به گزارش مهر، حمید استیلی در نشست خبری پیش از دیدار تیمهای پرسپولیس و سپاهان اصفهان که امروز جمعه در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بعد از بازی خوبی که مقابل داماش گیلان انجام دادیم و تعطیلی سه هفتهای که پشت سر گذاشتیم با یکسری مشکلات مواجه شدیم. محرومیت دو بازیکن ما و رفتن هفت بازیکن دیگر پرسپولیس به اردوی تیم ملی، مصدومیت وحید هاشمیان و حمید علی عسگر و... مهمترین مشکلاتی بود که پیش از دیدار برابر سپاهان با آن مواجه شدیم.

وی در این رابطه افزود: هفت بازیکن ملی پوش تیم پرسپولیس را بعد از دو هفته حضور در اردوی تیم ملی تازه امروز خواهم دید و این تنها تمرین ما با کلیه بازیکنان پیش از دیدار با سپاهان است که خیلی سبک خواهد بود و طی آن نمی توانیم کارهای تاکتیکی خاصی انجام دهیم.

استیلی با ابراز امیدواری از اینکه بازیکنان ملی پوش با شرایطی مطلوب به اردوی تیم پرسپولیس ملحق شوند، اظهار داشت: با وجود تمام این مشکلات با نفراتی که در اختیار داریم محکوم به برد هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، سپاهان را تیمی قابل احترام خواند و گفت: این تیم از مربی باشخصیتی برخوردار است که پیش از این سابقه سرمربیگری تیم پرسپولیس را هم داشته است. کرانچار تیم خوب و سرحالی را در اختیار دارد. مزیت تیم سپاهان نسبت به ما این است که بازیکنان این تیم طی روزهای گذشته بطور کامل در اختیار کرانچار و دستیارانش بوده‌اند.

وی امیدوارانه از کسب نتیجه در دیدار با سپاهان یاد کرد و افزود: از شروع مسابقات لیگ به خاطر تیم ملی همواره شرایط به ضرر تیم پرسپولیس بوده است. ما حتی فصل آماده سازی را نیز به خاطر اردوی تیم ملی از دست دادیم. درست است که سازمان لیگ بازی ما را یک روز به عقب انداخت اما دیدار بعدی ما ۲ روز دیگر است و این موضوع از نظر فیزیولوژی در فوتبال صحیح نیست، چرا که بین دو بازی بازیکنان حداقل باید سه روز استراحت باشند. اگر بازی بعدی ما عقب نیفتد، قطعا کار دشواری را مقابل سایپا پیش رو خواهیم داشت.

استیلی در خصوص حضور علی کریمی در دیدار مقابل سپاهان اصفهان گفت: کریمی تا روز گذشته بصورت انفرادی تمرین می کرد. شرایط این بازیکن بهتر شده است و قطعا در بازی مقابل سپاهان از وجود این بازیکن استفاده می کنیم.

استیلی حضور در جام ولایت را به سود تیمش دانست و گفت: قهرمانی در این جام اعتمادبنفس تیم ما را افزایش داد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه افزود: از فتح الله زاده تشکر می کنم به دلیل مصاحبه‌ای که انجام داد و در آن از من و سایر مربیان جوان حمایت کرد.

وی پرویز مظلومی را پیشکسوت خود خواند و گفت: به ایشان همواره احترام می گذارم. نه تنها به پرویز مظلومی، بلکه در مورد هیچ مربی دیگری اظهارنظر و صحبت نمی کنم.

استیلی در خصوص داوری‌ها در مسابقات لیگ برتر گفت: داوری‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است و به نظر می رسد که آقایان تاج و عسگری ساماندهی خوبی را در کمیته داوران ایجاد کرده‌اند. مهم این است که همه جامعه فوتبال باید به داوری احترام بگذارند. داوران نیز اشتباه می کنند اما نمی شود که همیشه چیزهای منفی را ببینیم، بلکه باید خوبی‌ها را هم مدنظر قرار دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز تاسف از اینکه اخلاق امروز حلقه مفقوده فوتبال کشور است، گفت: امیدوارم این مشکل هرچه زودتر از بین برود.

وی در خصوص حضور کریم باقری در تمرینات تیم پرسپولیس و اینکه آیا از این پیشکسوت پرسپولیس در زمینه فنی مشاوره می گیرد، به خبرنگار مهر گفت: من سه، چهار هفته پیش تقاضا کردم که کریم باقری به تیم ما اضافه شود که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت. بازیکنان در تمرین به کریم نگاه می کنند و او الگوی تمرینی خوبی برای آنهاست. حتی بازیکنان یکسری از شوخی‌ها را به احترام کریم انجام نمی دهند! من از باقری مشاوره فنی می گیرم و او حتی در ارنج تیم نیز به من کمک می کند.

استیلی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه " آیا از بازیکنان جوانی که در جام ولایت خوب بازی کردند، استفاده خواهید کرد و آیا بازیکنان باتجربه در تیم شما حاشیه امنیت خواهند داشت؟ "، گفت: هنوز زود است که این کار را انجام دهیم اما بازیکنان جوان ما در جام ولایت نشان دادند که از انگیزه بالایی برخوردار هستند. من در جلسه‌ای که با هئیت مدیره باشگاه داشتم از آنها خواستم که به تیم‌های پایه پرسپولیس بهای بیشتری داده شود.

وی افزود: ما یک تیم " ب " خوب داریم که سرمربی آن اسماعیل حلالی است. این تیم موفق شده در لیگ تهران تمامی حریفان خود را شکست دهد. تیم " ب " پرسپولیس بازیکنان جوان خوبی دارد. همانطور که از آنها در جام ولایت استفاده کردیم در آینده نزدیک و در مسابقات لیگ نیز از این بازیکنان استفاده خواهیم کرد. با این شرایط دیگر هیچ بازیکنی در پرسپولیس حاشیه امنیت ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خطاب به برخی از بازیکنان باتجربه این تیم گفت: پوشیدن پیراهن پرسپولیس برای هر بازیکنی افتخاری بزرگ است و از دست دادن آنهم بدون شک سخت و دشوار. همانطور که خیلی از بازیکنان که قبلا پیراهن پرسپولیس را برتن کرده‌اند با تمام وجود دوست دارند که بازهم این اتفاق تکرار شده و به پرسپولیس بازگردند. با این شرایط تا وقتی که در پرسپولیس هستیم باید قدر جایگاهی که در اختیارمان قرار گرفته است را بدانیم.

استیلی در ادامه تصریح کرد: اگر عکس‌های بازیکنان پرسپولیس هر روز در روزنامه‌ها چاپ شده و صداوسیما مصاحبه‌های آنها را پخش می کند. باید بدانند که برای این موضوع باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند و نباید بگویند که زندگی خارج از فوتبال به خودمان ربط دارد.

وی در خاتمه مورد آخرین وضعیت مهرداد اولادی اظهار داشت: در صحبتی که با اولادی داشتم او به من قول داد وضعیتش بهتر شود. اولادی در ۱۰ روز گذشته تمرینات اختصاصی خوبی را پشت سر گذاشته است. من به او گفتم: " فقط این نیست که ما از تو حمایت کنیم، بلکه خودت نیز باید بخواهی ". او باید از نظر جسمانی و شرایط آمادگی بدنی طوری باشد که بتوانیم از وجودش در ترکیب تیم استفاده کنیم.

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار از هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور از ساعت ۱۶:۲۰ فردا شنبه در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای سپاهان اصفهان خواهد بود.