در جلسات روزانه فدراسیون با کی روش چه می گذرد؟

مهدی تاج عنوان کرد:به مردم عزیزمان بابت صعود تیم ملی تبریک می گویم.ملت ما سزاوار این صعود بود.من نقش آقای کی روش را در این صعود بدون شک جدی می بینم.در کنار این باید از تماشاگران و رسانه ها تشکر کنم.فدراسیون فوتبال هم در حد بضاعتش کار کرد.ما مشکلاتی از نظر سخت افزار داریم اما فکر می کنم مردم لذت صعود را بردند.تیم ملی رکوردهای خوبی زد.گل نخوردیم.برای دومین بار متوالی به جام جهانی رفتیم.ما به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شدیم اما الان انتظارهای مردم بالا رفته و امیدوارم به عنوان تیم اول و دوم از جام جهانی برنگردیم. در کنار فوتبال، در رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی هم درخشیدیم و مقام سوم جهان را کسب کردیم. در رده‌های پایه خوب بودیم و در بخش بانوان قهرمان آسیا شدیم.فکر می کنم آینده درخشانی برای فوتبال ایران در پیش باشد.

وی درباره جلسه ای با کارلوس کی روش داشت و محتوای آن گفت: در دو، سه هفته اخیر جلسات بسیار زیادی با کی‌روش داشتم. تقریبا هر روز جلسه داشتیم. درباره ادامه راه صحبت کردیم. یک بازی با روسیه نهایی شده است. یک برنامه‌ریزی برای داخل کشور و یک برنامه هم برای بازی‌های دوستانه داریم.

کی روش یک زحمت دیگر را هم پذیرفته است و مسئولیت PEC را برعهده خواهد داشت.بر این اساس این ساختمان روز دوشنبه بهره‌برداری می‌شود. تیم های ملی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان زیر نظر کی‌روش کار می کنند. دو سه نفر دیگر هم برای کمک می آیند. یک مربی بدنساز خارجی دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد. دستیاران او هم هستند.

می خواهیم پلکانی و به صورت شبکه ای کار کنیم و بازیکنان از نونهالان به نوجوانان و مراتب بالاتر بروند. این را به تفاهم رسیدیم. دوشنبه با حضور کی‌روش مرکز را افتتاح می‌کنیم. کی روش و تیم او 14 ساعت در آنجا کار می‌کنند.من در آن جمع بودم و این را دیده ام. بقیه تیم های رده های دیگر تا این حد در مرکز نیستند. نظر کی روش این بود که بقیه مربیان تیم‌ها از صبح به کمپ بیایند و همین‌طور با هم جلسه بگذارند و کار کنند. این هرم و طبقه بندی در همه جای دنیا است. در راس آن تیم ملی بزرگسال، تیم‌های زیر 23، زیر 20، زیر 18، زیر 14 سال و 12 سال و  تیم‌های پایه وجود دارند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد:تا زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی است این تیم هیچ مشکلی نخواهد داشت و باید برای آینده، دانش او را به فوتبال ایران انتقال داد. تیم ملی جوانان ما در جام جهانی نشان داد هنوز جای کار دارد. ما دو بار بازی برده را باختیم؛ هر چند رفتن به جام جهانی بعد از 16 سال خوب بود ولی هنوز در این رده‌ها جای کار داریم. ما جام جهانی را می رویم و الان هم رفته ایم اما باید کار کنیم. تیم ملی نوجوانان ما هنوز جای کار دارد و باید در جام جهانی در هند حاضر  شود. تیم ملی امید هم می خواهد به المپیک صعود کند.

