واکنش یک مربی ایرانی به دانش فنی مربیان

منصور ابراهیم‌زاده آخرین مربی ایرانی بود که حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را با ذوب آهن تجربه کرد. بعد از سال 2010 دیگر هیچ تیم و مربی ایرانی به این مرحله از مسابقات نرسید.  ابراهیم‌زاده گفت و گویی به شرح زیر در مورد دانش مربیان ایرانی انجام داده است:

 نظر شما در مورد دانش فنی مربیان ایرانی چیست؟

موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم فقط به دانش مربی بستگی ندارد و فاکتورهای دیگری نیز در آن دخیل است. البته یکی از عمده‌ترین بخش‌های موفقیت تیم می‌تواند دانش مربی در زمینه‌های مختلف باشد اما مسایلی مانند امکانات سخت‌افزاری، بازیکن واستراتژی تیمی که با آن کار می‌کنیم و... نیز به موفقیت تیم بستگی دارد. در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل سه تیم ایرانی توانستند از گروه‌شان صعود کنند و فقط یک تیم با توجه به حریفان قدرتمندی که داشت نتوانست به مرحله حذفی برسد.

در جمع 8 تیم برتر آسیا فقط یک مربی آسیایی حضور دارد و بقیه مربیان از اروپا یا برزیل هستند.

در کشورهای عربی بیشتر مربیان غیر عربی فعالیت می‌کنند و آنها باوری به مربیان بومی خودشان ندارند. در شرق آسیا و به ویژه چین هم مربیان خارجی حضور دارند. بنابراین این مساله نمی‌تواند دانش مربیان آسیایی رو زیر سوال ببرد. مربیان خارجی با توجه به قراردادی که امضا می‌کنند تمام شرایط برایشان فراهم می‌شود.

 آخرین مربی حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا شما بودید.

از آن فینال 7 سال می‌گذرد و آن زمان با ذوب آهن یک مجموعه کامل بودیم و همه دست به دست هم دادیم و فینالیست شدیم. در حال حاضر اگر همه عوامل برای مربیان ایرانی مهیا باشد آنها می‌توانند توانایی‌های فنی‌شان را بروز بدهند.