رقم قرارداد سروش رفیعی با الخور قطر لو رفت
نزدیک به سه هفته قبل، وقتی خبر انتقال احتمالی سروش رفیعی را به الخور منتشر کردیم، شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند او هرگز به این باشگاه نرود.

رفیعی جزو هافبک‌های باکیفیت فوتبال ایران به حساب می‌‌آید ولی باشگاه الخور، یکی از ضعیف‌ترین باشگاه‌های لیگ ستارگان قطر است. همه تصور می‌کردند برای یکی مثل رفیعی، باشگاهی بهتر از الخور در قطر وجود داشته باشد ولی در نهایت مشخص شد او تنها از الخور پیشنهاد دارد. البته رفیعی به نزدیکانش گفته پیشنهادهای دیگری هم داشته ولی الخور را به این دلیل انتخاب کرده که از نظر مالی برایش بهتر بوده است.

با توجه به کاهش رقم قرارداد بازیکنان خارجی در لیگ قطر، هرچند سروش نمی‌تواند به اندازه جباری و منتظری و پورعلی‌گنجی و... در لیگ این کشور پول بگیرد ولی رقم قرارداد او هم چندان پایین نیست. منابع خبری فاش کردند او برای یک سال 600 هزار دلار از این باشگاه قطری می‌گیرد که با توجه به قیمت دلار در ایران، پول کمی به حساب نمی‌‌آید و با یک حساب کتاب مشخص می‌شود نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است. البته گفته می‌شود سروش تمام این پول را خودش نمی‌گیرد و در این بین دو ایجنت (یکی ایرانی و یکی قطری) پولی دریافت خواهند کرد. گویا مبلغ دریافتی آنها چیزی نزدیک به 370 میلیون تومان است و اگر از رقم کلی قرارداد کم کنید، رقمی که سروش می‌گیرد، چیزی حدود یک میلیارد و 830 میلیون خواهد بود.

رفیعی شاید می‌توانست پولی نزدیک به این را در باشگاه‌های ایرانی بگیرد ولی نکته اینجاست که در قطر مطمئن است تا ریال آخر پول خود را خواهد گرفت و اگر بتواند خوش بدرخشد، سال بعد قرارداد بهتری خواهد داشت. او سال گذشته که به پرسپولیس پیوست، برای نیم‌فصل قراردادی به ارزش 900 میلیون تومان امضا کرد. البته این 900 میلیون ثبت نشد بلکه رقم ثبتی 500 میلیون تومان بود. 400 میلیون باقی‌مانده را از بیرون باشگاه قرار بود بدهند که در نهایت 200 میلیون آن پرداخت شد و چک 200 میلیونی دوم برگشت خورد. یکی از دلایل دلخوری رفیعی از پرسپولیسی‌ها، برگشت خوردن همین چک دوم بود.