راهکار پرسپولیس براى حل پرونده شکایت گولچ
سرخپوشان پایتخت پرونده هاى حقوقى زیادى در فیفا دارند و شکایت گولچ بازیکن خارجى سابق هم به پرونده هاى قطور آنها در فیفا اضافه شد. 
 
گولچ مدافع 2 رگه استرالیایى و کروات در حالى از پرسپولیس شکایت کرد که حتى یک بار هم در لیست ١٨ نفره پرسپولیس قرار نگرفت. همچنین سرخپوشان پایتخت قصد داشتند از این بازیکن به علت فسخ قرارداد یک طرفه اش شکایت کنند اما گولچ از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و حکم کمیته انضباطى فیفا هم علیه پرسپولیس صادر شده است. 
 
نکته قابل توجه این است که باشگاه پرسپولیس در حالى در پرونده گولچ محکوم به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار یعنی حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان شده است که این باشگاه بعد از ترک گولچ به کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال شکایت کرده بود و اقدامش در این موضوع درست نبوده است. 
 
طبق اعلام روزبه وثوق احمدى اقدام باشگاه پرسپولیس بابت شکایت این باشگاه از گولچ به کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال درست نبوده است و سرخپوشان پایتخت باید به فیفا شکایت مى کردند. 
 
به هر حال باشگاه پرسپولیس ظرف ٣٠ روز فرصت پرداخت مطالبات گولچ را دارد و یا اعتراضش را تقدیم دادگاه عالى ورزش کند و منتظر رأى کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال نباشد. 
 
مسئولان باشگاه پرسپولیس چندین مرتبه اعلام کردند نگرانى بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا که این بازیکن یک طرفه فسخ قرارداد کرده و بدون اجازه باشگاه اقدام به ترک ایران کرده است. 
 
البته شاید مسئولان پرسپولیس نمى دانند که زمانى بازیکن خارجى مطالباتش ٣ ماه عقب بیافتد امکان فسخ قراردادش را در اختیار دارد. 
 
اقدامى که گولچ انجام داد و بعد از اینکه مطالباتش پرداخت نشد به فیفا شکایت کرد و این نهاد اجرایى هم حکم به سود بازیکن دورگه داد. 
 
موضوع زمانى جالب مى شود که پرسپولیس از گولچ به کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال شکایت مى کند و بعد از مدتى کمیته انضباطى این پرونده را رد کرده و خود را مرجع رسیدگى به این پرونده نمى داند. 
 
البته پرسپولیسى ها راهکار رسیدگى به این پرونده را پیدا کرده و قرار است این پرونده را به دادگاه عالى ورزش ببرند تا رأى نهایى در این دادگاه صادر شود. 
 
ابهاماتى هم در رقم قرارداد گولچ وجود دارد. در حالى که رقم قرارداد گولچ در سازمان لیگ ٦٦٠ میلیون تومان ثبت شده است اما فیفا باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار محکوم کرده است ، آن هم در شرایطى که گولچ مبلغى را به عنوان پیش قرارداد دریافت کرده است. به هر حال مسئولان پرسپولیس باید پاسخگوی تناقض در رقم قرارداد گولچ باشند.
 
گفته مى شود احتمال دارد باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده شکایت گولچ با محرومیت نقل و انتقالاتى مواجه شوند اما این موضوع از سوى مسئولان پرسپولیس تکذیب شد. 
 
على جمشیدى در باره این مطلب بیان کرد: ما منتظر رأى کمیته استیناف در مورد پرونده گولچ هستیم تا رأى این کمیته را به دادگاه عالى ورزش ارسال کنیم. 
 
وى در ادامه عنوان کرد: نگرانى بابت مهلت قانونى براى پرداخت طلب گولچ وجود ندارد چرا که دادگاه عالى ورزش(cas) مرجع رسیدگى مجدد این پرونده است و براى تجدید نظر خواهى پرونده کولچ به این دادگاه شکایت مى کنیم. 
 
جمشیدى تصریح کرد: ما از فیفا جزئیات پرونده گولچ را خواستیم تا دفاعیات حقوقى خود را به دادگاه عالى ورزش ارسال کنیم. 
 
معاون حقوقى باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: نگرانى بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا که ما مدارک محکمه پسندى به دادگاه عالى ورزش ارسال مى کنیم تا مشکلى براى باشگاه به وجود نیاید.