هافبک جوان استقلال لژیونر می شود؟

نورافکن با اتمام قراردادش حالا یک بازیکن آزاد است و امید دارد بتواند به یک تیم اروپایی بپیوندد.مصاحبه با این بازیکن را می‌خوانید.

 

* از شروع فوتبالت تعریف کن.

از تیم احسان ری به نوجوانان استقلال پیوستم. در آن برهه پست بازی‌ام خط حمله بود و در 30 بازی تیمم 34 گل زدم. البته یکی دیگر از مهاجمان نوجوانان استقلال 2 گل بیشتر از من زد و نتوانستم آقای گل مسابقات شوم. بعد به تیم جوانان و امید استقلال رفتم. در یکی از بازی‌های جوانان، امیر قلعه‌نویی بازی‌ام را دید و دعوت کرد در تمرین تیم بزرگسالان شرکت کنم. با هماهنگی پسرش هوتن، به کمپ حجازی رفتم و از آن موقع با تیم بزرگسالان تمرین کردم تا اینکه آقای مظلومی سرمربی شد و 10، 15 بازی از من در پست دفاع چپ استفاده کرد و این فصل هم آقای منصوریان سرمربی استقلال شد و در نیم‌فصل دوم در اکثر مسابقات به میدان رفتم.

 

*قرار بود نیم‌فصل آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف به استقلال ملحق شوند. بی‌تعارف اگر آنها می‌توانستند به تیم اضافه شوند، تو صاحب این جایگاه می‌شدی؟

مسلماً شرایط برای بازی کردنم خیلی سخت‌تر می‌شد چون هر دویشان نفرات شاخص و باتجربه‌ای هستند. جپاروف 2 مرتبه بهترین بازیکن آسیا شده است.

 

* استقلال فراز و نشیب‌های زیادی داشت، علت چه بود؟

بالاخره ابتدای لیگ زمان لازم بود تا نفرات جدید و قدیمی هماهنگ شوند و خواسته‌های فنی مربیان به راحتی اجرا شود. هرچه زمان جلوتر رفت، شرایط فنی تیم بهتر شد.

 

* عصبی هستی؟

این‌طور به نظر می‌آید، من داخل زمین تمرکزم به کارم است و هر مسابقه‌ای را خیلی جدی می‌گیرم. به دلیل پست بازی و سبک کارم، دوست دارم شبیه پاتریک وی‌یرا و گتوزو بازی کنم.

 

* بعد از بازی استقلال و فولاد خیلی‌ها گفتند یقه امید ابراهیمی را گرفته بودی.

در هر بازی بیشتر از 40، 50 عکاس در همه جای زمین و کلی دوربین از روی سکوها همه افراد را تحت نظر دارند. صدها نفر هم با دوربین موبایل‌هایشان فیلم می‌گیرند پس چطور از چنین اتفاقی حتی یک عکس نیست؟ چون اساساً صحت ندارد. در یک صحنه که توپ لو رفت، آقاامید به من گفت دقت کن چون روبه‌رو و نزدیک هم بودیم، برخی تصور اشتباه داشتند در حالی که ابراهیمی از من بزرگتر و یک ملی‌پوش است و احترام خاصی برایش قائل هستم و حتی اگر چنین جایگاهی هم نداشت، باز برایش احترام قائل می‌شدم.

 

* یک بار هم چند روز نرفتی سر تمرین.

یک موضوعی ایجاد سوءتفاهم کرد و نرفتم اما بعد از 5 روز آقامهدی به عنوان کاپیتان تیم با من تماس گرفت و گفت میانجیگری کرده و اجازه گرفته در تمرین شرکت کنم و رفتم سر تمرین و سوءتفاهم برطرف شد.

 

* بزرگترهای تیم به اصطلاح هوایت را داشتند؟

بله در مواقع نیاز من و سایر جوان‌ترها از راهنمایی آنها که باتجربه هستند، استفاده کردیم.

 

* قراردادت با استقلال به اتمام رسیده. تصمیمت برای آینده چیست؟

به زودی فصل نقل‌ و انتقالات اروپا آغاز می‌شود و خیلی دوست دارم شرایطی مهیا شود که از حالا بتوانم در قاره سبز فوتبال بازی کنم. یکسری دلایل، از جمله شرایط سنی‌ام کمک می‌کند به حضور در اروپا امیدوار باشم.

