بلاتکلیفی دروازه بان های تیم ملی به خاطر تصمیم بیرانوند

دروازه‌بانان تیم ملی ایران از تیم های مختلف باشگاهی پیشنهاد دارند. محمدرضا اخباری دروازه بان فصل گذشته تراکتورسازی تبریز برای تمدید قرارداد خود با این باشگاه باید رضایت مدیران سایپا را جلب کند. اخباری برای گذراندن دوران سربازی به تراکتورسازی آمده بود و با توجه به اتمام سربازی اش و پایان یافتن قرارداد قرضی خود باید به تیم سایپا بازگردد؛ سایپایی که در میانه فصل گذشته لیگ برتر حامد لک دروزه بان دیگر تیم ملی را به خدمت گرفت.

اخباری همچنین در لیست خرید امیر قلعه نویی سرمربی ذوب آهن هم قرار دارد تا حضور احتمالی اش در جمع ذوبی ها سبب شود تا رشید مظاهری نیز به ماندن در این تیم مردد بماند.

هیچ یک از گلرهای تیم ملی نمی خواهند در فصل منتهی به جام جهانی نیمکت نشین بشوند تا از لیست کارلوس کی روش بیرون بمانند. به همین خاطر نمی خواهند طعم رقابت در تیم ملی را در باشگاه نیز تجربه کنند. به همین خاطر به احتمال زیاد شاهد رقابت دو دروازه بان ملی پوش در یک باشگاه نخواهیم بود.

تصمیم هر یک از دروازه بانان تیم ملی در گرو تصمیم علیرضا بیرانوند است. شماره یک تیم ملی می خواهد به هر قیمت ممکن لژیونر شده تا شانس خود را برای حضور در اروپا بسنجد. در صورت انتقال بیرانوند به تیم های اروپایی شاهد جایجایی های بزرگی در دایره گلرهای تیم ملی خواهیم بود چرا که پرسپولیسی ها سراغ جدی ترین گزینه خود رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن می روند.

با انتقال احتمالی این دروازه بان از ذوب آهن به پرسپولیس، تلاش ذوبی‌ها برای جذب محمدرضا اخباری از تراکتورسازی قوت خواهد گرفت. در این صورت و با حضور اخباری به جمع ذوبی ها نیز حامد لک می تواند به بهترین گزینه خود فکر کند تا سایپایی بماند یا به تیم دیگری منتقل شود.

تمام این رفت و آمدها در گرو خروج بیرانوند از پرسپولیس است. در غیر اینصورت شاهد تغییرات وسیعی در بحث جابجایی دروازه بانان تیم ملی نخواهیم بود و هر یک از سنگربانان تیم ملی ترجیح می دهند فصل آینده را بدون انتقال به تیم دیگری سپری کنند.