برانکو و تیم رویایی پرسپولیس برای فصل آینده

پس از قهرمانی در لیگ برتر با ثبت رکوردهای مختلف و به دنبال آن صعود به جمع 8 تیم برتر قاره کهن، پرسپولیس سال فوتبالی خود را رویایی به اتمام رساند.

پرسپولیس فصل گذشته با نمایش‌های چشم‌نواز خود بارها و بارها مورد تعریف و تمجید ‌اهالی فوتبال قرار گرفت و در این بین تنها ایرادی که به این تیم وارد بود، نیمکت ضعیف و ناکارآمدی بود که برانکو کنار خود می‌دید. در‌واقع فاصله نیمکت‌نشین‌های سرخ با‌ 11‌بازیکن اصلی برانکو بسیار زیاد بود و این نقطه ضعف در طول فصل چندین بار برای سرمربی کروات سرخ‌پوشان دردسرساز شد.

حالا پنجره نقل‌و انتقالات باز شده و کاملا مشخص است که پرسپولیس با جذب نفرات مورد‌نظر برانکو قصد دارد با تیمی پرستاره‌تر و نیمکتی قوی‌تر پا به فصل جدید بگذارد. سیامک نعمتی، شایان مصلح، شجاع خلیل‌زاده، گادوین منشا و احمد نوراللهی حضورشان در پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسد و با اضافه شدن این بازیکنان برانکو برای فصل جدید دردسر شیرین و بزرگی برای انتخاب نفرات اصلی خود خواهد داشت.

پرسپولیس در قلب خط دفاع، سیدجلال حسینی، محمد انصاری و شجاع‌ خلیل‌زاده را در اختیار دارد. ‌در دفاع راست صادق محرمی و حسین ماهینی هستند و در دفاع چپ هم شایان مصلح و ربیع‌خواه. ‌حالا برانکو قرار است از این 7‌ مدافع 4 بازیکن را در زمین بگذارد و هر کدام از 3 بازیکن باقی‌مانده می‌توانند به عنوان نیمکت‌نشین در شرایط خاص به عنوان یک جانشین مطمئن به ترکیب اضافه شوند. پرسپولیس این بار بر خلاف فصل گذشته در مرکز خط دفاع، دفاع چپ و دفاع راست گزینه‌های جذابی را روی نیمکت خواهد داشت. در خط میانی هم شرایط‌ همین‌گونه است و با اضافه شدن سیامک نعمتی و احمد نوراللهی، برانکو دیگر دغدغه‌ای برای خط میانی تیمش نخواهد داشت. ‌علاوه بر این برانکو آچار فرانسه‌ای چون ماهینی را خواهد داشت، بازیکنی که می‌تواند در چند پست بازی کند و جور غایبان احتمالی تیم را بکشد. در خط حمله نیز حضور طارمی، منشا و علیپور خیال برانکو را راحت کرده است. با جدایی احتمالی سروش رفیعی هم احتمالا یک بازیساز جدید به جمع سرخ‌‌ها اضافه خواهد شد. البته پرسپولیس برای امضای قرارداد با جانشین سروش و یا ادامه همکاری با همین بازیکن با مشکل جای خالی لیست خود مواجه شده است.‌

لیست بازیکنان بزرگسال باشگاه پرسپولیس که شامل علیرضا بیرانوند، رادوشوویچ، حسین ماهینى، سید جلال حسینى، محمد انصارى، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابى‌نیا، فرشاد احمد‌زاده، احمد نوراللهى، محسن مسلمان، احسان علوان‌زاده، سیامک نعمتى، وحید امیرى، على علیپور، گادوین منشا و مهدى طارمى است، تکمیل شده‌ و احتمالا برای اضافه شدن بازیکن جدید علوان‌زاده از این لیست خارج خواهد شد. در پایان با توجه به شرایط کنونی پرسپولیس باید بگوییم که این تیم تا به این‌جای کار موفق‌ترین تیم در نقل‌و انتقالات بوده و توانسته‌ ضمن حفظ نفرات اصلی خود نقطه ضعف فصل گذشته‌اش را از بین ببرد و با ترکیبی رویایی و نیمکتی طلایی پا به فصل جدید رقابت‌ها بگذارد.