 

* پس استقلال باید فکر بازیکن جانشین برایت باشد؟

من بازیکن سهمیه زیر 23 سال استقلال هستم و باشگاه می‌تواند برای پست‌های مورد نظر کادر فنی بازیکن بگیرد. به هر علتی اگر نتوانستم به اروپا بروم، برای بازی در استقلال مشکلی ندارم چون سهمیه بزرگسال نیستم.

 

* مسائل مالی چقدر در انتخابت تأثیرگذار است؟

مسائل مالی برای هر فردی در هر صنفی اهمیت دارد و نمی‌توانم بگویم پول برایم اهمیتی ندارد و برای من هم مثل بقیه مهم است. اولویت من در ایران بازی در استقلال است و البته اگر قرار به همکاری باشد، به اندازه‌ای که فکر می‌کنم حقم است، دستمزد می‌گیرم.

 

* بعد از گلزنی مقابل پدیده، به سمت منصوریان رفتی و سینه‌هایتان را به هم زدید. از قبل هماهنگ کرده بودید؟

نه، یکهو به ذهنم رسید.

 

* بازیکنان سن و سال‌دار استقلال رویشان نمی‌شود به آن سبک با منصوریان شادی کنند.

علی‌آقا خودش در زمره مربیان جوان ایران است و به خوبی با حس و حال من جوان 20 ساله آشناست. من همواره به یکسری اصول پایبند بوده و هستم و حد و مرز بازیکن و مربی را مراعات می‌کنم. باور بفرمایید بعد از آن شادی گل، روحیه‌ای  ویژه گرفتم و با حس و حال خیلی خوبی کار را دنبال کردم. یک جاهایی همسو شدن مربی و بازیکن باعث می‌شود بازیکن انرژی مثبت زیادی بگیرد.

 

* برسیم به حضورت در تیم ملی جوانان؛ عملکردتان در جام جهانی و از دست دادن بازی استقلال و العین.

برای بازی در تیم ملی لحظه‌شماری می‌کردم. با هماهنگی سرمربیان استقلال و تیم ملی جوانان، خودم را به اردو رساندم. بازی هم کردم اما متأسفانه نتایجی که باید را نگرفتیم و ناباورانه از صعود بازماندیم. تیم جوانان ایران استحقاق صعود را داشت اما دیدید چقدر بدشانسی آوردیم. بازی با پرتغال برای ما بد تمام شد و حرف زدن درخصوص آن روزها ناراحتم می‌کند.

 

* چه بسا اگر نمی‌رفتی، استقلال در بازی با العین در خط میانی با آن کمبود محسوس مواجه نمی‌شد.

امید ابراهیمی به بازی نرسید، فرشید باقری هم اوایل بازی مصدوم شد. من روز بازی وارد العین شدم. از سئول با پرواز 11 ساعته به دبی رسیدم، 2 ساعت با ماشین تا العین رفتم و مسابقه‌ای را دیدم که برایم غیرقابل هضم بود. هیچ‌کس در رؤیا هم فکر نمی‌کرد العین بتواند 6 گل به استقلال بزند. این باخت تلنگری شد برای فوتبال ما که هیچ تیمی را دست کم نگیریم و فکر نکنیم چون بازی رفت را بردیم، کارمان راحت شده است. مسلماً فاصله تیم خوب العین با تیم ما، اینقدر زیاد نبود و نیست و باخت استقلال یک بدشانسی مطلق بود.

 

* امیدی به موفقیت این تیم در لیگ هفدهم هست؟

می‌دانم خواست هواداران، قهرمانی در لیگ فصل جدید خواهد بود تا جبران ناکامی‌های اخیر باشد. اعضای تیم هم مصمم هستند جبران کنند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 

* به آینده‌ات فکر می‌کنی؟

خیلی زیاد، دوست دارم بازی در تیم ملی و در جام جهانی را تجربه کنم. آنجا ویترین است و همه گلچین می‌کنند. نمی‌دانم بشود یا نه، اما زمان دارم و کارلوس کی‌روش نشان داده به جوان‌ها خیلی توجه می‌کند. مطمئن هستم او هنوز تصمیم نهایی را برای بازیکنان اعزامی به جام جهانی نگرفته و لیست مورد نظرش در حال تغییر است. دوست دارم بازی در تیم‌های خوب اروپا را تجربه کنم. دلم می‌خواهد در تیمی مثل بایرن‌مونیخ بازی کنم. از سبک بازی لوکا مودریچ خیلی خوشم می‌آید. من تلاشم را می‌کنم. دوست دارم بهترین بازیکن آسیا شوم و برای آن هم تمام تلاشم را انجام خواهم داد.