ما باید به کی‌روش اعتماد کنیم.خوشبختانه تیم ملی پوست انداخته و کاملا جوان شده است. کی‌روش مسیر جوانگرایی را ادامه می‌دهد و به لیگ خودمان اعتماد دارد. این ها عواملی است که توانستیم موفق شویم. مهمتر از همه این‌که در حد توانمندی  یک برنامه‌ریزی وجود داشت.وقتی  رییس سازمان لیگ بودم، کی‌روش با من صحبت کرد. انتقاد من این بود که چرا از بازیکنان لیگ برتر استفاده نمی‌کنی و او گفت، از لیگ شما بازیکنان خوب بیرون نمی‌آید.پرسیدم علت چیست؟گفت بازیکنان شما 5 کیلومتر می‌دوند. شما آن را به 11 کیلومتر برسانید. به کی‌روش گفتم  راه حل چیست؟ گفت باید جوانگرایی کنید.ما آن زمان یک قانون گذاشتیم که 253 بازیکن مسن را از لیگ خارج کردیم.یک قانون گذاشتیم به غیر از 17 بازیکن بالای 23 سال، بقیه بازیکنان تیم‌ها باید زیر 23 سال باشند. این موضوع باعث شد که به 10 کیلومتر برسیم. مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر آن موقع درخشیدند. جلالی، منصوریان و... گفتند کار بسیار خوبی است. این راه را ادامه دادیم. الان به این نتیجه رسیدیم که مدل موفق دنیا همین است و باید آن را ادامه دهیم. ما نسبت به رقبا پول نداریم. آن‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از بازیکنان بزرگی استفاده می کنند. کل گردش مالی فوتبال ما 202 میلیارد تومان است که معادل سه بازیکن خارجی در تیم‌های عربی است. از طرفی بازیکنان ما غیرت دارند. همه تیم‌های ما در آسیا آقایی می‌کنند. رقبای ما تقریبا در سخت‌افزار از ما جلوتر هستند. ما دنبال این هستیم چمن‌ها را ترمیم کنیم. همین مرکز PEC تیم‌های ملی هم با هزار زحمت آماده شده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره ملاقات اعضای تیم ملی با رییس جمهوری گفت: خوشحالم که این ملاقات انجام شد. از وزیر محترم ورزش و شخص رییس جمهور تشکر می‌کنم. بازیکنان در دوره قبل هم پاداش خوبی از رییس جمهور گرفتند. الان هم انتظار این پاداش هست. با توجه به پاداش‌های ناچیزی که دادیم این انتظار می‌رود که در هر بازی 3 تا 4 هزار دلار پرداخت کردیم. این مقدار به 11 نفر اصلی پرداخت می‌شود و بازیکنان ذخیره نصف این مبلغ را می‌گیرند. البته بازیکنان پولی از ما نمی گیرند. درخواستم از رییس جمهور محترم این است که پاداش صعود پرداخت شود. باید تلاش کنیم این بازیکنان چیزی نگویند و خیلی زود خودمان پرداخت کنیم. امروز هم با آقای وزیر صحبت کردم.

بخش دوم، کمپ تیم‌های ملی است که بتوانیم سه چمن خودمان را آماده کنیم. اگر فوتبال می خواهد رشد کند باید این سه چمن آماده شود. در کنار آن ساختمان اداری را هم خواهیم داشت. مسئولان در این رابطه هم به ما کمک کنند. ما در خیابان سئول هر روز با همسایه‌ها دعوا داریم و من می آیم تا عذرخواهی کنم. این اتفاق در شأن فدراسیون نیست. این ساختمان ساخته شود، همه کمیته‌ها و سازمان‌های ما به آن‌جا می‌روند.

تاج  درباره انتخاب  سرمربی تیم امید ایران گفت: ادرباره سرمربی تیم ملی امید با کی‌روش صحبت کردیم. البته قبلا کمیته فنی هم تصمیمی داشتند. نظر کی‌روش هم همانند کمیته فنی روی آقای پیروانی مثبت بود و تلاش می‌کنیم به او کمک کنیم. یک مربی بدنساز هم به این مجموعه اضافه می‌شود. پس از مسابقات جام جهانی، تیم ملی جوانان در اختیار آقای چمنیان خواهد بود. یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش هم تیم ملی نوجوانان را در اختیار خواهد داشت. البته احتمال جابه‌جایی بین چمنیان و دستیار کی‌روش در تیم های ملی جوانان و نوجوانان وجود دارد.