسپولیس در پایان همان فصل جدا شده و راهی سپاهان شود. خلعتبری هر گاه در مصاف های مقابل با پرسپولیس گلی وارد دروازه این تیم می کرد یا تیمش را برنده این دیدار می دید، با خوشحالی های بی حد و مرز، نشان می داد هنوز بابت آن اتفاقات شاکی است. همین رفتارها باعث شد رابطه خلعتبری با پرسپولیسی ها و به خصوص علی دایی شکرآب شود و حالا که دایی به سایپا آمده، جایی برای خلعتبری وجود نداشت.