محمدرضا کاظمی آشتیانی در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت نام از نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون دوومیدانی برای دومین بار از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و قرار است طبق برنامه به مدت ۱۰ روز کاری که با احتساب تعطیلات دو هفته می شود ادامه یابد.

وی افزود: ما در فدراسیون شرایطی را فراهم کرده‌ایم که با حفظ احترام به تمام کاندیداها و با امانت داری از آنها ثبت نام کنیم. مدارک آنها را دریافت و به وزارت ورزش و جوانان برای ادامه کارهای اداری ارسال می کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه تاکنون چند نفر برای حضور در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کرده‌اند، گفت: من تاکنون در این کار وارد نشده‌ام، چرا که ثبت نام و نظارت بر آن برعهده آقای باقری دبیر مجامع فدراسیون‌هاست اما مطمئنا در آخرین روز فهرست کاملی از افرادی که برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی ثبت نام کرده‌اند از سوی فدراسیون منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد.

" احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا و دارنده اولین مدال جهانی دوومیدانی به تازگی روی سایت شخصی‌اش مطلبی را با مضمون گلایه از عملکرد فدراسیون دوومیدانی، پیگیری مراحل درمانش در آلمان با هزینه شخصی و تکذیب شایعه پناهنده شدنش در آمریکا منتشر کرده است، نظر شما در این خصوص چیست و چه پاسخی در گلایه‌های حدادی دارید؟ "

وی در این خصوص پاسخ داد: بعید می دانم این حرف‌ها از زبان احسان حدادی گفته شده باشد. وی ورزشکار ملی پوش ماست و برای وی احترام خاصی قائل هستیم. پیگیری مراحل درمان، تمرینات، حضور مربی‌اش و تدارک سفرها و برنامه‌هایش وظیفه فدراسیون است و حتی بعید می دانم چنین شایعه‌هایی پشت سر این ورزشکار باشد.

وی تاکید کرد: برای پیگیری بهتر برنامه‌های حدادی، نوح نژاد مسئول کمیته پرتاب‌های فدراسیون دوومیدانی به طورمستقیم همراه با داداشی مدیر کمیته تیم‌های ملی با وی در تماس بوده و قرار است تمام کارهای این ورزشکار را دنبال کنند. در کنار آن در راه درمانش، سلمان نژاد مسئول کمیته پزشکی فدراسیون را ملزم به پیگیری برنامه‌های درمانی این ملی پوش کرده‌ایم.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که " شما در این چند روز که حدادی در آلمان به سر می برد از وضعیت وی مطلع شده‌اید یا خیر؟ "، گفت: تمام هماهنگی کارهای این ورزشکار برای سفر و بازگشت به ایران و برنامه‌های درمانی‌اش برعهده نوح نژاد مسئول کمیته پرتاب‌های فدراسیون است و باید این اخبار و اطلاعات را در خصوص برنامه‌های حدادی از وی بپرسید.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پایان درخصوص وضعیت سفر سجاد مرادی، دونده المپیکی ایران به اردوی تدارکاتی آفریقای جنوبی هم گفت: قرار بود با آمدن " سعید گورنی " به ایران، وی برای دریافت دعوتنامه همراهی سجاد مرادی به همراه برادرش به آفریقا هماهنگ کند. این اتفاق افتاده و ما هم در این چند روز با سفارت ایران در الجزایر هماهنگ کرده‌ایم تا این دعوتنامه زودتر به دست ما برسد تا سجاد مرادی از برنامه هایش عقب نیافتد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان برنامه تدارکاتی سجاد لغو نشده است تنها منتظر دریافت دعوت نامه هستیم. اگر حتی یک درصد احتمال لغو این سفر را بدهیم بلافاصله با هماهنگی مربی اش یک سفر دیگر را برای وی درنظر خواهیم گرفت.