بازیکن سابق سرخابی ها ممنوع الخروج شد

میثم بائو درباره شکایت از تیم های سابق خود در کمیته انضباطی بیان کرد: حدود 9 سال است که از باشگاه تراکتورسازی طلب دارم اما هیچ ارگانی نیست که مطالباتم را از این باشگاه و البته پرسپولیس، استقلال و نساجی مازندران پیگیری کند. هشت ماه است که به دلیل مالیات قراردادم با تراکتور ممنوع الخروج شده ام.

وی افزود: باشگاه تراکتورسازی 117 میلیون از مبلغ قراردادی که حق زن و بچه من است را پرداخت نکرده و جالب این جاست مسئولان فدارسیون فوتبال هر سال پیش از شروع فصل نقل و انتقالات اعلام می کنند به تیم های بدهکار برای حضور در مسابقات مجوز نمی دهند. از باشگاه استقلال هم 280 میلیون طلب دارم که برای اخذ این مطالبات از کمیته انضباطی و کمیته استیناف حکم گرفته ام اما ضمانت اجرایی برای این احکام وجود ندارد. حدود 800 میلیون از تیم هایی که برای آن ها بازی کرده ام طلب دارم اما مسئولان این تیم ها تنها به من دروغ می گویند و وعده می دهند.

بائو بیان کرد: باید ماهی 10 میلیون قسط دهم اما اینکه چنین مبلغی چگونه تامین شود برای هیچکس اهمیت ندارد. باور کنید به جز حق و حقوقم هیچ چیز نمی خواهم. اگر سه روز در تمرینات شرکت نمی کردم، 50 میلیون جریمه می شدم اما 9 سال است که هیچکس جوابم را نمی دهد. باور کنید زمانی که تیم شهرداری تبریز به لیگ دسته اول سقوط کرد، 180 میلیون از قراردادم با این تیم را بخشیدم اما برای تیم هایی که با آن ها به قهرمانی رسیده ام چنین کاری نمی کنم چراکه مانند تمام بازیکنان در این قهرمانی سهیم هستم و باید حقم را بگیرم.

وی افزود: 15 سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کردم. پنج سال ابتدایی این زمان که اصلا پولی در فوتبال وجود نداشت اما در 10 سال بعدی که قراردادهای مالی خوبی بستم، از شش باشگاه طلبکار شدم.

بائو درمورد مشکل مالیاتی خود اظهار داشت: هر روز از اداره مالیات تهران، تبریز و اهواز به من زنگ می زنند و می گویند باید بدهی ام را پرداخت کنم. جالب اینجاست برای پولی که نگرفته ام باید مالیات بدهم. سال ها در تیم ملی و تیم های بزرگ ایران بازی کردم و در راه موفقیت این تیم ها چهار بار زانویم را به تیغ جراحان سپردم اما هیچکس پاسخگوی حق خانواده ام نیست و پرداخت مطالباتم اهمیتی ندارد. پس از گذشت 5 سال از بخشش مطالباتم به تیم ابومسلم برای من اظهار نامه مالیاتی آمد و مجبور شدم 10 میلیون پرداخت کنم تا مشکل ممنوع الخروجی ام رفع شود.

هافبک اسبق سرخابی های پایتخت بیان کرد: بازیکن خارجی با شکایت به فیفا به راحتی کل مبلغ قراردادش را دریافت می کند اما مسئولان هیچ توجهی به مطالبات بازیکنان ایرانی ندارند. خواهش می کنم به این موضوع رسیدگی کنند چراکه هر ماه برای پولی که نگرفته ام باید مالیات بدهم. هر روز به کمیته انضباطی می آیم اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

بائو افزود: مهدی تاج مدیریت خوبی در فدراسیون فوتبال داشته و زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده است اما امیدوارم به وضعیت قرارداد بازیکنان و نحوه پرداخت مطالبات آن ها به شکل ویژه ای رسیدگی کند. باور کنید شغل ثابتی ندارم که اگر ماهی 10 میلیون مالیات بدهم، با مشکل مواجه نشوم. باید پول محدودی که از فوتبال به دست آورده ام را تا 30 سال خرج همسر و فرزندانم بکنم.

هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان اظهار داشت: با خانواده ام قصد خروج از کشور را داشتم اما به دلیل بدهی مالیاتی، نتوانستم این کار را انجام دهم. در این میان چه کسی باید حق و حقوق ما از باشگاه ها را بگیرد؟ حتما باید جار و جنجال راه اندازم تا به حقم برسم؟