پیشکسوت استقلال: اگر مربی خارجی خوبی انتخاب شود، منصوریان می‌تواند دستیار او باشد

حسن روشن درباره شکست 6 بر یک استقلال مقابل العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و تبعات آن اظهار داشت: وقتی برای هر کاری ثبات نباشد، نوسان زیاد است. در استقلال یک روز می‌شنیدیم که بازیکنان بدهکار هستند و اعتصاب کرده‌اند، یک روز هم مسئولان باشگاه گفتند که همه کار کرده‌ایم. خدا پدر حسن زمانی را بیامرزد که در استقلال حقیقت را می‌گوید.

وی افزود: چند وقت پیش محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان را دیدم و به او گفتم به استقلال و پرسپولیس رسیدگی کنید. او مدعی شد که در فصل گذشته باشگاه استقلال 31 میلیارد تومان و پرسپولیس 51 میلیارد از اسپانسرهای خود و راه‌های دیگر پول گرفته‌اند. داورزنی آدم درستی است و دیدیم چطور برای والیبال برنامه‌ریزی کرد و امیدوارم در فوتبال هم بتواند کاری کند. با زمانی صحبت می‌کردم و گفت که برخی از بازیکنان استقلال 70 درصد و برخی دیگر صددرصد پول‌شان را گرفته‌اند.

«وقتی در باشگاه استقلال قانونی نباشد، مدیرعامل می‌تواند هر کاری دلش خواست، انجام دهد.» پیشکسوت استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: مدیرعامل باید طبق مصوبه هیئت مدیره کارها را پیش ببرد. در استقلال سرمربی یک حرف می‌زند، مدیرعامل هم یک حرف دیگر. امثال بهتاش فریبا هم که اصلا حرف نمی‌زنند. وقتی فیلتری در باشگاه استقلال نباشد، هر بازیکنی می‌آید و بعد می‌رود. چرا در استقلال کمیته فنی تشکیل نمی‌شود تا همه چیز تحت نظر باشد؟ چرا باید بازیکنان خارجی بی‌کیفیت وارد فوتبال شوند؟ آمدن سرمربی هم باید طبق نظر کمیته فنی باشد.

روشن ادامه داد: می‌گویند چرا فلان شخص مدیرعامل استقلال شده، می‌گویند فامیل فلان مسئول است. این موضوع چه ارتباطی به هواداران دارد؟ یک هفته به خاطر شکست استقلال  موبایلم را خاموش کرده بودم و جواب کسی را هم نمی‌دادم.

وی در پاسخ به این سؤال که موافق ماندن علیرضا منصوریان هست یا خیر، گفت: منصوریان پسر خوبی است. سال گذشته مُصر بودم که یک مربی خارجی خوب به استقلال بیاید، نه از این خارجی‌هایی که در ایران حضور دارند. حتی گزینه فرانسوی معرفی کرده بودیم. مربی مانند برانکو روانشناس است و ایرانی‌ها را به خوبی شناخته و با زحمات خودش بازیکنان پرسپولیس را مدیریت کرد. بنابراین باید یک مربی خارجی خوب به استقلال بیاید.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: آکادمی استقلال و پرسپولیس وضعیت خوبی ندارند. در آکادمی استقلال، بچه پولدارها را می‌آورند و دلال‌ها هم سراغ این بازیکنان می‌روند. هنوز موضوع امین حاج‌محمدی مشخص نشده که طبق قرارداد یک میلیارد و صد میلیونی‌اش چه کسی پول این قرارداد را گرفته است؟ امیدوارم با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و داورزنی روزهای خوبی در انتظار باشگاه استقلال باشد.

روشن در پایان گفت: اگر مربی خارجی خوبی انتخاب شود، منصوریان می‌تواند دستیار او باشد. در پرسپولیس می‌بینیم که کریم باقری کنار برانکو حضور دارد. چه اشکالی دارد که منصوریان دستیار مربی خارجی خوبی باشد؟ همه شکست‌ها گردن او نمی‌افتد.