سرمربی سابق استقلال: تیم ملی محک جدی نخورده است

پرویز مظلومی در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اظهار داشت: این صعود را به فدراسیون فوتبال، بازیکنان تیم ملی، کادر فنی و مردم تبریک می‌گویم و ان‌شاالله که مبارک‌شان باشد. فقط از حالا بگویم نباید در باد این موفقیت خوابید و کار ما تازه آغاز شده است.

وی افزود: با گروهی که ما داشتیم می‌شد تشخیص داد به جام جهانی صعود می‌کنیم ولی اعتقاد دارم بیشتر از اینها باید به تیم ملی پرداخت و آن را ساپورت کرد. ما نباید چشم‌مان را به روی واقعیت‌ها ببندیم چون تیم ملی بازی‌های سخت‌تری دارد و محک جدی نخورده است.

سرمربی سابق استقلال تاکید کرد: غیر از دیدار با سوئد تیم ملی بازی چندان سنگینی انجام نداد و باید بپذیریم در جام جهانی کار بسیار سخت است و از حالا باید برنامه‌ریزی کرد. اگرچه می‌دانم تحریم‌ها سد راهی برای برگزاری بازی‌های دوستانه است اما باید طوری رایزنی شود که بتوانیم بازی‌های بزرگی برای تیم ملی در نظر بگیریم.

مظلومی در خصوص اینکه شاگردان کی‌روش به رکورد 8 بازی گل نخوردن، دست پیدا کردند، گفت: این نشان می‌دهد که روی دفاع تیمی کار زیادی صورت گرفته است. شب گذشته هم استراتژی تیم ملی در ابتدا گل نخوردن بود چون کی‌روش به خوبی می‌داند روی اشتباه رقبا می‌تواند استفاده بهینه ببرد و بازیکنان می‌توانند روی این اشتباهات گلزنی کنند. کاری که کی‌روش کرده قطعا می‌تواند در جام جهانی به ما کمک کند.

وی در خصوص پوست‌‌اندازی تیم ملی طی یکی دو سال اخیر گفت: این هم از اثرات کار کی‌روش است. تغییرات در تیم ملی ما زیاد است و البته هیچ بازیکنی ذخیره مطلق نیست. بازیکنان مرتب جابجا می‌شوند و دیدید که شب گذشته علی کریمی چقدر خوب بازی کرد و اینها نشان می‌دهد که ما پشتوانه خوبی برای تیم ملی ساخته‌ایم. شاید کی‌روش اشتباهاتی هم داشته باشد اما یکی از کارهای مثبت او جوانگرایی است. زمانی پرویز دهداری و رایکو این کار را در فوتبال ایران انجام دادند و حالا هم کی‌روش تیم ملی ما را جوان کرده است. البته ما بازیکنان باتجربه هم داریم که می‌توانیم از تجربیات آنها برای استفاده بهینه از جوان‌ها استفاده کنیم.