کی روش: هیچ وقت از رونالدو متنفر نبودم

نشریه اکسپرسو (بزرگترین نشریه پرتغال) مصاحبه ای را با کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران ترتیب داده که در آن به جزئیات جالبی در مورد دوران حضور در یونایتد، رابطه وی با کریستیانو رونالدو و سرالکس فرگوسن پرداخته شده است.

 

اکسپرسو: در مورد تاثیر کریستیانو رونالدو صحبت کنید؟

 

کی روش: "در یکی از اولین نشست ها من از آنها خواستم که رونالدو و کوارشما را جذب کنید و نه تنها یکی از آنها، بلکه هر 22 را به خدمت بگیرید.

 

پس من جلسه ای را برای گسترش همکاری بین اسپورتینگ لیسبون و یونایتد ترتیب دادم که در نهایت به سود هر 2 طرف شد.

 

اما در آن مقطع که دیداری دوستانه بین دو تیم یونایتد و اسپورتینگ اتفاق اقتاد و سر الکس فرگوسن پذیرفت که رونالدو را جذب کند، من دیگر منچستر را به مقصد رئال مادرید ترک کرده بودم و قصد داشتم کریستیانو را برای رئال جذب کنم اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

 

 

 

 

زمانی که من دوباره به یونایتد بازگشتم، رونالدو دیگر تبدیل به یک ستاره شده بود. کریستیانو نمایشی در یونایتد ارائه داده بود که بازیکنان این تیم فقط از رایان گیگز دیده بودند و من در خاطرم هست که ریو فردیناند و پل اسگولز به من گفتند: به کریستیانو بگو حرکت کند و ما توپ را به او می رسانیم. اما من علاقه داشتم رونالدو بیشتر در لب خط حرکت کند.

 

پس به کرییستیانو گفتم که آنها می خواهند توپ را به تو بسپارند اما تو را پیدا نمب کنند. رونالدو همیشه علاقه به مرکز میدان متمایل شود زیرا علاقه داشت همیشه توپ را در اختیار داشته باشد."

 

اکسپرسو: آیا شما برای رونالدو همانند پدر بودید؟

 

کی روش: "خود او باید در این رابطه پاسخ دهد."

 

اکسپرسو: آیا از رونالدو متنفرید؟

 

کی روش: "نه به هیچ وجه."

 

اکسپرسو: اما به نظر نمی رسد شما از گفتن این جمله توسط رونالدو که " از کی روش سوال  کنید"، آن هم هنگامیکه اوضاع برای تیم ملی پرتغال خوب پیش نمی رفت خوشحال باشید؟

 

 

 

 

کی روش: "رونالدو زمانی کاپیتان تیم ملی پرتغال شد که هیچ رهبری در ترکیب تیم وجود  نداشت.

 

بازیکنانی چون روی کاستا، لوییس فیگو و فرناندو کوتو از عرصه ملی خداحافظی کرده بودند و او به اندازه کافی برای قبول مسئولیت کاپیتانی پخته نشده بود.

 

 

 

همچنین اوضاع خیلی برای او خوب پیش نرفت زیرا وی مصدوم هم شده بود اما باید در مورد رونالدو نکته ای را به شما متذکر شوم. من اولین کسی بودم که او را به یونایتد معرفی کردم و من بودم که وی را بعد از اتفاقات جام جهانی 2006 بین کریستیانو و رونی متقاعد کردم تا دوباره به یونایتد بازگردد.

 

در سال 2008، در خانه من در لیسبون ما توانستیم رونالدو را قانع کنیم که یک سال دیگر در یونایتد بماند و بعد از آن راهی رئال مادرید شود. پس نه من هرگز مدیون رونالدو هستم و نه او هیچ گونه دینی به من دارد.

 

روابط بن ما بسیار فراتر از دوران حضور من در تیم ملی پرتغال بوده و و من امیدوارم مردم درک کنند که آن فصل از روابط ما دیگر بسته شده است.