ایران 3 - لهستان یک / نخستین پیروزی بلندقامتان ایران در غیاب معروف!
تیم ملی والیبال ایران امروز از ساعت 19 و 30 در شهر پسارو ایتالیا به مصاف  تیم ملی والیبال لهستان رفت. 
 
مردان والیبال ایران در حالی در چارچوب سومین روز این رقابت‌ها در سطح یک به مصاف هم رفتند که در دوبازی قبلی خود یعنی دیدار با ایتالیا و برزیل تن به شکست داده بودند.
 
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه که از حدود ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز شده بود موفق شد با نمایشی دیدنی و با اتکا بر ترکیبی جوان تیم لهستان را با شکست 3 بر یک روبه‌رو کند. این پیروزی در شرایطی برای شاگردان کولاکوویچ رقم خورد که سعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی به دلیل تب و مشکلات جسمانی در این مسابقه به میدان نرفت و فرهاد سال‌افزون، جانشین این بازیکن شده بود.
 
 
ست اول : ایران 18– لهستان 25
 
این دیدار با سرویس بازیکنان لهستان آغاز شد. سرویسی که اولین امتیاز را برای این تیم بدست آورد. 4 امتیاز نخست این دیدار را لهستانی‌ها بدست آوردند. اما بازیکنان ایران در ادامه توانستند چند امتیاز متوالی کسب کرده و دو تیم در امتیاز 5 برابر شوند.
 
بازی با برتری لهستان ادامه پیدا کرد و دو تیم در امتیاز 8 بر 6 به اولین وقت استراحت فنی رفتند. چند خطای بازیکنان روی دفاع روی تور ایران را باز هم از حریفش عقب انداخت.
 
نتیجه 12 بر 9 بود. کوبیاک سیزدهمین امتیاز را برای تیم لهستان تصاحب کرد. اختلاف امتیاز لهستان با ایران به عدد 5 رسیده بود. این تیم در زدن سرویس بسیار خوب عمل می‌کرد. دو تیم با برتری 16 بر 10 لهستان به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه کولاکوویچ دست به تعویض‌هایی زد اما نتیجه‌بخش نبود و اختلاف 6 امتیازی همچنان ادامه داشت.
 
ایران 20 بر 14 عقب بود که سرمربی ایران تقاضای وقت استراحت کرد. در اواخر این ست فرهاد سال‌افزون که به جای سعید معروف در ترکیب ایران به میدان رفته بود با آسیب‌دیدگی جزیی مواجه شد اما به بازی برگشت. 24 بر 18 برتری با لهستانی ها بود. در پایان هم این ست با برتری 25بر 18 این تیم تمام شد تا یک بر صفر از ایران پیش بیفتد. 
 
 
**ست دوم: ایران 25 – لهستان 23
 
تیم ملی والیبال ایران دو امتیاز نخست این ست را بدست آورد. روی دومین امتیاز سامان فائزی زمان شادی بعد از کسب امتیاز دستش به صورت و چشم مجتبی میرزاجانپور اصابت کرد و باعث جراحت چشم این بازیکن شد. در ادامه نتیجه 2 بر 2 مساوی شد.
 
امیر غفور روی یک آبشار تماشایی امتیاز سوم ایران را بدست آورد اما این صحنه در تیم حریف توسط کوناروسکی تکرار شد و نتیجه 3 بر 3 مساوی شد. سرویس خوب لهستانی‌ها این تیم را از ایران پیش انداخت. در ادامه دو تیم یک به یک امتیاز گرفتند و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به اولین وقت استراحت فنی مسابقه رفتند.
 
لهستان باز هم با استفاده از دریافت های بد تیم ایران از ما پیش افتاد. دریافت‌های ضعیفی که کار را برای بازیکنان حمله ایران به ویژه پاسور سخت کرده بود. 10 بر 8 ایران عقب افتاد و کولاکوویچ تقاضای تایم اوت کرد. ایران در ادامه در زدن سرویس هم پراشتباه بود و چند امتیاز را به حریفش داد. با این حال چند دفاع خوب از بازیکنان ایران نتیجه را در امتیاز 14 برابر کرد.
 
دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. را قرا به میدان آمد. نتیجه 20 بر 20 مساوی بود. یک سرویس پرشی خوب از مسعود غلامی ایران را 22 بر 21 پیش انداخت. دجورجی تقاضای وقت استراحت کرد. نظری افشار جانشین مسعود غلامی شد. امتیاز 24 از سرویس مهره تعویضی کولاکوویچ بدست آمد تا دجورجی برای دومین بار تقاضای وقت استراحت کند. با اینحال این ست با برتری 25 بر 23 ایران تمام شد تا نتیجه یک بر یک مساوی شود. 
 
**ست سوم: ایران 25 – لهستان 23
 
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در ست دوم، با انگیزه بالا راهی ست سوم شد. در آن طرف میدان هم لهستانی‌ها نمی‌خواستند در این ست هم مغلوب ایران شوند. هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند و هیچ تیمی نسبت به حریفش برتری نداشت.
 
عدم آشنایی بازیکنان لهستان با نحوه پاس دادن فرهاد سال‌افزون حملات ایران را برای این تیم غیر قابل پیش‌بینی کرده بود. با این حال لهستان 16 بر 14 پیش افتاده بود. تک دفاع خوب لهستانی‌ها موجب شد ایران 17 بر 14 عقب بیفتد.
 
جواد معنوی نژاد در این ست نمایش خوبی داشت و ضربات مایکل کوبیاک را مهار می‌کرد. دفاع خوب معنوی نژاد و بعد از آن یک سرویس خوب از عبادی پور نتیجه را 17 بر 17 کرد و دجورجی مجبور شد تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه ایران باز هم تیم برتر میدان بود و 20 بر 18 جلو افتاد.دریافت‌های ایران نسبت به دو ست قبلی بهتر بود و همین موضوع ایران را 25 بر 23 برنده این ست کرد. 
 
**ست چهارم: ایران 25 – لهستان 22
 
 
آغاز شاگردان کولاکوویچ در ست چهارم فوق العاده بود. این تیم آغازی طوفانی داشت و چند امتیاز پیاپی کسب کرد. دو تیم در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران به اولین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. درخشش معنوی نژاد و از طرفی نمایش خوب بازیکنان ایران در توپ‌های برگشتی اختلاف امتیاز خوبی با لهستان ایجاد کرد.
 
دجورجی در ادامه دست به چند تعویض زد تا با تکیه بر سرویس‌های ریسکی بتواند دریافت ایران و در امتداد آن حملات یاران ایران را با مشکل ایجاد کند. با این حال ایران پیش افتاد و 16 بر 11 به وقت دوم استراحت فنی رفت. لهستانی‌ها در ادامه تلاش می‌کردند که اختلاف امتیاز را کاهش دهند. دو سرویس خوب از لهستان نتیجه را 15 بر 17 کرد.
 
نزدیک شدن امتیاز دو تیم به هم کولاکوویچ را مجاب کرد که که وقت استراحت بگیرد تا بتواند روند امتیاز گیری بازیکنان حریف را متوقف کند. شرایط در ادامه کمی سخت شده بود اما آبشارهای عالی و ارتفاع دار معنوی‌نژاد باز هم ایران را 20 بر 17 پیش افتاد. رضا قرا جانشین سامان فائزی شد و در خط سرویس ایستاد. در نهایت این تیم ایران بود که برنده این ست شد و در مجموع 3 بر یک به پیروزی رسید.
 

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به کار خود در هفته نخست لیگ جهانی پایان داد. ایران دو مسابقه مقابل برزیل و ایتالیا را باخت اما مقابل لهستان به پیروزی رسید تا هفته اول را با 3 امتیاز به پایان ببرد.
شاگردان ایگور کولاکوویچ در هفته دوم مسابقات میزبان خواهند بود و در روزهای 19، 20 و 21 خرداد به مصاف بلژیک ، آرژانتین و صربستان خواهند رفت.