آخرین وضعیت نقل و انتقالات استقلال
تیم فوتبال استقلال تهران با همه فراز و نشیب هایی که در فصل گذشته داشت، سرانجام پرونده‌اش با نایب قهرمانی در لیگ برتر، حذف از جام حذفی و حذف از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بسته شد. اما هنوز پرونده نقل و انتقالات این باشگاه به صورت رسمی باز نشده است. این در حالی است که برخی اخبار و شایعه در رسانه های رسمی و غیر رسمی و به خصوص فضای مجازی، این باشگاه را تحت تاثیر خود قرار داده است. 

 

* وضعیت مبهم هیات مدیره


واقعیت این است تا زمانی که هیات مدیره باشگاه استقلال ترمیم نشده و ترکیب جدید هیات مدیره این باشگاه معرفی نشود، عملا آنها نمی‌توانند خریدهای خود را از بازار نقل و انتقالات انجام دهند. استقلالی‌ها فصل گذشته و فصل قبل از آن را هم با همین مشکل در شروع فصل نقل و انتقالات مواجه بودند و به نظر می‌رسد ایجاد تغییر در ترکیب هیات مدیره استقلال همزمان با فصل نقل و انتقالات برای وزارت ورزش تبدیل به یک عادت و برای این تیم یک معضل شده است.

 

مسئولین نقل و انتقالات در باشگاه استقلال به رغم این که فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده اند، اما عملا نمی‌توانند وارد بازار نقل و انتقالات شده و بازیکنان مد نظرشان را جذب نمایند.

 

* خروجی های استقلال


تاکنون جدایی دو بازیکن استقلال قطعی شده و حتی به صورت رسمی هم اعلام شده. علی سیار و میعاد یزدانی بازیکنان فصل گذشته این تیم به صورت رسمی از جمع آبی پوشان جدا شدند. به جز این دو، نزدیک ترین بازیکنان استقلال به لیست خروجی این تیم هستند. 

 

در روزهای اخیر اخباری در خصوص مذاکره استقلال با یکی دو دروازه بان و احتمال جدایی رحمتی از این تیم به گوش می رسید که این موضوع تا این لحظه حتی طرح هم نشده است و هیچ بنایی برای جدایی رحمتی از استقلال و حضور یک دروازه بان دیگر نیست.

 

یعقوب کریمی و هرایر مگویان دو بازیکنی هستند که شانس شان برای همراهی کردن استقلال در فصل بعد زیاد نیست. همچنین احتمال جدایی عظیم گوگ مدافع میانی و جوان تیم استقلال از این تیم هم زیاد است.  از سوی دیگر باشگاه فولاد به مجید حسینی مدافع جوان این تیم پیشنهاد عقد قرارداده است که وی رقمی به فولادی ها پیشنهاد داده که تقریبا چنین انتقالی با این رقم قابل انجام نیست. کاوه رضایی و بهنام برزای دو بازیکن این تیم که قراردادشان به اتمام رسیده است با پیشنهاداتی از باشگاه های اروپایی مواجه هستند که البته هنوز هیچ تصمیم خاصی روی آن گرفته نشده است. 

 

* بازیکنانی که شانس پیوستن به استقلال دارند


باشگاه استقلال به دلیل محدودیتی که نقصان هیات مدیره برایش ایجاد کرده، هنوز امکان جذب رسمی هیچ بازیکنی را پیدا نکرده است. اما می‌توان روزبه چشمی را اولین و قطعی ترین ورودی این باشگاه دانست. بازیکنی که فصل گذشته را با بدشانسی و به دلیل محدودیت نقل و انتقالاتی این باشگاه از دست داد.

 

گرچه وضعیت جپاروف، ملی پوش ازبکستانی هم هنوز کاملا مشخص نیست، اما آنچه مسلم است اینکه استقلالی‌ها هنوز از جذب این بازیکن ناامید نیستند و منتظرند تا دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به پایان رسیده تاکارشان با این بازیکن قطعی نمایند. آبی‌ها در صورتی که نتوانند جپاروف را جذب کنند قطعا به سراغ یک هافبک بازیساز و ترجیحا خارجی دیگر خواهند رفت. 

 

مرتضی تبریزی و سجاد شهباززاده نیز مهاجمانی هستند که مسئولین نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال با آنها مذاکرات مفصلی داشته‌اند و حتی توافقاتی نیز بین طرفین حاصل شده است. احتمال این که این دو مهاجم فصل آینده با پیراهن استقلال در لیگ ظاهر شوند زیاد است.

 

اما دیگر بازیکنی که پیوستن او به استقلال بسیار محتمل است، پژمان منتظری مدافع سال های گذشته این تیم است.  مدافعی که در نیمه راه لیگ چهاردهم و به دلایل نا معلومی از جمع آبی پوشان جدا شد و به لیگ ستارگان قطر پیوست.