آخرین وضعیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس
 
محمد آرام طبع، حامد آقایی و کرملاچعب نفراتی هستند که باشگاه هم با قرار گرفتن آنها در لیست مازاد مشکلی ندارد اما تماسهایی با شهاب کرمی و نریمان جهان برقرار شده و از سوی مسئولان باشگاه به این دو بازیکن و نماینده یکی از آنها اعلام شده لیست منتشر شده در رسانه ها را جدی نگیرید چرا که برانکو در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و شما فصل بعد هم در تیم خواهید بود.

 

این در حالی است که اعلام فهرست مازاد پنج نفره در رسانه ها بر مبنای مصاحبه برانکو بوده و جنبه گمانه زنی ندارد. مدتها پیش از قرار گرفتن منشا و خلیل زاده در لیست خرید پرسپولیس و جذب یک هافبک دفاعی(نوراللهی)،یک وینگر(نعمتی) و یک مدافع چپ یا وسط بزرگسال دیگر(آقایی) به عنوان لیست خرید تابستانی برانکو خبر داده بودیم و از آرام طبع به عنوان گزینه مازاد قطعی یاد کرد و ماندن یا نماندن نریمان جهان و کرمی را منوط به تمدید یا عدم تمدید قرارداد برخی ستاره ها و جذب گزینه های مدنظر دانستیم.

 

حالا با فرض قرار گرفتن نریمان جهان، کرمی،کرملاچعب، آقایی و آرام طبع در فهرست مازاد، فهرست هجده بازیکن بزرگسال پرسپولیس در صورت تمدید قرارداد قریب الوقوع کامیابی نیا و رفیعی با جذب سه بازیکن دیگر بسته خواهد شد.

 

سیامک نعمتی به عنوان وینگر مذاکراتی با ترکاشوند انجام داده و وضعیت بازگشت یا عدم بازگشت نوراللهی هم بستگی به تصمیم نظام وظیفه طی هفته آینده و موافقت یا عدم موافقت با کسری خدمت او دارد.

 

برانکو که به گولچ و پلی یانسکی در قلب دفاع اعتقاد نداشت و آنها را مازاد اعلام کرد به جای آنها به رغم جذب شجاع خلیل زاده نیاز به یک بازیکن دیگر هم دارد و با توجه به مازاد اعلام شدن آقایی بعید نیست خواهان به خدمت گرفتن یک مدافع زیر بیست و سه سال دیگر نیز شود.

 

نعمتی، نوراللهی و جذب مدافع میانی یا چپ بزرگسال سه اقدام ویژه باشگاه در ادامه فصل نقل و انتقالات خواهد بود و با احتساب تمدید قرارداد با کامیابی نیا و رفیعی لیست هجده نفره بزرگسالان سرخ ها تکمیل خواهد شد.

 

در این میان برخی معتقدند علی علیپور که با دو شناسنامه وارد مسابقات فوتبال شده ممکن است امسال  بزرگسال محسوب شود. در چنین وضعیتی برانکو فقط باید به فکر جذب دو بازیکن بزرگسال دیگر باشد و سایر نیازها را با جذب نفرات زیر بیست و سه سال مرتفع کند.

 

طبق قوانین هر تیم می تواند هشت بازیکن زیر ۲۳ سال داشته باشد و پرسپولیس از این بابت به اندازه کافی جای خالی دارد اما ترافیک و بحران در فهرست بزرگسالان به دردسر بزرگی برای سرخ ها و برانکو تبدیل شده تا جایی که اگر با کسری خدمت عالیشاه به خاطر سابقه جبهه پدرش در سنندج موافقت شود، برانکو به اجبار روی نام علوان زاده هم باید قلم قرمز بکشد تا لیست بزرگسال خالی شده و امکان بازگشت عالیشاه فراهم شود.

 

اخبار دریافتی حاکی از آن است که شانس عالبشاه برای دریافت کسری خدمت فعلا بیشتر از نوراللهی است چرا که برادر نوراللهی از سابقه جبهه پدرش برای کسری خدمت بهره برده و قانونا دو برادر امکان بهره مندی از کسری خدمت از این قانون را ندارند. از سوی دیگر اما هم برانکو و هم مسئولان باشگاه مشتاق بازگشت نوراللهی هستند اما به همان اندازه نیز مسئولان باشگاه رغبتی به بازگشت عالیشاه ندارند و برخی منابع خبری مذاکره با نعمتی را هم در همین راستا ارزیابی می کنند. برانکو  درباره عالیشاه این تردید را دارد که این بازیکن در صورت بازگشت همچون قبل نیمکت نشینی را برنتابد. این دغدغه برانکو در کنار روابط تیره و تار عالیشاه با ترکاشوند و خمارلو مزید برعلت شده تا در حالی که شانس عالیشاه برای کسری خدمت بیشتر از نوراللهی است خیلی ها شانس بازگشت نوراللهی به تیم پس از رفع مشکل خدمت را بیشتر از عالیشاه ارزیابی کنند.

 

در چنین وضعیتی مشخص نیست برچه اساسی برخلاف نظر برانکو به نریمان جهان و کرمی که بندرت مورد استفاده قرار گرفتند وعده ماندن در تیم داده شده است. ایا کسانی که تلاش می کنند این دو نفر در تیم باقی بمانند نگاهی به لیست نفرات بزرگسال تیم داشته و دقت کرده اند با عدم خروج این دو بازیکن و احتمال بزرگسال محسوب شدن علیپور پرسپولیس پس از تمدید با کامیابی نیا و سروش رفیعی به جز شجاع خلیل زاد ه و منشا نمی تواند حتی یک بازیکن آزاد بگیرد.

 

در شرایط فعلی که نقل و انتقالات پرسپولیس همچون استقلال در سایه عدم معرفی هیات مدیره و اختلافات وزارت ورزش و مدیریت پرسپولیس بر سر انتخاب اسپانسر از یک سو و عدم معرفی هیات مدیره جدید دو باشگاه به نوعی به حالت تعلیق درآمده و شاهد تکاپوی چندانی از سوی دو باشگاه در بازار نقل و انتقالات نیستیم. البته پرسپولیس با توجه به جذب خلیل زاده و منشا و بازگشت احتمالی عالیشاه و نوراللهی شاید فقط یکی دو بازیکن جدید دیگر بگیرد اما شرایط در استقلال متفاوت است. تکلیف آبی ها پس از مشخص شدن هیات مدیره جدید و روشن شدن تکلیف ابقا یا جدایی افتخاری مشخص می شود و تکلیف پرسپولیس هم پس از پایان شطرنج جنجالی طاهری و سلطانی فر!