واکنش مظلومی به صعود تیم ملی و کنایه به تیم منصوریان

پرویز مظلومی درخصوص صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: این موفقیت را به بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون فوتبال و مردم تبریک می‌گویم، ولی نباید در باد این صعود بخوابیم. باید اردوهای تدارکاتی مناسب و بازی‌های دوستانه با تیم‌های پرقدرت دنیا را برای تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم. تیم ملی بعد از بازی با سوئد دیگر با تیم‌های قوی بازی نکرده و این درحالی است که تیم ما نیاز به محک جدی دارد تا ببینیم در روزهای سخت چه کاره هستیم.

وی درباره اینکه برخی انتظار دارند ایران در جام جهانی از گروه خودش صعود کند، ‌تأکید کرد: دیگر نباید به فکر این باشیم که در جام جهانی فقط سه بازی انجام داده و به ایران برگردیم. یک تعامل خوب باید بین تیم ملی، باشگاه‌ها و فدراسیون ایجاد شود تا بتوانیم شاهد رشد بیشتر تیم کشورمان باشیم. آمار کی‌روش در این چند سال واقعا خوب بوده است، ولی برای رفتن به جام جهانی باید خودمان را بیشتر آماده کنیم. یکسری از لج و لج‌بازی‌ها باید از بین برود و کی‌روش هم باید با فدراسیون بیشتر تعامل داشته باشد.

سرمربی پیشین استقلال درمورد اینکه آیا سیستم فعلی کی‌روش می‌تواند در جام جهانی هم جواب دهد، ‌گفت: به هر حال خوب دفاع کردن یک امتیاز مهم است که در جام جهانی هم به‌درد می‌خورد، ولی ما در این جام با تیم‌های قدرتمندی بازی خواهیم کرد. بر همین اساس باید روی کارهای تهاجمی هم بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

مظلومی در خصوص شکست چند هفته پیش استقلال مقابل العین، آن هم در شرایطی که خودش بعد از این بازی سکوت کرده بود، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم باید حرف خاصی می‌زدم. من هم مثل همه استقلالی‌ها از این باخت سرافکنده شدم، ولی شکست برای العین یک اتفاق بود. اگر دو تیم 10بار دیگر هم با یکدیگر بازی کنند، چنین نتیجه‌ای رخ نخواهد داد. به هر حال این شکست ناراحت‌کننده بود.

وی در مورد اینکه آیا عملکرد استقلال در فصل گذشته قابل قبول بود یا خیر، عنوان کرد: استقلال در لیگ عملکرد خوبی داشت و در آسیا هم صعود کرد، اما شکست مقابل العین کار را خراب کرد.