وضعیت مبهم ستارگان لیگ برتر/ سرنوشت رضاییان، بختیار،اخباری و دیگران چه می شود؟

هر چند از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات روزهای کمی گذشته اما اکثریت تیم های لیگ برتری با بستن لیست تمرینات خود را برای شروع فصل آغاز کردند. سرخابی های پایتخت از هفته جاری تمرینات را شروع کردند، فولاد خوزستان، سایپا و نفت آبادان در اردو هستند، سپیدرود، سپاهان و ... نیز در هفته ی گذشته به استقبال شروع لیگ رفتند و تمرینات خود را آغاز کردند.

 

با این وجود اما هنوز ستاره های زیادی در بازار نقل و انتقالات حضور دارند که شرایط آنها برای فصل آینده همچنان نا مشخص است. ستاره هایی که قرارداد جدید آنها همین حالا هم یکی از خبرهای جذاب نقل و انتقالاتی است و بسیاری منتظر مشخص شدن تکلیف آنها برای لیگ هفدهم هستند:

 

رامین رضاییان؛

مدافع راست جنجالی پرسپولیس و مورد اعتماد کی روش مطمئنا جذاب ترین نام در فصل نقل و انتقالات است. انتخاب بعدی رضاییان در ایران و یا خارج از ایران یکی از بمب های نقل و انتقالاتی است و بسیاری منتظر هستند تا بعد از مشخص شدن شرایط رضاییان در خارج از ایران، با تیم بعدی او در لیگ برتر آشنا شوند؛ به ویژه آنکه گزینه ی استقلال برای این بازیکن هنوز در دسترس است و این انتقال می تواند جنجالی ترین انتقال این فصل لیگ برتر باشد.

 

آندرانیک تیموریان؛

کاپیتان پیشین تیم ملی بعد از قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی و پایان قرارداد خود هنوز هیچ تیمی را به عنوان مقصد بعدی انتخاب نکرده است. تیموریان از جمله بازیکنانی است که بارها در 3 فصل گذشته تیم جدیدی را انتخاب کرده و بسیاری منتظر معرفی تیم جدید این بازیکن برای فصل آینده هستند.

 

بختیار رحمانی؛

بمب نقل و انتقالاتی فصل گذشته آبی ها هنوز با فولاد خوزستان قرارداد خود را تمدید نکرده و بلاتکلیف است. رحمانی که یک سال قبل مشتریان فراوانی داشت، این روزها در انتظار ثبت یک قرارداد جدید است تا لیگ سخت شانزدهم را به فراموشی بسپارد و البته شانس خود برای حضور در روسیه 2018 را امتحان کند.

 

ارسلان مطهری؛

ستاره ی سال های گذشته نفت تهران، با پایان قرارداد خود هنوز تیم جدیدی را انتخاب نکرده است. این بازیکن که بارها نسبت به حضور در استقلال ابراز علاقه کرده پیشنهادی از استقلال تهران ندارد و با توجه به شرایط نفت تهران علاقه ای به حضور در این تیم ندارد تا مطهری نیز شرایط نا مشخصی داشته باشد.

 

حسین کنعانی زادگان؛

مدافع پرحاشیه پیشین سرخابی های تهران، هنوز تیم جدیدی را انتخاب نکرده است. کنعانی زادگان لیگ شانزدهم را به دلیل مصدومیت بعد از دو بازی از دست داد و در هفته های پایانی لیگ با حضور در تمرینات تیم ملی به تیم کی روش دعوت شد. کنعانی زادگان به خوبی می داند در صورت عدم انتخاب یک تیم مناسب، شانس زیادی برای کارت دعوت دوباره کی روش ندارد و البته هنوز مقصد بعدی خود را مشخص نکرده است.

 

حامد لک؛

لک در سایپا نیم فصل موفقی داشت اما حضور دایی در این تیم تا اندازه ای معادلات را برای او تغییر داد. علی دایی البته بعد از حضور در سایپا برای تمدید قرارداد با این بازیکن ابراز تمایل کرد اما لک بعد از اردوی تیم ملی هنوز با نارنجی پوشان به توافق نرسیده و البته به نظر می رسد منتظر است تا تکلیف اخباری مشخص شود.

 

محمدرضا اخباری؛

تراکتورسازی یا سایپا دو تیمی هستند که در فصل آینده اخباری پیراهن یکی از آنها را بر تن می کند اما هنوز شرایط او مشخص نیست. عقد قرارداد اخباری در سال منتهی به جام جهانی می تواند تاثیر زیادی در عملکرد این بازیکن و شانس حضور در روسیه داشته باشد. انتخاب مقصد بعدی اخباری، یکی از جذابیت های فصل نقل و انتقالات خواهد بود.

 

به این لیست می توان مهره هایی مانند مجتبی جباری و احسان حاج صفی را نیز اضافه کرد که اولی به بازنشستگی بسیار نزدیک است و دیگری احتمالا راهی فوتبال یونان می شود. همچنین بازیکنانی مانند آرش افشین، موسی کولیبالی، پیام صادقیان، محسن بنگر، حنیف عمران زاده، میثم مجیدی، وحید طالب لو، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محمد قاضی و غیره هنوز تیم های خود را انتخاب نکرده اند تا همچنان نام های زیادی برای جذابیت بخشیدن به فصل نقل و انتقالات موجود باشند.